AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #1 Skrevet 6. januar 2012 Jeg har allerede sendt melding til Utdanningsdirektoratet, men ennå ikke fått svar. VG1 tok jeg på vanlig videregående skole. Bestemte meg for å ta 2-året som privatist, og leser på alle fagene jeg egentlig skulle ha hatt. Men sånn egentlig vet jeg ikke eksakt hva slags eksamener jeg trenger. Er det noen eksamener det kun er muntlig i, og noen det er kun skriftlig i? Og begge? Hvor mange eksamener skal jeg egentlig ta? Det er ikke snakk om å ta opp noen fag, men fagene man har 2.året, slik at jeg kan begynne på 3.året til høsten. Har bl.a. gym, norsk og historie dette året som er avsluttende fag i 3., og jeg har såvidt lest at det kan holde med eksamener for 3.året(i og med at det er da det er avsluttende), slik at jeg slipper å ta eksamen for 2.året? Eller er jeg helt utafor nå?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #2 Skrevet 6. januar 2012 Ganske vesentlig å skrive hvilken linje du går. I norsk må du ha både muntlig og hovedmål skriftlig, jeg mener å huske at sidemål har blitt trekkfag nå? Da jeg tok det som privatist måtte jeg ha sidemål også, men det er vel 2 (?) år siden. Gym trenger du bare 3. klasse, så hvis du tar eksamen nå skal du vel egentlig slippe gym neste skoleår. Er det snakk om yrkesfag må du ha tverrfaglig praktisk eksamen.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #3 Skrevet 6. januar 2012 Ganske vesentlig å skrive hvilken linje du går. I norsk må du ha både muntlig og hovedmål skriftlig, jeg mener å huske at sidemål har blitt trekkfag nå? Da jeg tok det som privatist måtte jeg ha sidemål også, men det er vel 2 (?) år siden. Gym trenger du bare 3. klasse, så hvis du tar eksamen nå skal du vel egentlig slippe gym neste skoleår. Er det snakk om yrkesfag må du ha tverrfaglig praktisk eksamen. Selvfølgelig. Studiespesialisering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå