AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Jeg bruker en stadig større andel av inntekten min på kultur. Reiser gjerne på forestillinger i andre byer og land. Det begynner faktisk å koste noen tusen pr år, men er så langt verdt hver krone. Hvor ofte er du på kulturarrangementer, og hvor mye bruker du på kultur?
Anglofil Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Svært sjelden. Hender jeg bruker penger på kino, som er ytterst sjelden, ellers blir det ikke så mye annen kultur. Må rett og slett prioritere det vekk. Mvh Yvonne
Aldrisur Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Kino, en gang i måneden. Teater ,max en gang hvert halvår.
Gjest Bond Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 (endret) Teater sjeldent. Kino går litt opp og ned, avhengig om det går filmer jeg vil se, men ca en gang i måneden, av og til sjeldenere. Konserter blir vel ca 3-4-5 ganger i halvåret, men også litt sesongavhengig. Blir noen klassisk, men også nåtidsmusikk. Ballett og opera et par ganger i året. Reiser sjeldent grunnet en konsert eller lugnende, men prøver vanligvis å få med meg noe når jeg reiser enten privat eller med jobb Endret 5. januar 2012 av Bond
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Mer sjeldent enn jeg skulle ønske. Ikke ofte de kinofilmene eller konsertene jeg vil dra på er av felles interesse for venner. Så enten drar jeg alene en gang hver 2 eller 3 måned ellers så er det 2 ganger i året kanskje...
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 I 2011 var jeg på 12 musikaler/konserter/forestillinger. Også var jeg på kino ganske mange ganger, har ikke tellinga. Brukte maaaange tusen på kultur i 2011, og har allerede to forestillinger til som venter!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #8 Skrevet 5. januar 2012 Sjelden jeg drar på kino - før var det ukentlig eller mer (inkludert filmklubber), men vente meg av med det etter å ha bodd tungvint til noen år. Dessuten kjøper vi mye film og serier på dvd og blu-ray, og har et bra hjemmekinoanlegg. Kino er jo noe eget, men på godt og vondt - det er litt behagelig å slippe irriterende publikum I fjor var vi på en danseforestilling i Operaen (Vollmond - helt fantastisk!), en større konsert, og noen mindre. Skulle gjerne vært på flere, men føler det er litt tilfeldig om vi rekker å få med oss noe så tidlig at vi rekker å få tak i billetter.
Gjest Corto Maltese Skrevet 5. januar 2012 #9 Skrevet 5. januar 2012 Kino har jeg vært på 2 ganger siden 1999 Teater har jeg aldri vært på... Men jeg har planer om og dra på teater en gang¨ jeg har vært på 10 konserter
Wonders Skrevet 6. januar 2012 #10 Skrevet 6. januar 2012 Kino noen ganger i måneden, kommer ann på filmen. Jeg elsker å være på ferie og finne ut hvilke filmer/kinoer vi kan benytte. Nå i julen var vi i kinohimmelen i Bangkok. Vi var på IMAX med mega giga skjerm !!!! Her er et bilde; http://www.giftsandfreeadvice.com/free_advice/wp-content/uploads/2009/05/imax.jpg Og vi var på 4D ! Ikke 3D som er vanlig nå hvor ting kommer mot deg når du har briller på... men 4D! 2
Gjest Dansedilla Skrevet 7. januar 2012 #11 Skrevet 7. januar 2012 Kino har jeg ikke vært på siden november. Er egentlig sjelden på kino, men hvis det er noe jeg har lyst til å se, så drar jeg som oftest Teater er jeg på kanskje 2 ganger i halvåret eller sjeldnere - kommer an på hva som settes opp eller hvem som er med. Men jeg skulle gjerne vært på teater hver måned, det er så flott! Jeg har bare vært på noen få konserter, siste for 1,5 år siden.. Jeg følger ikke så mye med, så får ikke med meg når det er konserter her i byen :/
shortstories Skrevet 7. januar 2012 #12 Skrevet 7. januar 2012 Det går veldig i bølger. Konserter prøver jeg å gå på når det er noe jeg vil se, eller noe jeg synes virker spennende. Konsertbesøk har økt kraftig de siste årene, etter jeg ble atten. I 2011 var jeg vel på 20 konserter. Kino går jeg på når det er noen filmer vennene mine vil se, er ikke så fan av kino selv. Teater liker jeg meget godt, men er på det maks en gang per kvartal.
Gjest Badabing Skrevet 7. januar 2012 #13 Skrevet 7. januar 2012 Kino går jeg sjelden på lenger. Kjøpt projektor og lerret i stedet. Går jeg på kino, er det fordi det er litt spesielle filmvisninger. Konsert går jeg relativt ofte på. Fra 6-12 ganger i året, pluss minst en festival hver sommer. Teateret gikk jeg ofte i før, men nå er det vel bare annethvert år. Elsker egentlig teater, så nyttårsforsett er å gå mer i teateret.
Noteknekk Skrevet 7. januar 2012 #14 Skrevet 7. januar 2012 Det varierer egentlig veldig. Kino kan det fort gå lang tid mellom hver gang, mens som for eksempel i desember så var jeg 3 ganger på kino. Teater er sjeldnere, er ikke noe teater her jeg bor nå og har heller egentlig ikke penger til å bruke på det.
Gjest henriett3 Skrevet 7. januar 2012 #15 Skrevet 7. januar 2012 En gang annenhver måned. Men skulle gjerne vært oftere på teater, for jeg elsker teater!
Fashionistaen Skrevet 7. januar 2012 #16 Skrevet 7. januar 2012 (endret) . Endret 2. september 2023 av Fashionistaen
Cata Skrevet 7. januar 2012 #17 Skrevet 7. januar 2012 Kino - ca. en gang i året nå for tiden. Teater: aldri. Konserter: Tja...omtrent hvert 5. år?
MissStiles Skrevet 7. januar 2012 #18 Skrevet 7. januar 2012 Teater - sjelden Kino - det varierer. Alt fra 1-5 ganger i løpet av en måned Konsert - varierer fra år til år. Skal allerede på 2 konserter i år.
Gjest Bobler Skrevet 7. januar 2012 #19 Skrevet 7. januar 2012 Jeg er aldri på teater, sjeldent på konsert og kino. Er på postgirobygget-konsert hver sommer, + slottsfjellfestivalen. Ellers blir det kun om noen spesielle artister jeg virkelig vil se kommer. Ser kino kanskje 2 ganger i året. Hater å dra på kino.
Mermaid Blues Skrevet 8. januar 2012 #20 Skrevet 8. januar 2012 (endret) Går normalt på teater ukentlig, men det kommer an på hvor mye som settes opp/gjestende forestillinger. Akkurat nå er det rolig, uka her har jeg bare sett en, neste uke har jeg planlagt å se tre forestillinger (en av dem er dans, som jeg også ser temmelig mye av). I februar blir det langt mer travelt, blir hver kveld hvertfall en av ukene. Konserter og kino blir sjeldnere, går når det er noe jeg vil se. I perioder blir det ofte, andre perioder sjeldnere - kommer an på spørs. Her hvor jeg bor er også kino veldig dyrt sammenlignet med mye annet, og teater er hovedprioritet, så det hever terskelen litt. Ser mye film når jeg er hjemme istedet, søndager går stort sett alltid med til film og lesing. Har ikke tv, og følger ikke med på så mange serier, så er kos å koble av med god film når jeg først har litt sofatid Edit: hvor mye bruker jeg? Blir en del. Det er egentlig ikke spesielt dyrt for billetter her, hvis jeg blar kjapt gjennom billettbunken min fra i høst finner jeg priser fra £3-15, de fleste ligger på £8. Endret 8. januar 2012 av Mermaid Blues
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå