Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg og mine kjære bestemt oss for å bli "prøvere". Litt skummelt, spennende og herlig på samme tid :) Jeg har på følelsen av at det kommer til å ta sin tid, med tanke på at jeg har slurva MYE med prevansjon de 10 årene jeg har vært seksuelt aktiv, uten å blitt gravid.. Men må ha trua på at det går! :) sånn bortsett fra å ta folat, er det noe annent jeg bør huske på? Eller noen som har tips, råd..? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Mine" kjære faktisk.. Haha :P MIN kjære skulle det selfølgelig stå ;)

Skrevet

Gratulerer, er en spennende tid!

Folat er jo det viktigste da, ellers ble jeg litt ekstra nøye på å få i meg viktige næringsstoffer, typ 5 om dagen, grove kornprodukter osv. Jeg drakk heller ikke alkohol mens jeg var prøver (fulgte vel egentlig kostholdsrådene for gravide i prøveperioden, men nå prøvde vi bare 2mnd, så er ikke sikkert jeg hadde vært like nøye dersom vi måtte prøve lenge).

Ellers vil jeg bare si NYT tiden som prøver og ikke stress, for de aller fleste blir gravid raskere enn de tror :jepp:

Lykke til! Plutselig står du med en positiv test :rodmer:

Skrevet

Lykke til til deg og alle dine kjære. :fnise: Plutselig står du der med en positiv test!

Skrevet

Takk takk, dette ble jeg glad av å lese :) Kosthold er viktig ja, får heldigvis i meg mye frukt, grovt og grønt! Den forbanna røyken har jeg stumpa for 3 mnd siden og! :) Alkohol drikker jeg 1-2 gang i mnd, (noen glass hvitvit) og det er vel ikke så altfor ille får jeg håpe.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...