MedMor Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Har dere noen faste rutiner på hvordan dere legger babyen? (Si gjerne hvor gammel babyen er) Dersom dere har noen tips til hvordan man kan legge en baby som er full av energi, kom gjerne med dem. Lillegutt her kan være så trøtt som en strømpe, men like fullt kan han kravle rundt i senga og tulle når han skal sove. Han må ofte vugges i søvn, og dette begynner å slite på ryggen til mor. Vi har forsøkt å synge, stryke på magen og på ryggen, bare ligge ved siden av han og late som vi sover. Latt han ligge alene har vi også forsøkt, men da illskriker han, så dette er for oss uaktuelt. Noen som har noen gode råd?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #2 Skrevet 6. januar 2012 Min gutt er 7mnd nå, men har sovet hele natta siden han var 1,5mnd. HELDIG Det vi har gjort er å la han sovne på egen hånd helt fra starten av, han skriker ikke når man legger han, så det har fungert fint. Han sovner av seg selv både på dagen og på kvelden. Har aldri tatt han opp for å kose/leke etter at han har lagt seg hvis han evnt klager litt. Har vært 2 gang hvor han skreik veldig og da ble vi rett og slett så skremt at vi tok han opp i 2min for å trøste (stod på soverommet uten lys) og når vi la han ned igjen gikk det greit. Kveldstell: Vi lar han alltid få masse kos og rolig lek i sofaen 10-30min før stellet (prøver hvertfall). Steller han på badet, kan evnt bade, klippe negler osv. Når vi da kommer ut igjen fra badet er lysene over alt sluknet og bare litt i stua hvor jeg skal sitte og mate han. Etter at han har spist får han rape, si god natt til oss og gå stille inn på soverommet der det er helt mørkt. Hvisker en bønn med han og noen om hvordan dagen har vært og legger han ned med smokk og koseklut. Han sovner i løpet av 5-20min, kan vri seg enkelte ganger/klage, da sier jeg at nå er det natta og at han må sove og gir han smokken igjen. Men jeg snakker til han maks 2-3 gang og jeg går ikke ofte inn for jeg vet at han sovner selv. Dette fungerte for oss, men barn er jo så forkjellig! Kan også nevne at han nektet å sove noen andre plass enn på brystet mitt frem til han var 1,5mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå