Gjest SnowLeopard Skrevet 6. januar 2012 #1 Skrevet 6. januar 2012 Hei! Noen her som har gått på sommerskole i utlandet, feks England? Hvilke kan abfeales? Mest intr. i samfunnsfaglige fag, feks statsvitenskap, politikk, menneskerettigheter....
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #2 Skrevet 6. januar 2012 LSE anbefales nok. Har selv gått i Berlin, på FU. Var mest for å ta språk, men de har politikk og slikt og.
Gjest SnowLeopard Skrevet 6. januar 2012 #3 Skrevet 6. januar 2012 Noe sier meg at LSE er ganske strenge på språkrav? Jeg snakker flytende engelsk, og føler selv jeg kan det veldig godt (toppkarakter fra vgs + er der mye hver sommer), men om det er godt nok - vet ikke?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #5 Skrevet 6. januar 2012 Noe sier meg at LSE er ganske strenge på språkrav? Jeg snakker flytende engelsk, og føler selv jeg kan det veldig godt (toppkarakter fra vgs + er der mye hver sommer), men om det er godt nok - vet ikke? Jeg regner med at du mener at du er norsk-flytende i engelsk, ellers vil det selvsagt være godt nok. Hvis du ikke har tatt EILTS/TOEFL-testen må du ta den, og så legger du ved resultatene dine når du søker. De spesifikke kravene finner du på nettsiden, og såvidt jeg husker er de ikke spesielt høye. Summer school er litt av en pengemaskin, og inntakskravene er ikke i nærheten av det de er for vanlige studier.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #6 Skrevet 6. januar 2012 Jeg regner med at du mener at du er norsk-flytende i engelsk, ellers vil det selvsagt være godt nok. Hvis du ikke har tatt EILTS/TOEFL-testen må du ta den, og så legger du ved resultatene dine når du søker. De spesifikke kravene finner du på nettsiden, og såvidt jeg husker er de ikke spesielt høye. Summer school er litt av en pengemaskin, og inntakskravene er ikke i nærheten av det de er for vanlige studier. Det skulle selvsagt være IELTS
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #7 Skrevet 6. januar 2012 Noe sier meg at LSE er ganske strenge på språkrav? Jeg snakker flytende engelsk, og føler selv jeg kan det veldig godt (toppkarakter fra vgs + er der mye hver sommer), men om det er godt nok - vet ikke? Hvis du faktisk er flytende så er det da ikke noe spørsmål om det er godt nok? Uansett, det er ikke så uoppnåelige krav. Jeg går på master på et anerkjent engelsk universitet med folk med dårlig engelsk som kom inn. TOEFL er innmari simpel.
Gjest SnowLeopard Skrevet 7. januar 2012 #8 Skrevet 7. januar 2012 Hm, jeg får ta en test og se. Har jobbet i engelske firmaer i flere år, og engelsken min ble betegnet av min engelske sjef som "flytende", men jeg vet ikke, føler meg litt usikker. Litt på siden: Arrangerer feks UiO noe sånt?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #9 Skrevet 7. januar 2012 Hm, jeg får ta en test og se. Har jobbet i engelske firmaer i flere år, og engelsken min ble betegnet av min engelske sjef som "flytende", men jeg vet ikke, føler meg litt usikker. Litt på siden: Arrangerer feks UiO noe sånt? Test eller sommerskole? Sommerskole har de ihvertfall, test kan du ta blant annet på FU.
Gjest SnowLeopard Skrevet 7. januar 2012 #10 Skrevet 7. januar 2012 Sommerskole tenkte jeg på Takk skal dere ha for gode svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå