AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #1 Del Skrevet 6. januar 2012 Er 160 høy, veier 51 kg, og vil ned til 48 kg som er trivselsvekta mi. Da ser jeg mageruter og er stram og fin. Vil ikke ha noen kommentarer på at dette er for lite, da jeg har ligget på dette før og var sunn og frisk Har mye bedre selvtilitt med denne kroppen. Jeg registrerer alt jeg spiser på vektklubben, og trener hardt for å stramme opp + cardio. Ligger på ca -5000 kcal før helga, og fredag spiser jeg 1600 kcal som er min bmr, og lørdag har jeg "spisedag" der jeg kan spise opp mot 2600 kcal. Søndag har jeg da altså ca -4000 kcal, og enten trener jeg eller spiser lite søndagen. Hvorfor går jeg da ikke ned? Kjenner det er såå frusterende og umotiverende:( Passer på å skrive ned alt jeg spiser, og er ofte "strengere" slik at jeg ikke lurer meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #2 Del Skrevet 6. januar 2012 Hæ? 4000 og 5000 kalorier de vanlige dagene og mindre fredag + lørdag?? Mener du 400 og 500 kalorier?? Isåfall er jo det altfor lite, man trenger ca 2000 kalorier om dagen bare for å holde kroppen igang, så spiser du rett type mat og ca minst 1600-1800 kalorier vil du jo gå ned så lenge du trener også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #3 Del Skrevet 6. januar 2012 Hæ? 4000 og 5000 kalorier de vanlige dagene og mindre fredag + lørdag?? Mener du 400 og 500 kalorier?? Isåfall er jo det altfor lite, man trenger ca 2000 kalorier om dagen bare for å holde kroppen igang, så spiser du rett type mat og ca minst 1600-1800 kalorier vil du jo gå ned så lenge du trener også.. Nei. Jeg ligger -1000 kcal mandag tirsdag onsdag torsdag og fredag. og -0 kcal fredag, og +1000 lørdag. Spiser sunt og trener hardt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #4 Del Skrevet 6. januar 2012 Regner med hun mener kaloriunderskudd på 4000 / 5000 kalorier, altså at man har spist 4000 kalorier mindre enn daglig behov i løpet av en uke. Jeg har vært borti problemet selv, og det var absolutt ingenting som hjalp. Jeg er litt overvektig også. Tror nok uansett det er vanskeligere for deg, som allerede er ganske slank, å bli noe tynnere. Trene mer kanskje? Lykke til ihvertfall=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #5 Del Skrevet 6. januar 2012 Når man allerede er slank er det mye vanskeligere å gå ned i vekt, enn for overvektige. Vet hvordan du har det! Kanskje du spiser mer enn du tror? Det er mange "skjulte" kalorier, f.eks. hvis du steker maten i fett. 1 ss olje er vel rundt 100 kalorier(?), og såpass må man jo ha i panna. Ellers må du rett og slett bare trene enda hardere/oftere! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #6 Del Skrevet 6. januar 2012 Skjønner ikke helt regnestykket ditt - hva er din basal forbrenning, hva er ditt daglige inntak og hvor mye forbrenner du ved trening? Og hvor lenge har du holdt på? Det er jo ikke mye du vil gå ned, de siste kiloene er vel ofte de som er hardest å bli kvitt. Kanskje du bør se litt nøyere på hva du spiser, ikke bare selve kaloriinnholdet? Noen typer mat er feks bra for å øke forbrenningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #7 Del Skrevet 6. januar 2012 TS her. Min bmr er som jeg skreiv 1600 kcal Jeg trener 5 ganger i uka, spiller squash utenom. Trener cardio og styrke. Steker i teflon eller fry light (1kcal pr sprut). Loggfører alt jeg spiser, også "skjulte" kcal.. Spiser også sterk mat for å øke forbrenninga, og ligger unna alkohol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #8 Del Skrevet 6. januar 2012 TS her. Min bmr er som jeg skreiv 1600 kcal Jeg trener 5 ganger i uka, spiller squash utenom. Trener cardio og styrke. Steker i teflon eller fry light (1kcal pr sprut). Loggfører alt jeg spiser, også "skjulte" kcal.. Spiser også sterk mat for å øke forbrenninga, og ligger unna alkohol. 1600 kcal er jo ikke så mye, men kanskje du rett og slett må gå ned til 1400? Du er jo ikke veldig høy og stor, pluss at det å gå ned når man allerede ikke er så stor bare vil bli hardere og hardere, og kanskje ikke så sunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #9 Del Skrevet 6. januar 2012 1600 kcal er jo ikke så mye, men kanskje du rett og slett må gå ned til 1400? Du er jo ikke veldig høy og stor, pluss at det å gå ned når man allerede ikke er så stor bare vil bli hardere og hardere, og kanskje ikke så sunt. Hvis jeg spiser 1600 kcal, trener jeg bort 1000 feks. Og om jeg spiser 1800 kcal trener jeg bort 1200 kcal på en dag.. Takk for svar ,alle! TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 6. januar 2012 #10 Del Skrevet 6. januar 2012 Mitt tips er at du rett og slett får i deg så lite kalorier at kroppen har begynt å tviholde på energien. Hvis det er problemet er det faktisk mulig at du vil gå ned i vekt hvis du spiser mer, har en venninne som gjorde akkurat det etter at hun hadde vært til ernæringsfysiolog for å få hjelp. Virker heller ikke spesielt sunt å spise så lite når du trener så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #11 Del Skrevet 6. januar 2012 Mitt tips er at du rett og slett får i deg så lite kalorier at kroppen har begynt å tviholde på energien. Hvis det er problemet er det faktisk mulig at du vil gå ned i vekt hvis du spiser mer, har en venninne som gjorde akkurat det etter at hun hadde vært til ernæringsfysiolog for å få hjelp. Virker heller ikke spesielt sunt å spise så lite når du trener så mye. Takk for godt råd, det er godt mulig dette stemmer, er bare redd for å sprette opp i vekt igjen! Hvor mye burde jeg ligge på? ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #12 Del Skrevet 6. januar 2012 muskler...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #13 Del Skrevet 6. januar 2012 ts her. må kanskje si at jeg har spisedag lørdagen for å ikke ødelegge forbrenningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 6. januar 2012 #14 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Er det ingen som har regna her? I ukedagene ligger altså TS på under 1000 kcal i inntak, gjennomsnittlig inntar hun 1028 kcal pr dag. Det er ALT for lite! Hvis basalforbrenning sier 1600 og du trener mye og hardt, så er det galskap å legge seg så lavt i inntak. Jeg ville økt til minimum 1400. Edit: TS, enten mådu ha oppgitt feil opplysninger i startinnlegget, eller så spiser du faktisk bare 1400 kcal til sammen fra og med mandag til og med torsdag. Endret 6. januar 2012 av Zzyzx 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #15 Del Skrevet 6. januar 2012 Hvor mye styrketrening driver du med i uka da? Kanskje du rett og slett skal droppe all styrketrening siden det er tallet på vekta som betyr alt for deg og ikke cm.? Som du sikkert vet, så veier tross alt muskler mer enn fett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 6. januar 2012 #16 Del Skrevet 6. januar 2012 Er 160 høy, veier 51 kg, og vil ned til 48 kg som er trivselsvekta mi. Da ser jeg mageruter og er stram og fin. Vil ikke ha noen kommentarer på at dette er for lite, da jeg har ligget på dette før og var sunn og frisk Har mye bedre selvtilitt med denne kroppen. Jeg registrerer alt jeg spiser på vektklubben, og trener hardt for å stramme opp + cardio. Ligger på ca -5000 kcal før helga, og fredag spiser jeg 1600 kcal som er min bmr, og lørdag har jeg "spisedag" der jeg kan spise opp mot 2600 kcal. Søndag har jeg da altså ca -4000 kcal, og enten trener jeg eller spiser lite søndagen. Hvorfor går jeg da ikke ned? Kjenner det er såå frusterende og umotiverende:( Passer på å skrive ned alt jeg spiser, og er ofte "strengere" slik at jeg ikke lurer meg selv. Drit i vekta - tren styrke! Masse styrke! Det er det som gir deg kroppen du vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #17 Del Skrevet 6. januar 2012 Hjelper ikke å trene styrke hvis man spiser for lite. Da vil ikke kroppen ha ressurser til å bygge opp musklene uansett, den har mer enn nok med å overleve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 6. januar 2012 #18 Del Skrevet 6. januar 2012 Hjelper ikke å trene styrke hvis man spiser for lite. Da vil ikke kroppen ha ressurser til å bygge opp musklene uansett, den har mer enn nok med å overleve. Ja, jeg glemte selvsagt å skrive: SPIS MER. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 6. januar 2012 #19 Del Skrevet 6. januar 2012 Når skal folk forstå at vekt nødvendigvis ikke sier noe om kroppens tilstand? Og, 48kg opp mot 51kg? Sorry TS, men du balanserer på grensen til å trenge psykolog. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #20 Del Skrevet 6. januar 2012 Har du holdt på lenge? Jeg husker da jeg begynte å gå ned i vekt for en tid tilbake at jeg måtte holde på noen uker før det ga utslag på vekta. Lå på et underskudd som skulle gi meg ca 400-500g nedgang i uka, men de første ukene da jeg veide meg på veiedagen hadde det ikke skjedd noe. men jeg bare fortsatte med det samme opplegget og etter et par uker hadde vekta plutselig gått ned halvannen kg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå