Gå til innhold

Klokke (dame)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Adriane

Certina er gode klokker til en god pris :jepp: Selv foretrekker jeg Seiko, men det bunner nok kanskje mest ut i praktiske årsaker - butikken jeg jobber i fører ikke Certina, men Seiko (og med ansattrabatt blir jo ting plutselig veldig mye billigere :lur: ).

Jeg hadde faktisk en kunde som kom innom en dag, og han sa at han hadde vunnet sin Seikoklokke i et lotteri for 31 (!) år siden, og han gikk med den på armen den dag i dag. Forskjellen mellom gode klokkemerker og de billige, er at de gode klokkemerkene kan du nesten forvente at dette skjer, men dersom det skjer med et billigmerke er det et mirakel! Derfor råder jeg også folk til å heller legge litt mer penger i klokkekjøp, og heller kjøpe en klokker som holder, enn å komme tilbake etter to-tre år og måtte kjøpe ny (fordi garantien har gått ut, og det å skrifte urverk koster mer enn hva klokken kostet).

Det var forresten en annen her som mente at det var bedre å ha mange (billig)klokker enn én dyr slik at man kunne bytte på. Det går jo an å ha flere dyre klokker å bytte på med :lur: nå om dagen. :rodmer:

:jepp: Det var meg det ;) Økonomisk har jeg ingen mulighet til (eller ønske om) å ha mange dyre klokker å bytte på - derfor går jeg for billigvariantene ;) Men for de som har midler til å ha flere dyre klokker å bytte på, er det jo konge! :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: Det var meg det ;) Økonomisk har jeg ingen mulighet til (eller ønske om) å ha mange dyre klokker å bytte på - derfor går jeg for billigvariantene ;) Men for de som har midler til å ha flere dyre klokker å bytte på, er det jo konge! :jepp:

Ansattrabatt :duskedame::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i klokkebutikk,

Kanskje du kan gi meg konkret tips om merke da? Jeg vil ha en typisk "jåleklokke". Hvilket merke som er solid har det? Alltid når jeg kikker på dyre klokker fra solide merker er det "kjedelige" klokker, og det vil jeg ikke ha. For meg er klokken også et smykke. Den må for øvrig ikke være FOR mye heller, for jeg bruker den jo tross alt hver dag :ler:

Jeg bruker gjerne noen tusen på klokke, men kanskje ikke over 4000? Men jeg har planer om å shoppe i USA, og der er jo mye en del rimligere :) Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du kan gi meg konkret tips om merke da? Jeg vil ha en typisk "jåleklokke". Hvilket merke som er solid har det? Alltid når jeg kikker på dyre klokker fra solide merker er det "kjedelige" klokker, og det vil jeg ikke ha. For meg er klokken også et smykke. Den må for øvrig ikke være FOR mye heller, for jeg bruker den jo tross alt hver dag :ler:

Jeg bruker gjerne noen tusen på klokke, men kanskje ikke over 4000? Men jeg har planer om å shoppe i USA, og der er jo mye en del rimligere :) Tips?

Nå må jeg nesten ta utgangspunkt i de klokkemerkene vi fører, da jeg ikke har oversikten over alle klokkemerker som finnes :lete:

Men type "jåleklokke", er det mote, glitter/stener og stor urskive? I så fall ville jeg gått for en DKNY-klokke. Urverkene på dem er helt ok, og det er sjelden reklamasjoner på dem. Ligger fra en 2000 kr og oppover mot en 3500-4000. De dyreste er riktignok kjeramikklokken, men den er lekker. Største ulempen er at om du mister den i gulvet (noe som er fyfy med en hver klokke da urverket tåler støt veldig dårlig) eller slår den inn i en vegg e.l., kan lenken knuse. DKNY har mye fint, og du finner de fleste "jåleklokker" blant deres sortiment. Eller så kan D&G være en idé, men jeg vet av erfaring at stenene på disse klokkene løsner fort i forhold til andre klokker.

Citizen har en ganske lekker klokke med diamanter og perlemorskive. Men hvis du ønsker et stor klokke, så blir nok denne litt liten. Bildet lyver litt, og den ser større ut enn hva den er. Men i tillegg til et sabla godt sveitsisk urverk og 24 diamanter, så slipper du batteriskift på klokken, da det er en Eco-Drive. Dvs at den lader seg på lys. Hvis jeg husker riktig i farten, så kan 24 timer sammenhengende lys gi nok batteritid for tre måneder.

