AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Skal betale med faktura siden jeg ikke har penger på kortet akkurat nå, og det haster. Når jeg skulle skrive navn, adresse osv står det også at jeg må oppgi personnummer. Hva skal jeg gjøre?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Hvilken nettside er det snakk om? Jeg ville aldri ha gidd fra meg personnummeret. En vanlig netthandel har ingenting å gjøre med personnummeret ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Når du ønsker å betale med faktura ønsker mange firma å ha personnr ditt for å foreta en kredittsjekk. Dette gjør de selvsagt for å forsikre seg om at du er i stand til å betale fakturaen. Vil du betale med faktura må du nesten bare oppgi nr. Står det ingenting om vilkårene deres når det gjelder å behandle sensitin informasjon? De fleste sidene har det, og da vil du få et inntrykk av om det er seriøst eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Det er helt vanlig å oppgi personnr sitt for å betale med faktura. Du får som regel ikke LOV å benytte faktura uten personnr, pga av de tar en kredittsjekk på deg. Jeg benytter meg selvfølgelig bare av velkjente firmaer, og kun norske sider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå