Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Vi har en uheldig situasjon i nabolaget vårt. Det er en familie som er hjemmeverende foreldre.Alle barna deres er det "noe tull med" når dem leker med andre. blir altid bråk. Den ene jenten tigger penger,snop på dørene,stjeler post,katter..alt mulig. Sønnen i huset truer lærere,dreper katter,truer minder barn til å gi han penger etc,slår og er stygg i sin munn. mange er redd for han på skoleveien. skole har fått besjed mange ganger.mangen historier her. + 2 barn til som ikke er fult så gale med men litt tull er det jo. Min sønn fekk ødelagt en sykkel(hadde med vitne på at det var deres sønn som hadde gjort dette) Jeg tok med min sønn og troppet opp på døren og ville snakke med foreldrene. (hadde ikke snakket med dem før) moren kom ut. hun bedyret at hennes barn ikke gjorde gale ting og anså meg som frekk som kom på døren og ville ordne opp. Jeg sendte dem ett brev i etterkant med historier fra flere naboer om ugang som er gjort.Barna mine kom og fortalte at foreldrene hadde brent brevet og ikke ønsket å betale for ny sykkel(barna som snakkes) ikveld kom ett av mine barn hjem fra akebakken og gav besjed om at alle var redd han der og han var frekk Jeg troppet opp i akebakken og gav gutten en lekse om at alle hadde rett å vere der og dem som ikke kunne oppføre seg fekk gå hjem. Gutten var sååå uskyldig og nei han hadde verken sagt noe eller gjort noe..sa til han at vis han ikke kunne oppføre seg så kom jeg til å gi han kraftig juling. Tok med mine barn å gikk hjem.Flere barn hadde gått fra akebakken siden dem var redd han. Faren ringer da til meg og spør om jeg har truet hans sønn,og vil anmld meg til politiet. Tenker vi kommer til å få problem med den gutten om noen år. hva ville du gjort?
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Jeg ville gjort det samme som deg!! Håper også flere foreldre sier fra, og at dere tar dette opp med skole etc. 1
Gjest UngKalven Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Faren til denne gutten må jo ha vært fraværende i oppveksten hans. Få en mann som kan å snakke med barn til å forsøke og snakke med gutten. Hvis gutten kan se litt opp til han vil han også kunne irettesette seg. Unge gutter trenger en mannsfigur for å kunne lære hvordan man respekterer andre, det kan ikke kvinner gjøre samme hvor mye dere vil. 1
Rararara Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Det er jo bra at du prøver å ta det opp med foreldrene, men å true et barn med kraftig juling synes jeg er langt over streken.. 4
Lalunaa Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Bra du tar det opp med foreldrene,men... Å true et barn med juling??? Det skal man ikke gjøre uansett altså!! Det høres ut som en vanskelig situasjon, at foreldrene ikke ser at ungene er noen pøbler som andre barn er redd er bekymringsverdig. Vel så bekymringsverdig er det at søsteren ringer på hoss folk og spør etter penger, har ingen tatt opp disse tingene med foreldrene før?? 1
Gjest Corto Maltese Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Svært mange foreldre går rundt med den illusjon at det lille gullet deres ikke kan gjøre noe galt og at det alltid er andres feil. 1
Gjest O___o Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 Jeg ville lagt igjen en bekymringsmelding hos barnevernet, på bakgrunn av tingene du her beskriver. (ikke pga barnets stygge ordbruk) 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #8 Skrevet 6. januar 2012 Vi har en uheldig situasjon i nabolaget vårt. Det er en familie som er hjemmeverende foreldre.Alle barna deres er det "noe tull med" når dem leker med andre. blir altid bråk. Den ene jenten tigger penger,snop på dørene,stjeler post,katter..alt mulig. Sønnen i huset truer lærere,dreper katter,truer minder barn til å gi han penger etc,slår og er stygg i sin munn. mange er redd for han på skoleveien. skole har fått besjed mange ganger.mangen historier her. + 2 barn til som ikke er fult så gale med men litt tull er det jo. Min sønn fekk ødelagt en sykkel(hadde med vitne på at det var deres sønn som hadde gjort dette) Jeg tok med min sønn og troppet opp på døren og ville snakke med foreldrene. (hadde ikke snakket med dem før) moren kom ut. hun bedyret at hennes barn ikke gjorde gale ting og anså meg som frekk som kom på døren og ville ordne opp. Jeg sendte dem ett brev i etterkant med historier fra flere naboer om ugang som er gjort.Barna mine kom og fortalte at foreldrene hadde brent brevet og ikke ønsket å betale for ny sykkel(barna som snakkes) ikveld kom ett av mine barn hjem fra akebakken og gav besjed om at alle var redd han der og han var frekk Jeg troppet opp i akebakken og gav gutten en lekse om at alle hadde rett å vere der og dem som ikke kunne oppføre seg fekk gå hjem. Gutten var sååå uskyldig og nei han hadde verken sagt noe eller gjort noe..sa til han at vis han ikke kunne oppføre seg så kom jeg til å gi han kraftig juling. Tok med mine barn å gikk hjem.Flere barn hadde gått fra akebakken siden dem var redd han. Faren ringer da til meg og spør om jeg har truet hans sønn,og vil anmld meg til politiet. Tenker vi kommer til å få problem med den gutten om noen år. hva ville du gjort? Det jeg synes er trist er at barna får unngjelde fordi foreldrene deres er fraværende i oppveksten og disiplinen. Synes du skulle ha sendt en bekymringsmelding til barnevernet i steden slik at barna kanskje fikk ordentlig hjelp istedenfor å bare bli stemplet som onde eller slemme. Det er tydelig at de sliter med noe. Jeg hadde også noen slike der jeg vokste opp. Fikk senere høre at moren var psykisk syk og at sønnen i huset misbrukte sin egen søster. Hadde jeg ikke vært så ung på den tiden at jeg ikke visste bedre så hadde jeg sagt fra selv. 1
kaprifolen Skrevet 6. januar 2012 #9 Skrevet 6. januar 2012 Når det først har gått så langt, ville jeg invitert barnet inn neste gang det tigget på dørene eller lignende. Ikke for å leke med dine unger, men for å snakke rolig og spørre "hvorfor" og "hva synes mamma og pappa om dette" og "har du det bra hjemme".
ainna Skrevet 6. januar 2012 #10 Skrevet 6. januar 2012 Ville ha ringt en bekymringsmelding til barnevernet. Og så ville jeg ha beklaget til gutten fordi uttrykket "kraftig juling" var brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå