Gå til innhold

Tips til god fuktighetskur til håret?

Anbefalte innlegg

Gjest Swarovski
Skrevet

Er det noen som har noen favoritter innen fuktighetskurer til håret?

Jeg har flere proteinkurer som jeg bruker, men mangler en god fuktighetskur. Og den eneste jeg kommer på i øyeblikket er Joico K-Pak sin fuktighetskur.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Ikke for å ødelegge for dem som sikkert vil reklamere for dyre produkter, men det beste man kan gjøre er å la håret få en omgang med mandelolje, som man "vasker" ut igjen med en god mengde billig balsam a la First Price. ;)

Gjest Swarovski
Skrevet

Har ikke noe imot å prøve mer økologiske produkter. Men har alltid innbilt meg at oljer er vanskelige å få vasket ut av håret. (jmf horrorhistorier med olivenolje :fnise: ) Men er mandelolje litt lettere å få ut igjen, eller blir det liggende som et "fett" lag på hårtuppene?

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe imot å prøve mer økologiske produkter. Men har alltid innbilt meg at oljer er vanskelige å få vasket ut av håret. (jmf horrorhistorier med olivenolje :fnise: ) Men er mandelolje litt lettere å få ut igjen, eller blir det liggende som et "fett" lag på hårtuppene?

Økologisk?

Jeg bruker vanlig massasjeolje, og det er ikke noe økologisk med den.

Jeg tar den i tørt hår med fingrene, og vasker den enkelt ut igjen med den billigste balsamen på markedet.

Bruker du shampoo når du skal vaske ut oljen derimot, så sliter du med å få den ut igjen.Derav horrorhistoriene. :gjeiper:

Jeg har gjerne gjennomfuktet håret nederst med oljen og latt den sitte i før jeg vasker det ut igjen, og det fungerer kjempefint.

Gjest Swarovski
Skrevet

Økologisk?

Jeg bruker vanlig massasjeolje, og det er ikke noe økologisk med den.

Jeg tar den i tørt hår med fingrene, og vasker den enkelt ut igjen med den billigste balsamen på markedet.

Bruker du shampoo når du skal vaske ut oljen derimot, så sliter du med å få den ut igjen.Derav horrorhistoriene. :gjeiper:

Jeg har gjerne gjennomfuktet håret nederst med oljen og latt den sitte i før jeg vasker det ut igjen, og det fungerer kjempefint.

Tenkte det var en iherb olje, derav økologisk. :)

Men skal huske på fremgangsmåten din hvis jeg forsøker meg på oljen. Kjipt å bruke timesvis i dusjen :gjeiper: Takker

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte det var en iherb olje, derav økologisk. :)

Men skal huske på fremgangsmåten din hvis jeg forsøker meg på oljen. Kjipt å bruke timesvis i dusjen :gjeiper: Takker

Får du problemer så ta en omgang til med balsamen og masser den i håret.

Olivenolje kan sikkert også brukes, men personlig syns jeg ikke den luker godt.

Mandelolje har også bedre sammensetning og er mye brukt som ingrediens i de dyre produktene som folk kjøper.

Skrevet

Hei.

Ikke for å ødelegge for dem som sikkert vil reklamere for dyre produkter, men det beste man kan gjøre er å la håret få en omgang med mandelolje, som man "vasker" ut igjen med en god mengde billig balsam a la First Price. ;)

:hakeslepp:

Hadde ALDRI kommet i nærheten av mitt hår nei..

Skrevet

Hei.

Visst man bruker balsammetoden ja, men ikke ellers..

Skrevet

Joico - Moisture Recovery - Treatment Balm , er helt rå, den beste jeg har prøvd.

Gjest badeand1
Skrevet

Det funker med shampoo i håret også , for å vaske bort oljen. Men man må ta i shampoen når håret er tørt. :P

Gjest Swarovski
Skrevet

*følger også med ;)* Joico sin hørtes jo spennende ut da. Og mindre skummelt enn olje i håret som jeg ikke klarer å få ut :fnise:

Skrevet

Apropos fukt til håret - noen som kan anbefale noe bra å ta i håret etter vask? Håret mitt er SÅ tørt denne vinteren at jeg knapt kjenner det igjen jo! :rolleyes:

Prøver Marroccan oil nå, men har bare prøvd det en gang, så jeg vet ikke helt enda ...

Skrevet

Jeg har prøvd så mange at jeg ikke har tall på det, men når det gjelder fuktighetskur synes jeg at Redken sin All soft er helt fantastisk :) Om du har virkelig tørt hår er den kjempefin å ha i om natten også, såfremt du har tid til å skylle den ut om morgenen før du skal ut ;) Er vel den jeg er mest fornøyd med av alle jeg har prøvd. Forøvrig er Joico sin også en god hårkur.

Skrevet

Er det noen som har noen favoritter innen fuktighetskurer til håret?

Jeg har flere proteinkurer som jeg bruker, men mangler en god fuktighetskur. Og den eneste jeg kommer på i øyeblikket er Joico K-Pak sin fuktighetskur.

Jeg bruker selv Joico K-pak deep penetrating reconstructor som proteinkur og elsker den, men jeg er ikke fornøyd med fuktighetsmaskene fra samme merket. Tror jeg har prøvd alle, inkludert den som blir nevnt på baksiden av proteinkur-tuben, men jeg var ikke imponert over noen av dem.

Min favorittkur til fukt er All Soft fra Redken. Bruker denne 1 gang i uken + proteinkur annenhver uke = drømmehår om jeg får si det selv ;) Ihvertfall er det mye sunnere enn det det var før jeg begynte med kurene. Et billigere alternativ er Lee Stafford argan oil moisturizing mask (husker ikke helt navnet, men er fra argan-serien). Er ikke like bra som Redken, men ikke langt i fra. Håret blir mykt og glansfult og følelsen varer lenge - ikke bare første vask. Er ikke så veldig glad i lukten, men det er så som så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...