Alethea Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Det tok nesten et år fra jeg sluttet på p-piller til jeg fikk tilbake mensen og hadde denne regelmessig. Etterhvert som syklusen stabiliserte seg dukket også PMS-plagene opp, med kviseutbrudd og depresjoner osv. Dette ble bare verre og verre og i desperasjon søkte jeg litt rundt på nettet og leste om mange som hadde fått god hjelp av nattlysolje. Duret på helsekosten og kjøpte dette, og det funker som bare det!! Er så utrolig glad, for uten disse blir jeg et monster Men etter at jeg begynte å ta nattlysolje så har syklusen blitt ustabil, antall dager varierer, lengere sykluser og enkelte måneder virker det ikke ut som at jeg har eggløsning i det hele tatt...blir skikkelig forvirret og frustrert! Kan nattlysoljen ha noe med dette å gjøre? Eller er det tilfeldig? Andre råd eller synspunkter?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #2 Skrevet 7. januar 2012 Jeg tipset nettopp om å bruke dette i en annen tråd. Da jeg gikk på det var det for å få mindre tørr hud (og det fikk jeg), syklusen var like stabil, og jeg ble gravid uten å prøve en gang
-Pus- Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 Trykk her for å lese om nattlysolje på NHI.no Synes dette var skummel info: "Effektene av tilskudd med nattlysolje under svangerskap og amming er stort sett ukjent, og anbefales derfor ikke. Det er rapportert om tilfeller med forbigående hudblødninger hos nyfødte barn der moren hadde brukt nattlysolje i siste fase av svangerskapet. Inntak av nattlysolje under svangerskapet kan også føre til langvarige fødsler og fortidlige fødsler." Ellers stod det ikke noe om at det kan hjelpe for å bli gravid....og at forskningen som er gjort på nattlysolje ikke har vist til noe resultat...
Athene Skrevet 9. januar 2012 #4 Skrevet 9. januar 2012 Det er helt riktig forsket på nattlysolje - og det gir ingen bevist økt sannsynlighet for å bli gravid. Men i likhet med mange andre naturpreparater, oljer, og lignende kan det gjøre skade ved inntak i svangerskap. Men jeg har ikke hørt noe om at akkurat dette preparatet kan virke syklusforstyrrende. Jeg mener jeg skrev om dette i en annen tråd for kort tid siden. Naturpreparater og kjærringråd kan i værste fall gjøre det vanskeligere å bli gravid, eller gjøre skade på fosteret. Man bør derfor vite hva man holder på med hvis man prøver seg på slike bli-gravid tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå