Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et utrolig dumt spm, men må bare spørre.

Jeg bruker å vaske av ansiktsrensen med tonic og bomullpad.

Huden min tåler veldig lite og etter å ha holdt på litt for mye med den med gale produkter og klemming er den blitt "permanent" rød.

Når jeg skal fjerne ansiktsrensen så tar jeg tonic på paden og "stryker" av. Men ser at det er akkurat som det er rester igjen etter sminke. Eller er det rett og slett døde hudceller? Når jeg fjerner dette (for det har jeg nemlig prøvd) blir jeg skikkelig rød (enda mer enn det som er fra før) og det varer gjerne en stund..

Er det noen spesiell metode man skal bruke med bomullpaden når man fjerner rensen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Paden pleier å bli lysebrun hos meg også. I og med at jeg ikke bruker sminke, så regner jeg med at det er døde hudceller og evt litt forurensning fra luften.

AnonymBruker
Skrevet

Men er det mer skånsomt å bruke vann? Har vent meg til å ikke bruke vann pga sensitiv hud og fuktfattig, men samtidig er jo ikke friksjon bra det heller..

Skrevet

Vann tørker ut huden, og fjerner sminke veldig dårlig alene - selv på bomullspads (egen erfaring)

Jeg har omtrent samme problem som deg, er konstant rød i trynet... Men om jeg ikke bruker alle produktene mine, så blir jeg rød + full av utbrudd.. Så jeg må nesten bruke MD produktene mine selv om de gjør meg røde de og. (vann på bomullspads gjør meg kjempe rød..)

Jeg driver å leser om oljer som sminkefjernere, ser for meg det må være bra for sensitiv hud. Kanskje det er noe for oss?

<har sett at decleor har en sminkefjerner i oljeform, har lurt på å prøve den. Vet andre bruker rene oljer, som jojoba, men jeg tror ikke jojoba vil funke så bra på mineralsminken min.. Men det er flere andre oljer man kan bruke, bare å søke på google.

Skrevet

Vann tørker ut huden, og fjerner sminke veldig dårlig alene - selv på bomullspads (egen erfaring)

Jeg har omtrent samme problem som deg, er konstant rød i trynet... Men om jeg ikke bruker alle produktene mine, så blir jeg rød + full av utbrudd.. Så jeg må nesten bruke MD produktene mine selv om de gjør meg røde de og. (vann på bomullspads gjør meg kjempe rød..)

Jeg driver å leser om oljer som sminkefjernere, ser for meg det må være bra for sensitiv hud. Kanskje det er noe for oss?

<har sett at decleor har en sminkefjerner i oljeform, har lurt på å prøve den. Vet andre bruker rene oljer, som jojoba, men jeg tror ikke jojoba vil funke så bra på mineralsminken min.. Men det er flere andre oljer man kan bruke, bare å søke på google.

Jojobaolje fjerner min vannfaste sminke, tror den da vil kunne fjerne mineralsminken din! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...