LilleBille Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 TV2 Etter å ha sett intervjuet med Herrem i TV2 sporten blir jeg skremt av den egoistiske innstillingen. De bryr seg nøkken om at klisteret er forbudt, at det skaper ekstra slitasje/renhold og at alle andre som bruker idrettshallene får sitt utstyr tilgriset. Er det rimelig at alle andre skal "lide" for at håndballspillere ikke klarer å holde/kaste ballen skikkelig og derfor må ha klister for å kunne spille "skikkelig" håndball? Jeg håper Trondheim kommune setter foten ned - for jo flere kommuner som setter kraft bak forbudet (for det er mange kommuner hvor de sliter med å håndheve det) - jo større sjanse for at spillerne faktisk må ta hensyn til alle. Alternativet er at de bygger egne haller - da må de jo gjerne bruke alt det klisteret de vil. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Hvordan kan de tillate topphåndball der og samtidig forby klister? Blir som å si at værsågod, dere kan spille fotball på gressbanen, men ikke med sko, for det sliter sånn på gresset.
Gjest Solsmil Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Hvordan kan de tillate topphåndball der og samtidig forby klister? Blir som å si at værsågod, dere kan spille fotball på gressbanen, men ikke med sko, for det sliter sånn på gresset. ikke egentlig, fordi en gressbane benyttes stort sett bare til fotball, mens en hall der det spilles håndball, blir benyttet av mange andre enn håndballspillere også.
saa92 Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Unnskyld? Men har du noen gang spilt håndball i ditt liv, på et visst nivå? Jeg forstår Herrem meget godt.
Ananas. Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Når man leier andres eiendom som også brukes av flere så kan man ikke forvente å få gjøre hva man vil, uansett nivå på idretten. 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Vil ikke ballen bare skli ut av hendene uten klister? Svette og sånn, liksom...
Gjest uAnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 aldri har jeg opplevd noe lag på de 20 årene jeg har spilt håndball, som ikke bruker klister. Det må til, uten klister så kan ikke jeg spille håndball i det hele tatt fordi jeg har små hender og ikke får hendig nok grep uten, og jeg er ikke den eneste. Kan gå med på å kutte ut bruken under skoa, men på hendene er det uaktuelt å slutte.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #8 Skrevet 5. januar 2012 Vil ikke ballen bare skli ut av hendene uten klister? Svette og sånn, liksom... Jo, og det er større sjanse for skader.
LilleBille Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 5. januar 2012 De får jo bruke klister - men ikke klister med harpiks. Og hvorfor er det større sjanser for skader om de ikke har klister? En håndball er da såpass liten at den burde være mulig å holde/styre.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #10 Skrevet 6. januar 2012 De får jo bruke klister - men ikke klister med harpiks. Og hvorfor er det større sjanser for skader om de ikke har klister? En håndball er da såpass liten at den burde være mulig å holde/styre. Med klister så ruller ikke ballen i hånden og du minker sjansene for å forstue og brekke fingrene når den blir kastet til deg. Om en håndball er liten kommer jo an på hånden som skal ta imot den, i mange situasjoner skal du ta den i mot med kun èn hånd, mens du er i fart, du har ikke sjans til å få godt grep på den da om du ikke har klister, spesielt ikke om hendene dine er små. Og harpiksklister er bedre enn ikke harpiks for da slipper du å be om innbytte konstant for å spraye hendene på nytt og på nytt for de uten harpiks forsvinner med èn gang. 1
LilleBille Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #11 Skrevet 6. januar 2012 Takk - da forstår jeg hvertfall hvorfor. Men - jeg synes uansett at klister er en uting. Det tar jo ikke mange månedene før en ny hall er klissete og ekkel. Alt av utstyr- være seg sekretariat benker etc. er seigt - og vegger og gulv er fullt av klisterkladder. Dette ødelegger andre idretters utstyr - så i flerbrukshaller burde det uansett være forbudt. 3
Frustrertpike Skrevet 6. januar 2012 #12 Skrevet 6. januar 2012 Synes det er rart at de ikke har funnet ut at det skader gulvet før nå... Regner med at de har brukt samme klister en stund, selv om det i grunnen har gått meg hus forbi...
Ego Skrevet 6. januar 2012 #13 Skrevet 6. januar 2012 Om det ikke er ønskelig med klister i en hall, så bør ikke håndball tillates i det hele tatt. Det blir for dumt å lage en arena som også er ment å brukes til håndball - for så å sette opp regler som gjør det umulig å faktisk spille der. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #14 Skrevet 6. januar 2012 Jeg aner ikke hva som er riktig løsning her, men jeg som bor i Trondheim og har både spilt fotball, bandy og hatt eksamen i Trondheim spektrum, vet at dette klisteret er både irriterende og farlig. Det var vel et engangstilfelle at jeg satte skoa fast i noe gammelt klister mens jeg løp, og landet rett på ansiktet mitt :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå