louisefa Skrevet 4. august 2012 #141 Skrevet 4. august 2012 Skal gifte oss 17august 2013 vi også faktisk Og jeg er 22 år, blir 23 neste år da men føler ikke det er for ungt jeg da, ikke bry deg om kommentarer fra sjalu folk Så artig! Nei, jeg kommer nok til å prøve å unngå disse menneskene som vil ødelegge, eller prøve. De er da ikke verdt det Men kult at det er flere som skal dette 17. august:D
Mimmi 84 Skrevet 4. august 2012 #142 Skrevet 4. august 2012 Noen som har tips til hvor det er bra å bestille invitasjoner, bordkort ol.?? Har tittet litt på Internett, men vet ikke om det blir bra... Vi bestilte vår på www.dinbryllupsinvitasjon.no og var veldig fornøyde, har fått masse skryt fra våre gjester De ga utrolig bra service også, laget flere forslag på mail da vi var litt i tvil om hva vi ville ha, monogram laget de også. Jeg stilte en del spørsmål, da jeg lurte på en del ting med tekster, farger osv. er jo ikke akkurat dagligdagse ting dette :-) Fikk alltid raske svar tilbake, både helger og kvelder. Kan absolutt anbefale de. Lykke til!
Mimmi 84 Skrevet 4. august 2012 #143 Skrevet 4. august 2012 Hei, Nå har vi fått svar faktisk! Tok en dag det, selv om det stod det kunne ta 3 uker. Så vi har fått tiden, men det blir ikke bestemt akkurat hvem som skal gjøre vielsen før rundt oktober. Så sånn sett så kan vi jo ikke få godkjennelse på lokalet og seremonien før da, men jeg ser virkelig ingen grunn til å ikke godkjenne, så anser den som i boks! Hvor tidlig sender man ut "hold av datoen" beskjed? Og når sender man egentlig invitasjonene? Vi har ganske mange på gjestelisten vår, så må avgrense litt. Jeg tenker maks 65, og det er akkurat 65 på listen om vi bare tar med de vi må invitere og de som vi aller helst vil ha der, men så er det jo flere venner vi godt kunne tenke oss å invitere og, men kan ikke la dette bli altfor dyrt heller... Men tingen er jo at om vi inviterer 65, så vil jo garantert noen av disse ikke komme vil jeg tro, slik at vi får noen ledige plasser, så går det an å sende ut invitasjon til de 65 først, med en gitt tidsfrist, og så når vi vet hvor mange av de som ikke kommer, så sender vi ut en ny runde invitasjoner til noen ekstra folk? Er dette vanlig å gjøre?? Jeg synes det er en god ide igrunn Vi gjorde dette selv, så når vi bestilte invitasjoner bestilte vi 5 invitasjoner der gjestenavn plassen var tom så skrev vi bare inn gjestene for hånd selv. Om dere skal "etter" invitere, bør svarsfristen være noe før, slik at dere så raskt som mulig kan sende ut de siste invitasjonene.
Gjest GetOverIt Skrevet 5. august 2012 #144 Skrevet 5. august 2012 Jeg og samboer/forlovenden min skal gifte oss i 2013. Det blir en gang sommeren 2013, mulig den 17 august, siden vi ble sammen 17. mars. Vi er jo unge begge to, eller ikke unge og unge, er jo tross alt 21 år, og er 22 år det året vi gifter oss, så vi må nok vente oss mange upassende kommentarer når det nærmer seg. Men viktigst er at vi elsker hverandre, og vet at vi skal være sammen for alltid. Men, håper dere alle som også gifter dere i 2013 at dere får en fantastisk dag! Så kjekt for dere da Jeg personlig syns det er litt ungt, ihvertfall med kommentarer som "vi vet vi skal være sammen for alltid". Jeg og min kjære håper vi skal være sammen for alltid, men vi VET ikke. Men for all del, kos dere
Mady Skrevet 15. august 2012 #147 Skrevet 15. august 2012 Vi har også 25.05.13. Hvor langt er dere kommet i planleggingen?
Lib Skrevet 16. august 2012 #148 Skrevet 16. august 2012 Vi har også 25.05.13. Hvor langt er dere kommet i planleggingen? Så moro at det er flere av oss Vi har kommet godt på vei egentlig. Kirke og selskapslokale er bestilt, forlovere er valgt, gjestelisten er så og si ferdig, vi har valgt ut invitasjoner, band er booket til festen, solist og trompetist er bestilt til vielsen, frisør er på plass, mannens antrekk er i boks, jeg har kjøpt kjole, og vi har valgt destinasjon for bryllupsreisen.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #149 Skrevet 16. august 2012 17.august 2013 her også Har booket kirke og lokale, forlovere er bestemt, gjesteliste klar og første brudekjoleprøving i dag:) Det jeg lurte på er om noen vet om nettbutikker som lager invitasjoner som disse: http://www.scrollweddinginvitations.com/Scroll-Invitation-Cards.html Finner kun sider som er veldig dyre eller som virker veldig useriøse. Har sett på mulighetene for å gjøre det selv også, men sliter litt med å finne fancy "pinner" og esker; tips mottas med stor takk der også. Noen som vet om noen som kanskje har gjort dette selv før? Anonym poster: 4b703fd6095bf27af382dc556d2da632
skravlus Skrevet 18. august 2012 #150 Skrevet 18. august 2012 Vi forlovet oss i Thailand i februar i år, og skal gifte oss i Barcelona 20.september 2013 :o) Kirken er booket, men bortsett fra dét har vi ikke gjort så mye konkret ennå. Vi reiser til Barcelona om tre uker for å sjekke ut hoteller, selskapslokaler, blomsterleverandør, etc. Vi har fått gode tips om frisør og fotograf, så det er vel egentlig bare å booke dem. Godt med alt som er gjort! Jeg tror jeg har funnet kjolen min (på nettet), men venter med å bestille den til jeg har vært på brudekjoleprøving i et par 'ekte' butikker. Familie og venner er informert om sted og dato, og det virker som alle har lyst til å dele dagen og oppholdet med oss, og det er vi svært takknemlige for! :o) Vi blir et reisefølge på litt over 20 personer.
liv Skrevet 18. august 2012 #151 Skrevet 18. august 2012 Vi gifter oss 11.mai 2013 Dress til mannen er i boks, skal finne en tøff vest å ha inni så blir det bra. Har funnet kjole til meg, en hvit med røde detaljer. Bare å bestille igjen. Har booket kirke, en gaaaammel kirke, faktisk byens eldste bygg. Har også booket et gammelt sagbruks om er gjort om til selskapslokale. Vi blir bare familie og forlovere. Har bestilt serviettringer som også skal brukes som bordkort, har bestilt detaljer til invitasjon som jeg har tenkt ut i hodet. Til middag blir det kalvestek. Forretten har vi ikke helt bestemt oss for, det blir enten løksuppe eller en advokado og reke miks. Vi har bestemt oss for å ikke ha dessert, men heller godt med kaker. Skal ringe en kokk vi kjenner å høre om han har tid og mulighet til å ordne maten. Har ordnet ei til kjøkkenet og har enda et par som bare skulle sjekke ut litt. Tre til å servere holder vel til 32 gjester? Mine to barn skal gå inn sammen med sitt søskenbarn før vi går sammen inn.
*Frida* Skrevet 18. august 2012 #152 Skrevet 18. august 2012 Melder meg inn her, håpar det blir bryllup i 2013. Me er nyforlova, men sidan me forsøker på et 3. barn før bryllup må me nok vente litt før me set ein dato. Men om alt går som me ønsker blir det bryllup i august 2013. Har overhodet ikkje planlagt noko ennå, men me er einige om kyrkje, lokale, gjesteliste og korleis me vil ha det. Sikkert lurt å sjekke om lokale og prest er ledige i det tidsrommet me ser for oss.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 19. august 2012 #153 Skrevet 19. august 2012 Nyforlovet og skal gifte meg sommeren 2013, nærmere bestemt 10.august, noen andre med samme dato? Hvor langt er dere kommet? Er litt usikker hva som bær være gjort. Jeg og min forlovede bor i hver vår by og skal gifte oss en helt annen plass, så det gjør ting litt vanskelig, men bryllup blir det! For både kirke, lokale og forlovere er bestemt og bestillt! Gleder meg!
Merte Skrevet 24. august 2012 #154 Skrevet 24. august 2012 (endret) Jeg forlovet meg den 7. juni i år, og datoen for bryllup er 27. april 2013. Kikket på masse lokaler, men kommer til å bestemme oss ila en uke nå. Kirke har vi holdt av. Forlovere er i boks, toastmaster er spurt og grubler.Jobber med en bloggside med informasjon til gjester. Første kjoleprøving i går. Ellers tenker man jo på alt mulig rart. Ikke hele tiden. Men har mange tanker om ting. Siden jeg er mediegrafiker, kommer jeg til å lage alt av grafiske ting selv, og vi har også noen veldig gode ideer rundt dette. Monogrammet er i boks. Booket billetter til et bryllupsshow med forlovere i september, da skal jeg også på brudekjoleprøving. En spennende tid som kommer nå. Blir got å få lokalet i boks, for da vet man litt settingen rundt den store dagen. Gratulerer, alle som skal gifte seg! Og lykke til med planleggingen Endret 24. august 2012 av Merte
Gjest lisha Skrevet 24. august 2012 #155 Skrevet 24. august 2012 (endret) Vi gifter oss i juni 2013 =) Endret 2. oktober 2012 av lisha
marta i farta Skrevet 30. september 2012 #156 Skrevet 30. september 2012 Hei igjen Jeg føler jeg har kommet et godt stykke inn i planleggingen og lest meg opp på det meste. Men her om dagen når jeg skulle inn for å bestille kirke, etter å ha grublet en stund på hvilken jeg skulle velge, fant jeg ut at jeg må sette i gang å velge bibelvers og salmer. Har noen valgt dette? Jeg syntes det er veldig vanskelig...
pusla Skrevet 30. september 2012 #157 Skrevet 30. september 2012 Vi forlovet oss for en måned siden og gifter oss i København 15.juni 2013. Vi har på plass kirke, forlovere, gjestene til selve bryllupet og sånn Ca gjesteliste til festen hjemme etterpå, fotograf og så har jeg bestilt brudepikekjole i dag. vi har det meste klart i hodet da, håper å få hotell og restaurant til køben i boks ganske snart.
Gjest lisha Skrevet 30. september 2012 #158 Skrevet 30. september 2012 Hei igjen Jeg føler jeg har kommet et godt stykke inn i planleggingen og lest meg opp på det meste. Men her om dagen når jeg skulle inn for å bestille kirke, etter å ha grublet en stund på hvilken jeg skulle velge, fant jeg ut at jeg må sette i gang å velge bibelvers og salmer. Har noen valgt dette? Jeg syntes det er veldig vanskelig... Jeg har også begynt å tenke på hva salmer og slikt som skal brukes.. Har virkelig ingen anelse om hva som er "vanlig" å ha med.. Kanskje vi kan få en samtale med presten i den valgte kirken, de må vel ha en liste over hva som brukes? Tenker også på brudemarsj, opp og ned igjen midtgangen, hva er vanlig der? Orgelmusikk fra kirken, eller egne innleide innslag? F.eks trompet, sang? Trenger litt hjelp jeg også
Ella1981 Skrevet 1. oktober 2012 #159 Skrevet 1. oktober 2012 Min verdens beste gikk ned på kne i Costa Rica i juni og vi skal ha et høstbryllup i slutten av september 2013 Vi har booket lokale men må avvente med kirke, da vi ønsker å ha vielsen i en kirke som vi ikke sogner til. Reglene sier da at man ikke får søke om plass før 9 mnd før vielsen. Men det er jo ikke lenge til Brudekjole er bestilt og den får jeg vel om ca 6 mnd Jeg er vel mer ivrig enn han er, men det tror jeg er vanlig. Planlegger masse i mitt eget hode men har ikke gjort så veldig mye mer enda. Dette er bare kos og jeg gleder meg til å sette igang med alt det praktiske
Petalouda Skrevet 1. oktober 2012 #160 Skrevet 1. oktober 2012 Vi gifter oss 13. juli 2013 Kirken er booket, kjolen er kjøpt, uniformen på vei, forlovere bestemt og spurt og takket ja. De store tingene er stort sett bestemt, neste nå er vel å spikre gjestelisten og å begynne på invitasjonskjøret
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå