Gå til innhold

2013 BRUDER!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åh nå er jeg plutselig også en 2013-brud!

Snakket nettopp med kirken, og dato er satt. Pga ferie og slikt var 13. juli den beste datoen for de, og eneste ledige hele sommeren. Og det er helt greit :laugh:

Så. Da var det å lese på forumet her, og sjekke her og der- for å få en oversikt over hva som må planlegges og betales! Har litt dårlig råd, men et budsjettbryllup er ofte like bra som andre bryllup i mine øyne ;) Har vært i flere bryllup med lite penger, og det er de beste jeg har vært i. Håper gjestene våre tenker det samme :laugh:

Tenker jeg poster som AB, men måtte få det ut! Utrolig spennende for meg :) Og oss :)

Anonym poster: cd585d41106003938853ab960eaa019e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med dato AB ;) Det er sååå kjekt og spennende å begynne planleggingen!

Sitter med helt mark i magen, og har lyst å gjøre alt sammen NÅÅÅÅ! Jeg skal begynne på invitasjonene snart (forhåpentligvis klarer jeg å lage noen fine litt scrapping-motivert), og så kan jeg egentlig ikke gjøre mere før de er sendt..

Skrevet

Gratulerer med dato AB ;) Det er sååå kjekt og spennende å begynne planleggingen!

Sitter med helt mark i magen, og har lyst å gjøre alt sammen NÅÅÅÅ! Jeg skal begynne på invitasjonene snart (forhåpentligvis klarer jeg å lage noen fine litt scrapping-motivert), og så kan jeg egentlig ikke gjøre mere før de er sendt..

Tusen takk ;) Jeg kommer nok ut av skapet etterhvert, jeg også, på denne delen av forumet :)

Anonym poster: cd585d41106003938853ab960eaa019e

Skrevet

Samme dag som oss :)

Vi også gifter oss 25 mai :danse:

Bergensbrud her.

Jeg har funnet drømmekjolen min til den nette sum av 18.500 :sjokkert:

ikke kjøpt den enda.... andre som vurderer like dyre kjoler???? må veie for og imot (pris)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Bergensbrud her.

ikke kjøpt den enda.... andre som vurderer like dyre kjoler???? må veie for og imot (pris)

Jeg har kjøpt en "pakke" til godt over 20`. Sparer inne på absolutt alt annet som berører meg som brud som feks bukett, frisør, negler, sminkør, lager mye selv av dekorasjoner ol da er ikke prisen så dyr likevel.

Et par ekstra vakter på jobb slike ting.

Skrevet

Da har vi bestemt oss for fotograf. Må bare få betalt inn depositum så er ting i boks :)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Bergensbrud her.

Huff JA. Prøvde en nydelig til 18.000 jeg også, men la den fra meg i tankene på grunn av at jeg er oppdratt til å ikke bruke mye penger på klær, kjøpe billig mat og lignende. Ikke fordi vi ikke har råd, men fordi det ofte er likebra med billig som dyrt. Men her en dag nevnte min mor denne dyre kjolen igjen, og da jeg kommenterte prisen sa hun "det er jo bare én gang i livet!"

Så denne kommentaren har fått meg til å gå fra 10.000 som va tanken til "det drømmekjolen kommer til å koste". Huff og huff! Og så for en kjole som kun skal brukes én dag...

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg snakket om min brudekjole på jobb idag til en kollega, jeg nevner aldri pris pga jeg synes det er litt flaut å bruke så mye penger på en kjole som jeg garantert ikke får solgt til min pris. For å gjøre en lang samtale kort mente min kollega at kjolen er ikke dyr før du er godt over 30` !!!!!!!!! Hun har selv tenkt at mellom 17` og 30` det passer henne...

Så ja det virker som det er fullt ut akseptert å bruke myyyyyyyyye penger på en kjole uavhengig om du er blindern student med kassajobb på Rimi på si, eller vinner av Lotto. :danse:

(jeg føler fortsatt jeg har dratt min egortripp \ganske langt for en dag).

Skrevet

Alle jeg har pratet med har også forsvart det å bruke masse penger på kjolen, for det er jo den ene sjansen i livet man har til å ha på seg noe sånt, dessuten skal man se på bildene i mange år fremover og like det man ser. Selv hadde jeg en maksgrense på 5.000 og tenkte meg en enkel, kort eller brukt kjole. Men drømmekjolen koster 8.600 -gjorde det uten å blunke!

Vi leter etter catering om dagen. Jeg tror vi går for Kreativ Catering, de så ut til å ha fått masse gode tilbakemeldinger og har en spennende tapas, men jeg kjenner ingen som har brukt de. Vet ikke helt når vi må bestemme oss, det er vel god tid enda tror jeg.

Skrevet

Alle jeg har pratet med har også forsvart det å bruke masse penger på kjolen, for det er jo den ene sjansen i livet man har til å ha på seg noe sånt, dessuten skal man se på bildene i mange år fremover og like det man ser. Selv hadde jeg en maksgrense på 5.000 og tenkte meg en enkel, kort eller brukt kjole. Men drømmekjolen koster 8.600 -gjorde det uten å blunke!

Vi leter etter catering om dagen. Jeg tror vi går for Kreativ Catering, de så ut til å ha fått masse gode tilbakemeldinger og har en spennende tapas, men jeg kjenner ingen som har brukt de. Vet ikke helt når vi må bestemme oss, det er vel god tid enda tror jeg.

Jeg er enig i dette med den ene gangen jeg har mulighet til å gå med en slik kjole som jeg har funnet!!!!

Kanskje jeg bare skal gjøre det.... har satt opp prisen i budsjettet og vi kommer ikke så dårlig ut av det (ca 120.000 for hele bryllupet)

Kjolen ser ut som en stor bløtekake i tyll.... og når ellers kan jeg gå med noe sånt?????? :vetikke: siden den er så stor så krever den lite tilbehør.... enkelt slør, blomster og smykker og da blir det mindre kostnader der....

Skrevet

Til alle Bergensbruder... Hva gjør dere med transport???? Finner bare limousine, og veteranbiler og sistnevnte er dyyyrt.

• 3 uker senere...
Skrevet

12. oktober 2013. :rodmer:

Vi hadde tenkt oss 5. oktober, men det var nå denne datoen vi fikk. Man kan vel ikke planlegge og besteme riktig alt selv?

Skrevet

Vi hadde tenkt oss 5. oktober, men det var nå denne datoen vi fikk. Man kan vel ikke planlegge og besteme riktig alt selv?

12.10.13 er vel superbra :) gratulerer med dato :)

Skrevet

Å, oktoberbryllup! Det blir sikkert kjempefint, er jo så fint med høsten :)

Skrevet

Ja jeg vet! Masse fine farger og ikke minst er det yndlingsfargene mine!

Antakelig blir det bunadsbryllup også, og da passer oransje gerberra feks kjempefint.

Vi har nordlandsbunad begge to da. LItt oransje i broderiene og på forkleet.

Skrevet

12.10.13 er vel superbra :) gratulerer med dato :)

Takk! Superhappy! <3

Skrevet

hehe. vi hadde sett oss ut 28 september, men fikk 5. oktober :lol:

• Liker 1
Skrevet

Nå går det fremover her :)

-datoen er satt

-lokalet er i boks

-fotograf nesten i boks

-vi i kontakt med et firma som leier ut kokker

-troooor vi har funnet musikk til festen

-"alkoholhaugen" blir bare større og større. Svigerfar har også kjøpt inn mer utstyr til ølbrygging.

-og i dag ble kjolen bestilt :D

-også har vi begynt å snakke om hvor vi vil på bryllupsreise :rodmer:

Skrevet

Her står det vel stille for tida. Men lokale, kjole, fotograf og gjester er i boks. Surfer veldig på hotell og restaurant i køben om dagen, tenkte å få bestilt rundt nyttår. Kikker også etter catering til festen her hjemme, står mellom et par alternativer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...