Gjest Gjesta Skrevet 25. desember 2003 #1 Del Skrevet 25. desember 2003 Jeg var så heldig og fikk deler av metz servise til jul ( blått og grønt) . Noen som vet hvilken prisklasse dette ligger i.. f.eks for ildfaste former, kaffekopper, middagstallerkner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 25. desember 2003 #2 Del Skrevet 25. desember 2003 Maken til mitt da? :D Serviset er kjempefint og holdbart. Her finner du prisene fra et glassmagasin i alle fall. Ikke så veldig billig, men fint å ønske seg. Jeg har noen fat og sånt fre en annen serie som er litt billigere, men som har samme farge som det grønne på serviset. Husker ikke i farta hva denne serien heter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. desember 2003 #3 Del Skrevet 25. desember 2003 Ja, jeg har dekka ønskelistene for 10 år fremover tror jeg..he he he :D Men det var et nydelig servise.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 25. desember 2003 #4 Del Skrevet 25. desember 2003 Det kan være lurt å bestemme seg for om man ønsker seg kaffeservise eller middagservise, slik at man ikke ender opp med 3 middagstallerkener, 2 kopper og 1 suppebolle . Jeg har konsentrert meg om middagserviset og samlet opp tallerkener og suppeboller/dessertskåler til 8-9 personer i løpet av 2-3 år. "Alle" i familien visste at jeg sparte på dette serviset og jeg fikk en del her og en del der. Jeg er egentlig ikke så veldig begeistret for kaffekoppene i dette serviset. De er jo fine, men litt for "dillete" for meg. Det er en sånn stett på dem, så vidt jeg husker. Dessuten arvet vi et kaffeservise for noen år siden, så vi har nok av kopper og skåler. Det fine med dette serviset er at det tåler nesten alt. Og det passer både til hverdags og til fest. I går mistet sambo en suppeskål i gulvet og den var like hel etterpå. DET hadde ikke et porselenservise tålt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 25. desember 2003 #5 Del Skrevet 25. desember 2003 Vi har også Metz service. Har middagsservice til 10. Lea: Det finnes to service til som likner på Metz, disse heter Greenwich (i hovedsak grønt og hvitt) og Harlequin. Kanskje det er noe av disse du hadde fra før? Harlequin likner mest tror jeg, og er ofte på salg har jeg sett. Tror det er på vei ut av produksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 25. desember 2003 #6 Del Skrevet 25. desember 2003 Nei, det er ingen av disse. Harlequin er ikke pent synes jeg. Tror det heter noe med Henry. Emily Henry kanskje? Ikke med prikker på liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 25. desember 2003 #7 Del Skrevet 25. desember 2003 Her er fargen som passer nesten perfekt til det grønne på serviser Emile henry heter det. Har fått alle fatene jeg har i gave, så jeg vet ikke helt hvor man får kjøpt dem eller hva de koster. Men i følge moren min hadde hun råd til å kjøpe 3 slike fat for det et Metz-fat koster. Kjenner jeg henne rett, så har hun kjøpt det på Til Bords. Men jeg er ikke sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sinicola Skrevet 26. desember 2003 #8 Del Skrevet 26. desember 2003 Metz går ut av produksjon i 2004,kommer nok på salg snart det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. desember 2003 #9 Del Skrevet 26. desember 2003 :o Ja er ikke det typisk... jeg får handle til den store gullmedaljen da ... kjedelig bare kunne invitere 3 middagsgjester og 1 til frokost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 26. desember 2003 #10 Del Skrevet 26. desember 2003 Det står da ingenting om at serviset går ut på Denby sine sider... Jeg har egentlig alt jeg trenger til serviset, men det er jo synd om man nettopp har begynt å spare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sinicola Skrevet 26. desember 2003 #11 Del Skrevet 26. desember 2003 Selger Metz på jobben, har fått beskjed fra Denby om at det skal gå ut i løpet av neste år. Harlequin gikk ut i år, men vi har det enda.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 26. desember 2003 #12 Del Skrevet 26. desember 2003 Har sendt en mail til produsenten for å høre. Skal si i fra hva svaret blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. desember 2003 #13 Del Skrevet 26. desember 2003 Mamma hadde fått beskjed at det var et annet enn det jeg hadde som skulle gå ut ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå