Essi89 Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Hei! Jeg reiser om noen dager til Tanzania (nær Moshi) for å jobbe på et sykehus. Skal være der i 3 uker, for deretter å feriere i 1 uke på Zanzibar. Noen som har efaringer fra noen av disse stedene? Tips og råd? Jeg har aldri vært i Afrika før, og kjenner at jeg er litt nervøs. Jeg tenker på verdisaker - er det greit å ta med laptop, iPhone og Speilrefleks eller burde jeg droppe laptopen, ta med et digitalt kamera og skifte tlf. til noe annet enn iPhone? (En annen tlf. jeg har liggende tenker jeg da). Hva med internettforbindelse? Har jo veldig lyst til å oppdatere de hjemme her på turen, og har hørt at det er flere internettkafeer i Moshi. Vi er 4 jenter som reiser, så kommer ikke til å dra på byvandring på kveldstid, for å si det sånn. Ja, noen som har noen generelle råd for reise i Afrika? Skal 1 helg på safari + 1 helg i Kilimanjaro, og har transport o.l. i orden. Takk!
CathFoto Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Ta med kamera, ikke vift med det i gatene i storbyene. Kjøp en reisesafe, selges på www.nomaden.no. Du putter verdigjenstander i den og låser den fast i vannrør/wc e.l. Det er kjempelurt, og den finnes i to størrelser. Internett varierer fra sted til sted, så den kan jeg ikke svare på. Unngå å kjøre bil etter det er mørkt, lite gatelys+folk og dyr på veiene= mye ulykker. Ikke ha sex uten kondom, alltid et godt råd men det er mye HIV i Tanzania. Ikke drikk springvann og vask hendene ofte, så er det mindre sjans for magevondt. Men det vet du sikkert fra før :0) Ellers gjelder vanlig sunt reisevett, og kos deg masse.
CathFoto Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Opplevde forresten dekningsproblemer med iPhone i India, men ikke med en gammel mobil.
The Kitten Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Opplevde forresten dekningsproblemer med iPhone i India, men ikke med en gammel mobil. Hva har det med Tanzania å gjøre?
CathFoto Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Kitten: Hun spurte om iPhone, og i og med jeg hadde problemer med dekning på den i en storby i India, men ikke med en gamlistlf så tenkte jeg at det kunne hende at iPhone har en type antenne etc som ikke funker like godt alle steder i verden, og at det pga det hadde vært lurt å ha med en eldre tlf.
Sofie1 Skrevet 13. januar 2012 #7 Skrevet 13. januar 2012 Hei! Jeg reiser om noen dager til Tanzania (nær Moshi) for å jobbe på et sykehus. Skal være der i 3 uker, for deretter å feriere i 1 uke på Zanzibar. Noen som har efaringer fra noen av disse stedene? Tips og råd? Jeg har aldri vært i Afrika før, og kjenner at jeg er litt nervøs. Jeg tenker på verdisaker - er det greit å ta med laptop, iPhone og Speilrefleks eller burde jeg droppe laptopen, ta med et digitalt kamera og skifte tlf. til noe annet enn iPhone? (En annen tlf. jeg har liggende tenker jeg da). Hva med internettforbindelse? Har jo veldig lyst til å oppdatere de hjemme her på turen, og har hørt at det er flere internettkafeer i Moshi. Vi er 4 jenter som reiser, så kommer ikke til å dra på byvandring på kveldstid, for å si det sånn. Ja, noen som har noen generelle råd for reise i Afrika? Skal 1 helg på safari + 1 helg i Kilimanjaro, og har transport o.l. i orden. Takk! Tanzania er flott - har vært på Kilimanjaro, safari i Ngorogoro og lake manyara. Deretter var jeg 10 dager på Zanzibar.Der vil jeg anbefale å reise helt nord på øya til Nungvi. Her finner du de beste strendene og minst forskjell på høy/lavvann. Du skriver du skal ha en helg i kilimanjaro.... regner med at du ikke tror du skal komme deg på toppen i løpet av en helg - da tar minst 6 dager!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå