MellonCollie Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Jeg tenkte jeg skulle sy et legoteppe til eldstemann, er det noen her inne som har laget det før og som har noen tips til fremgangsmåte? Og hvilken størrelse bør det være i diameter...?
Brunhilde Skrevet 7. januar 2012 #2 Skrevet 7. januar 2012 Jeg syns størrelsen du linker til ser grei ut, du få jo også en del stoff i den størrelsen. Jeg ville rett og slett klippet en sirkel og kantet med skråbånd. Så ville jeg slått maljer i med jevne mellomrom og satt i en snor.
Rødtoppen86 Skrevet 7. januar 2012 #3 Skrevet 7. januar 2012 Jeg kan ikke noe særlig om sying, men vil anbefale å bruke et ganske nøytralt stoff til teppet Er en fordel at man ser legoklossene slik at man finner akkurat de delene man trenger. 2
Wouxun Skrevet 15. januar 2012 #4 Skrevet 15. januar 2012 Jeg kan ikke noe særlig om sying, men vil anbefale å bruke et ganske nøytralt stoff til teppet Er en fordel at man ser legoklossene slik at man finner akkurat de delene man trenger. Denne kan jeg skrive under på!! Sydde selv et slikt teppe for noen år siden, i de gladeste legofargene du kan tenke deg Teppet ble fint det, men klossene syntes ikke så godt
MellonCollie Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2012 Takk for tips! Et siste spm - ville dere brukt et enkelt lag med stoff? Ser at enkelte bloggere har brukt dobbelt stoff, men vet ikke hvorfor...... Jeg syr ikke noe særlig, som dere skjønner
Brunhilde Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Jeg ville valgt et enkelt lag, men valgt et solid stoff.
Sola^ Skrevet 21. januar 2012 #7 Skrevet 21. januar 2012 Spørs på stoffet du bruker. Har du eit kraftig nok stoff som er pent på begge sider så kan du bruke enkeltstoff. Har du eit tynt stoff så bør du ha 2 lag med stoff. Har du stoff som har ei ikkje-pen side så er det best med 2 lag sidan vranga blir inni legoteppet og ikkje synes. Angående maljer: det ser pent ut og er ganske praktisk å sette i, men enkelte synes det kan lage merker i parkett/gulv viss ein er uheldig og trør på maljene medan teppet ligger på gulvet. Derfor kan det vere smart å enten lage ein versjon med knapphull, eller hemper som stikker ut langs kanten. Vrangsyr du teppet med 2 lag så syr du hempene fast samstundes som du syr det i saman.
Solbærpiken Skrevet 22. januar 2012 #8 Skrevet 22. januar 2012 Takk for tips! Et siste spm - ville dere brukt et enkelt lag med stoff? Ser at enkelte bloggere har brukt dobbelt stoff, men vet ikke hvorfor...... Jeg syr ikke noe særlig, som dere skjønner Jeg syr heller ikke så mye, men tenker at grunnen til å bruke dobbelt stoff må være at da er det like fint på begge sider; og når man bretter sammen teppet for å lage sekk av det, så kommer jo den andre siden ut. Hvis du skjønner hva jeg mener? Hvis ikke må du jo helle av alle legoklossene, lage sekk og så putte de oppi sekken. Da forsvinner jo noe av poenget?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå