Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg rett og slett utrolig lei! Noen her inne må vite hva som kan gjøres.

For 2-3 måneder siden fikk jeg plutselig en panne full av kviser. Slik er det enda. Når en forsvinner dukker det opp en ny med en gang. Jeg har kjempemange småkviser over hele panna og alltid mellom 2-5 store som som regel er på midten. I tillegg har jeg fått mange i hårfestet. Jeg har aldri vært plaget noe særlig før. Har de siste par årene hatt ganske ren hud(bare en her og der av og til), men så bare eksploderte det. Jeg er 20 nå. Har ikke nettopp byttet p-piller, begynte på cerazette i juli. Jeg røyker ikke (sluttet med det i juni/juli). Hvorfor skjer dette med meg? Og hvordan får jeg det bort? Det går faktisk utover selvtilliten min.. Hjelp meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du begynt med noe ny sminke eller hudpleie?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har ikke gjort det. Dessuten brukte jeg sjelden foundation, bortsett fra hvis jeg skulle pynte meg ekstra (1-3 ganger i måneden). men nå bruker jeg det også for å dekke over kvisene på de verste dagene (gjør sikkert bare vondt verre..). Takk for svar!

Skrevet

Du kan jo prøve mineralsminke, for å se om det hjelper. Finnes masse info om det her på kvinneguiden, så det er bare å søke ;)

AnonymBruker
Skrevet

Er vist en del som får problemer med huden i slutten av puberteten, vet ikke helt hvorfor... jeg er 19 og har aldri hatt problemer med kinnene mine før nå, og det var det jeg fikk til svar når jeg lurte på hva som hadde skjedd. Ikke går det vekk heller! Er heeelt full av ekle nupper.

Skrevet

Det samme skjedde med meg for noen måneder siden. I hele ansiktet, kinn, panne, hake osv. Det ser ikke pent ut :( Jeg gikk ikke på noen form for prevensjon den gangen.

Som nevnt lenger opp her kan det komme av at du er på vei ut av puberteten, eller det kan skylles en ellers ubalanse i kroppen. Jeg tok opp dette med helsesøster da jeg skulle få resept på p-plaster. Hun forklarte også at det kunne skyldes "psykisk ubalanse." For min del har det vært en ganske hektisk sommer/høst, med en nær kompis som ble alvorlig syk, samt en forelskelse. Dette utløste et kaos av hormoner i alle retninger, som ga meg mye kviser :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...