AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #1 Skrevet 6. januar 2012 Kjøpte nylig to slike, men er usikker på hva jeg skal gjøre med de. Det står at de er klare til bruk, men betyr det at de må stekes el.l? eller er den klar til å bli spist?
Sauen Shaun Skrevet 6. januar 2012 #4 Skrevet 6. januar 2012 Den trenger ikke steking. Den er klar til å spises. Kjempegodt pålegg.
casting Skrevet 6. januar 2012 #5 Skrevet 6. januar 2012 I salat? Synes det er kjempegodt i salat med parmesan og cæsar-dressing. Men så er jeg uvanlig glad i makrell, da...
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #6 Skrevet 6. januar 2012 rett på skiva, på knekkebrød, i salater, mmmmmmmmmmm nam nam!
Kamikatze Skrevet 6. januar 2012 #7 Skrevet 6. januar 2012 Men den smaker enda bedre som varm. Legg hele pakken i vannbad rett fra varmtvannskrana. Lag potetstappe eller mikrovarm restepoteter fra i går. Har du stappe, kan du mose inn kokte grønnsaker og røtter. En klatt frisk syrlig ost eller remulade sender deg inn i peppermakrellnirvana. 2
Brunhilde Skrevet 7. januar 2012 #10 Skrevet 7. januar 2012 Æsj, det var bein i den. No thank you! Det er fisk. Hva hadde du forventet? Benløse fugler? Milde makter. Det er da bare å plukke beina ut, enkelt og greit. 2
Zakuro Skrevet 8. januar 2012 #11 Skrevet 8. januar 2012 Kjøpte nylig to slike, men er usikker på hva jeg skal gjøre med de. Det står at de er klare til bruk, men betyr det at de må stekes el.l? eller er den klar til å bli spist? Klin det som det er på grovt brød eller knekkebrød:) Noen liker majones på, så det kan du jo prøve:)
Rosenrød Skrevet 8. januar 2012 #12 Skrevet 8. januar 2012 Denne har jeg lyst til å prøve! Men trodde ikke det var bein i den ?
Brunhilde Skrevet 8. januar 2012 #13 Skrevet 8. januar 2012 Denne har jeg lyst til å prøve! Men trodde ikke det var bein i den ? Peppermakrell er røkt (varmrøkt, tror jeg) makrell som er vakumpakket hvis du ikke kjøper den i fiskedisken. Det er ikke snakk om fileter, og da er det bein i. Det er bein i fisk.
Rosenrød Skrevet 8. januar 2012 #14 Skrevet 8. januar 2012 Ahaaaaa! Da blander jeg den med peppermakrell på boks (a la makrell i tomat). Så nemlig at en slik boks hadde blitt best i test i en eller annen konkurranse.
Brunhilde Skrevet 8. januar 2012 #15 Skrevet 8. januar 2012 Ahaaaaa! Da blander jeg den med peppermakrell på boks (a la makrell i tomat). Så nemlig at en slik boks hadde blitt best i test i en eller annen konkurranse. Den er nok uten bein, tenker jeg, ja!
Kamikatze Skrevet 8. januar 2012 #16 Skrevet 8. januar 2012 I sånne plastvakumpakker der det ligger to makrellsider, er de i utgangspunktet beinfri, men skinnet er på. Men helt fritt for bein er det vanskelig å få fisk, så et og annet kan nok ha greid å gjemme seg for filétkniven. Om der finns et gjenstridig bein der, har prosessen med salt, varme og røyking gjort dem så myke at de kan svelges eller tygges uten å gi deg annet mén enn noen nyttige mineraler. Legg siden med skinnet opp, dra av skinnet, del filéten langs midten, og dra de to sidene fra hverandre, så vil eventuelle bein stikke ut mot midten, og kan fjernes på et sekund, om du synes sånt er for avansert for din gane. 2
Pringle Skrevet 25. desember 2013 #17 Skrevet 25. desember 2013 Fiskemannens har den beste peppermakrellen, og peppermakrell er noe av det beste å ha på knekkebrød/brødskive! Bena kan være et irritasjonsmoment, men man kjenner dem stort sett før de havner i munnen - jeg griser litt - kniper av det jeg skal ha med fingrene, og da oppdager jeg bena også. Skinnet er heller ikke spiselig. Vet dette er en gammel tråd, men peppermakrell er stadig aktuelt
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #19 Skrevet 9. april 2021 Så klart er det bein. Det er såpass små fileter at bein ikke blir nappet ut. Trudde dette var vanlig kunnskap. Varmrøkt og kaldrøkt makrell har også bein siden det er hel fisk som er røyket. Anonymkode: 4ab7a...5cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå