Gå til innhold

Går ikke ned i vekt selv med -4000 kcal i uka?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Put in, shit out. Stort rasshøl = vektnedgang, stor munn = vektoppgang.

Vil du ned i vekt går du på vekta hver dag. Holder du vekta spiser du litt mindre. Går du for mye ned spiser du bare litt mer. Kaloritelling funker ikke i lengden, fordi du antakeligvis bruker pulsklokke for å beregne energiforbruk, og da kan du bomme med opp til 200 kcal på timesøkter.

Jeg ville også lagt om til mindre-karbo, en fordeling på 40/30/30 med karbo, fett og protein. Kutt ut sukker og annet søl, så går fettprosenten automatisk ned. Du gjør det for vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tja, jeg vet ikke om det er så enkelt som Apekatt1 sier her... Selv levde jeg på mellom 600 og ca 1000 kcal over flere måneder da jeg i en periode som ung og meget dum skulle "slanke meg". Og jeg gikk ikke ned et eneste gram. Det er ikke nødvendigvis slik at jo mindre mat man spiser desto fortere går slankingen. Og bikker man under et visst punkt vil kroppen begynne å tære på muskelmassen, og da ender man opp med en særdeles lite lekker kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ikke valgt å ligge så lavt under basal metabolisk rate. Ikke rart kroppen tviholder på energi, du er jo tynn allerede. Du får ikke muskler på så lite heller.

Mitt råd: Spis litt mer, innta proteiner innen 30 min etter trening og tren tung styrke. Da kan det være du får definerte muskler uten å gå ned de siste kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...