Du har også en "jåleklokke" fra Seiko. Jeg kan skrive under på at dette er en klokke som tåler "alt", den har vært med meg i tykt og tynt de siste 2,5 årene. Har flere klokker jeg bytter på med, men det er denne jeg desidert går mest med. Alle diamantene sitter som støpt tross "røff" behandling, safirglass, Cronograph, vanntett og en råflott klokke med japansk utverk. I motsetning til Citizenklokken jeg viste over, så går denne på batteri, og batteriskift må da påberegnes. Vær obs på at du får klokken trykktestet etter batteriskift om du ønsker å bruke den i vann.

Siste "jåleklokkemerket" jeg kommer på, er Esprit-klokker. Veldig mye stener og glitter, tror forsåvidt at kvaliteten er ok. Vi har ikke solgt så mye av disse klokkene, og tror vi skal selge ut resten nå uten å ta inn flere.

Vet ikke om jeg var noe til hjelp?

EDIT: Ulempen med å handle i USA eller over nett, er at man ikke får noe garanti på klokker. Det koster fort noen tusenlapper dersom urverket ryker. Bare vær obs på det. Vi har ett års garanti på batteriet (stopper det innen ett år skifter vi gratis) og to år på verket. I tillegg er du beskyttet av forbrukerkjøpsloven når det kommer til mangler og reklamasjon.

Endret av Green Lady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar!!

Jeg tror du har skjønt ganske bra hva jeg er ute etter, og jeg kom på etterpå at jeg burde ha skrevet at jeg liker at klokken er stor, men det hadde du jo gjettet helt av deg selv :imponert:

Av de klokkene du hadde linket til var det nok DKNY-klokken jeg likte best, forutsatt at den er ganske stor. For øvrig er det fryktelig upraktisk for en kløne som meg at lenken er så utsatt for å gå i stykker... :forvirret::sur:

Men da tolker jeg det dithen at om jeg lander på en DKNY-klokke, så burde den ha en en god kvalitet..?

(Det kan forresten hende jeg ender med å kjøpe en sånn kjeramikk-klokke uansett :gjeiper: :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar!!

Jeg tror du har skjønt ganske bra hva jeg er ute etter, og jeg kom på etterpå at jeg burde ha skrevet at jeg liker at klokken er stor, men det hadde du jo gjettet helt av deg selv :imponert:

Av de klokkene du hadde linket til var det nok DKNY-klokken jeg likte best, forutsatt at den er ganske stor. For øvrig er det fryktelig upraktisk for en kløne som meg at lenken er så utsatt for å gå i stykker... :forvirret::sur:

Men da tolker jeg det dithen at om jeg lander på en DKNY-klokke, så burde den ha en en god kvalitet..?

(Det kan forresten hende jeg ender med å kjøpe en sånn kjeramikk-klokke uansett :gjeiper: :fnise: )

Seks år i gullsmed/klokkebutikk har gjort meg til en tankeleser :nigo:

DKNY har faktisk mye fint, og kjeramikkmodellen linket jeg til fordi jeg synes det er den finese, haha. Her kan du se et videre spekter av sortimentet til DKNY. Det er forresten kun på den kjeramiske klokken hvor lenken kan knuses. Stållenker knuser ikke, de blir bare ripete :)

DKNY er langt ifra toppkvalitet, men kvaliteten på dem er ikke dårlig. Har DKNY-klokke selv, og ikke hatt noen problemer med den. Har vel eid den i 3-3,5 år. En ting som er med DKNY er at de er ikke vanntette og har ikke safirglass (i alle fall ikke de modellene vi har hatt, så regner med det gjelder for resten av sortimentet også. Det er jo typisk moteklokker som fokuserer mer på selve designet enn bruken). Noen av klokkene kan være en skikkelig pain in the a** å skifte batterier på, men det er vel det mest negative jeg har å si om merket. Til å være motemerke, er det god kvalitet :)

Dessuten unngår de den "trashy"fellen mange moteklokker går i. De ser elegante ut, og de ser ut som klokker med god kvalitet. Har hatt kunder i alle aldre som har kjøpt disse klokkene :)

Endret av Green Lady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk igjennom linkene en gang til på de klokkene jeg har merket meg etter å ha kikket på nettet ser det ut som om det kommer til å bli en sort klokke neste gang :ler:

Av de to DKNY-klokkene tror jeg at jeg må se dem i virkeligheten for å avgjøre hvilken jeg liker best..Utenom er det de to fra Marc Jacobs og Michael Kors jeg liker best tror jeg... Den fra Seiko ligner veldig på den jeg har nå, og litt av poenget er jo å kjøpe noe "helt nytt", selv om jeg jo skjønner at det nok er den beste klokken av de jeg har linket til...

D&G

Marc Jacobs

Michael Kors

Seiko

DKNY

DKNY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg investerte i en Marc Jacobs-klokke for et år siden.... den varte i ca 7 måneder før den ble skikkelig stygg på reimen og jeg måtte sende den inn igjen og få pengene tilbake :( Trist, jeg elsker MJ-klokkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg ville holdt meg unna Inex, Mango, Primo, Dilligaf, Storm, Swatch, Guess osv, da dette er billigklokker med begrenset levetid. Jobber selv i klokkebutikk, hvor vi selger bl.a. Inex og Mango, og det er mange av dem som kommer i retur, for å si det sånn. Urverksmessig er det samme om du kjøper en Inex til 500 kr eller en til 2 500 kr, urverket er i det aller, aller fleste tilfeller det samme. Jeg ville heller satset mer på kvalitet. Seiko, Citizen, Tag Heuer, Candino, Pulsar, Tissot, Certina osv er gode merker med gode klokker, som jeg kan anbefale på det varmeste.

Helt enig! Jeg har en Inex-klokke hvor sekundviseren har falt av flere ganger. For noe dritt. I tillegg har jeg måttet betale for reparasjonene selv. Det er jo kjipt når eksteriøret på Inex er dyrt med perlemorskive og safirglass, mens det inni bare blir ødelagt.

Har også klokker fra Tag Heuer og Raymond Weil, og disse er det mange års garanti på. Men så har de ikke blitt ødelagt heller. Tror det skal finnes noen rimeligere innen disse merkene også. Ellers har jeg en fra Certina som er litt billigere, og den har jeg også vært fornøyd med.

Hvis du vil ha en ordentlig klokke, dropp de klokkene der du betaler for merket og perlemor, betal heller for urverket.

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg investerte i en Marc Jacobs-klokke for et år siden.... den varte i ca 7 måneder før den ble skikkelig stygg på reimen og jeg måtte sende den inn igjen og få pengene tilbake :( Trist, jeg elsker MJ-klokkene!

Hvor kjøpte du den da?

Noen som forresten vet om det er en slags garanti på klokkene du kjøper på klokker.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor kjøpte du den da?

Noen som forresten vet om det er en slags garanti på klokkene du kjøper på klokker.no?

asos.com :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Jeg har en Inex-klokke hvor sekundviseren har falt av flere ganger. For noe dritt. I tillegg har jeg måttet betale for reparasjonene selv. Det er jo kjipt når eksteriøret på Inex er dyrt med perlemorskive og safirglass, mens det inni bare blir ødelagt.

Har også klokker fra Tag Heuer og Raymond Weil, og disse er det mange års garanti på. Men så har de ikke blitt ødelagt heller. Tror det skal finnes noen rimeligere innen disse merkene også. Ellers har jeg en fra Certina som er litt billigere, og den har jeg også vært fornøyd med.

Hvis du vil ha en ordentlig klokke, dropp de klokkene der du betaler for merket og perlemor, betal heller for urverket.

Skriver under på dette.

Virkelig gode klokker som Tag Heuer, Omega o.l. har vel livstidsgaranti? Men de koster også veldig mye.

Jeg anbefaler Certina. Kvalitet og jeg synes de er fine. Tror du finner en mange fine til 3000-4000. Litt mer enn TS tenkte å gi for klokka, men det lønner seg i lengden. I et miljøperspektiv er det også bedre å kjøpe kvalitet som varer framfor å bytte ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det triste er at du ikke engang betaler for merket om du kjøper Inex osv.. Nei, spar heller opp litt penger, og kjøp en kvalitetsklokke som faktisk varer mer enn noen få år, som er gjennomsnittsalderen på billigklokkene. Det blir billigere i lengden, og mer miljøvennlig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...