Usikker23 Skrevet 6. januar 2012 #1 Skrevet 6. januar 2012 Jeg tror kanskje jeg har utviklet en form for allergi. Jeg vet jeg allerede har støv og middallergi. Men jeg har de siste to ukene, fått veldig kløe i halsen, og akkurat som om ganen er hoven. Dette kommer bare på kveldstid og om natten. Det gjør det vanskelig å svelge, og spyttet er blitt mer slimete. Har prøvd å lese meg litt fram til hva det kan være, og på nett kan det virke som om det kanskje er en form for matallergi. Jeg har også merket at når jeg spiser hvete, eller noe som inneholder det, som f.eks brød, rundstykker osv, blir jeg veldig dårlig. Uansett jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, for jeg får jo ikke sove lengre, sover kanskje en time, så våkner jeg, og sånn holder jeg på hele natten. Problemet er at jeg har byttet fastlege, siden jeg har flyttet til en ny by, men får jo ikke den tildelt før om en måned. så hva gjør jeg? Jeg kan jo ikke gå slik som dette lengre Kan jeg kontakte legevakten her som jeg bor nå i morgen, selv om det har pågått en stund er jo det fordi jeg tenkte det ville gå over, men det blir ikke bedre. noen tips? råd?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #2 Skrevet 6. januar 2012 Ring legevakten og forklar problemet ditt, så tar du det derfra.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #3 Skrevet 6. januar 2012 Ta dobbel dose og allergitabletter samt. kjøp slimoppløsende (f.eks. bisolvon) på apoteket frem til du har byttet.
Usikker23 Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2012 Ta dobbel dose og allergitabletter samt. kjøp slimoppløsende (f.eks. bisolvon) på apoteket frem til du har byttet. Jeg har ikke allergitabletter, gikk på det før, men klarte meg uten ,siden jeg støvsuger senga, og alt hele tiden, skifter sengetøy. :-/
Usikker23 Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2012 Ring legevakten og forklar problemet ditt, så tar du det derfra. Håper det går bra at jeg ringer dem i morgen, for kjenner at det blir bare verre.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #6 Skrevet 6. januar 2012 Håper det går bra at jeg ringer dem i morgen, for kjenner at det blir bare verre. Det er jo noe bare du kan vurdere. Her hvor jeg bor (utkanten av Bergen) er den lokale legevakten bare åpen noen timer om ettermiddagen/kvelden, men i sentrum er det døgnåpent. Om det er døgnåpent der du bor kan du ringe nå, om du ønsker å snakke med dem. Jeg har hatt behov for det et par ganger og har fått veldig god hjelp av flotte mennesker.
Usikker23 Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2012 Det er jo noe bare du kan vurdere. Her hvor jeg bor (utkanten av Bergen) er den lokale legevakten bare åpen noen timer om ettermiddagen/kvelden, men i sentrum er det døgnåpent. Om det er døgnåpent der du bor kan du ringe nå, om du ønsker å snakke med dem. Jeg har hatt behov for det et par ganger og har fått veldig god hjelp av flotte mennesker. Tror ikke de er døgnåpen her jeg bor nå, tror kanskje de bare har åpent fra 16-22 eller noe. Klarer ikke helt å finne åpningstidene :/ men jeg må nok ta kontakt, kan selvsagt sikkert ta kontakt med den gamle fastlegen min, men ikke mye han får gjort når jeg ikke er i samme by :-/ jeg er jo ikke redd for at det er noe alvorlig eller noe, men det er vondt, plagsomt og ikke minst slitsomt i og med jeg ikke får sove pga symptomene, og hvis det er allergi, eller middallergien som har blusset opp, så må jeg jo ha behandling, kan jo ikke vente til 01.02.
Aubree Skrevet 6. januar 2012 #8 Skrevet 6. januar 2012 Jeg ville bare ha ringt den nye fastlegen og forklart saken og sagt at du hadde fastlege der fra 1/2-12. Da skal du ikke se bort i fra at du får en hastetime. Jeg gjorde det da jeg flyttet til ny by og trengte legehjelp før fastlegeskiftet var i orden, og det gikk helt fint.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2012 #9 Skrevet 6. januar 2012 Privatlege eller hør om den nye fastlegen din tar deg inn tidligere. Med mindre du bor på et lite sted er dette ikke noe som det rimer å ta med legevakt.
Suzy Skrevet 6. januar 2012 #10 Skrevet 6. januar 2012 Jeg ville bare ha ringt den nye fastlegen og forklart saken og sagt at du hadde fastlege der fra 1/2-12. Da skal du ikke se bort i fra at du får en hastetime. Jeg gjorde det da jeg flyttet til ny by og trengte legehjelp før fastlegeskiftet var i orden, og det gikk helt fint. Det samme gjorde jeg og det gikk alldeles strålende
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå