Gå til innhold

Ting vi lurer på, som kanskje andre vet svaret på

Anbefalte innlegg

Gjest linsina
Skrevet

Lurer på hvorfor noen melkekartonger forsatt har den "gamle" åpningen og ikke kork? Trodde alle hadde kork fortiden, men tok feil.

Kan noen svare meg? :huh:

Hva lurer DU på? ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bustenskjold
Skrevet

Fordi det fremdeles var igjen kartonger med teksten "brett ut og bøy helt tilbake"? :popcorn:

• Liker 1
Skrevet

Det er forskjellig fabrikant :) Noen kommer fra Tine, noen fra Q-melk..

Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Men nå har tine også begynt med skrukork. trodde alle melkekartongene hadde det nå jeg. Nei ikke surmelk og sånn. De har fortsatt det gode gamle.

Jeg lurer på hvorfor de 2 liters kartongene fra tine har en sånn plastdings du må dra av under korka mens det ikke er det på Q sine.

Og så lurer jeg på hvorfro det er 1 komma et eller annet liter og ikke like godt 2 liter.

Endret av BettyBoop28
Skrevet

Men nå har tine også begynt med skrukork. trodde alle melkekartongene hadde det nå jeg. Nei ikke surmelk og sånn. De har fortsatt det gode gamle.

Åja, det visste jeg ikke :)

Skrevet

En sånn tråd fins alt, "Lurer på rare ting-tråden" :)

• Liker 1
Gjest linsina
Skrevet

Det her var Tine :jepp:

Gjest linsina
Skrevet

En sånn tråd fins alt, "Lurer på rare ting-tråden" :)

Dumme meg :fnise: Jaja, da har vi en til!

Gjest linsina
Skrevet

Og så lurer jeg på hvorfro det er 1 komma et eller annet liter og ikke like godt 2 liter.

Lurer jeg på også..

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor førerdøra på bilen min fryser igjen hver natt. Ingen av de andre dørene, bare førerdøra :gjeiper:

Gjest linsina
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor førerdøra på bilen min fryser igjen hver natt. Ingen av de andre dørene, bare førerdøra :gjeiper:

Sikkert noe å si med den "gummigreia" inni døra :P hehe

Skrevet (endret)

De hadde 2litere for lengelenge siden, den gangen Tine het "Norske Meierier" (og Telenor het Televerket). Hver gang jeg savner 2litern føler jeg meg veldig gammal! :sukk:

Edit:

Det het visst "Fellesmeieriet" på kartongen, og her er flere eksempler. *Mimre*

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Hvem kom først av høna og egget? Det er noe jeg altid har lurt på.

Noen som vet? :skratte:

Skrevet

Fordi det er den døra du åpner og lukker mest, og da lurer det seg litt regnvann imellom gummilista og karmen. Dette fryser naturligvis til is i kaldt vær, og lista sitter fast. Anbefaler deg å få tak i en silikonstift (biltema/bensinstasjoner mm), og smøre på den lista. Hvis ikke, risikerer du å rive istykker gummien! :nei:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

De hadde 2litere for lengelenge siden, den gangen Tine het "Norske Meierier" (og Telenor het Televerket). Hver gang jeg savner 2litern føler jeg meg veldig gammal! :sukk:

Edit:

Det het visst "Fellesmeieriet" på kartongen, og her er flere eksempler. *Mimre*

Føler likevel ikke det svarer på hvorfor det ikke er 2 liter nå. Husker også to literen fra da jeg var liten

Skrevet

Føler likevel ikke det svarer på hvorfor det ikke er 2 liter nå. Husker også to literen fra da jeg var liten

Syns godt de kunne innført 2litern igjen, ja!

Godt du også husker den, så føler jeg meg ikke gammal.:)

Skrevet

Fordi det er den døra du åpner og lukker mest, og da lurer det seg litt regnvann imellom gummilista og karmen. Dette fryser naturligvis til is i kaldt vær, og lista sitter fast. Anbefaler deg å få tak i en silikonstift (biltema/bensinstasjoner mm), og smøre på den lista. Hvis ikke, risikerer du å rive istykker gummien! :nei:

Jasså! Det var ikke noe særlig med ødelagt gummilist. Jeg pleier å gå inn på andre siden, snike meg over brekk og gir, komme meg på førersiden, for så å "sprenge meg ut" innenfra. Funker hver gang, men kanskje ikke så lurt i lengden da skjønner jeg :sjenert:

Skrevet

Jasså! Det var ikke noe særlig med ødelagt gummilist. Jeg pleier å gå inn på andre siden, snike meg over brekk og gir, komme meg på førersiden, for så å "sprenge meg ut" innenfra. Funker hver gang, men kanskje ikke så lurt i lengden da skjønner jeg :sjenert:

Når du går ut av bilen (på førersiden regner jeg med? :fnise: ), har nok varmeapparat og veidekkemassasje gjort sitt til å løsne litt på gummien, så da går det glætt! :)

Anbefaler deg å åke deg inn over over brekk og gir en gang til, kjøre rett til nærmeste bensinstasjon og kjøpe en slik stift. Ta så en runde med stiften på lista før du kjører videre.

Gødd løkk!

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor de 2 liters kartongene fra tine har en sånn plastdings du må dra av under korka mens det ikke er det på Q sine.

Ren gjetting, men siden 1,75l passer/fyller ut de gamle burene/containerene som de frakter melken i både i høyden og bredden så kan det hende det er derfor. Kan hende de ikke klarte å få til det samme med 2l i første omgang, og da hadde logistikken blitt vanskeligere..

• Liker 1
Gjest Survival
Skrevet

Lurer på hvorfor noen melkekartonger forsatt har den "gamle" åpningen og ikke kork? Trodde alle hadde kork fortiden, men tok feil.

Kan noen svare meg? :huh:

Hva lurer DU på? ;)

or

Jeg tror det kommer litt an på hvor man bor i landet, om melkekartongene fra Tine har skrukork eller ikke. På nærbutikken her i området har de hatt lettmelk (den rosa) med skrukork kjempelenge, men fikk nå nettopp skrukrok på skummamelka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...