Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Er det lov at en kvinnelig lærer sitter å ser på at guttene dusjer og skifter i garderoben? Jeg har en sønn som går i 7. klasse og i klassen så er det en gutt som det er et eller annet med, jeg vet ikke hva, men han må ha en lærer som fotfølger han heletiden og det ender da me at læreren må være i garderoben, hun er heller ikke gymlærer eller har noen fag. Tror hun er bare asistentlærer eller noe. Dette er jo ogå en veldig ung lærer, i 20-årene noe som min sønn synes er ekstra ille og hun har jo en veldig sånn "kamerataktig" væremåte fremfor elevene, hun er liksom mer en av dem enn lærer på en måte. Hun er ny i år og årene før det har det vært ei dame på over 40, noe sønnen min takler bedre. Jeg har sagt i fra før, men det nytter jo ikke som om dette var helt naturlig. Er kanskje verdt å nevne at jeg har ei datter som gikk 7. i fjor og da fikk de ny gymlærer, en mann og han gikk inn i garderoben en gang bare for å gi en bedskjed og det ble rett og slett et stygt bråk for å si det mildt og han beklaget seg. Er dette så må mye anderledes da? Problemet har vært der siden 5. klasse, men nå har det utviklet seg til et stort problem og sønnen min nekter å gymme pga grunn av det. Eller egentlig så er det å skifte og dusje han nekter og det endrer med at gymlæreren nekter han å gymme.
Gjest Consensio Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Ja der ser man. Når det er voksne menn i jentegarderoben så blir det ramaskrik og pedohysteri, mens ingen løfter et øyelokk når det er en voksen dame i guttegarderoben. Uansett, jeg ville tatt opp dette med ledelsen. Jentene ville sikkert følt seg krenket om en voksen mann satt og observerte dem, og gutter skal også få lov til å føle seg krenket og ikke akseptere slikt. 19
Gjest gjestc Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Dette virker jo helt fjernt. Såklart skal ikke elevene i 7.kl ha med seg en assistent inn i garderoben. På vår skole er det flere enkeltelever, som trenger voksne med seg i garderoben av ulike grunner, men vi har egne små garderober med dusjer de kan benytte. Hadde det vært meg som var lærer/assistent, hadde eg ikke følt meg komfortabel med å være i garderoben til 7.klassinger. 2
Gjest Blondie65 Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Her må det klages. Jeg skjønner at det skal være tilsyn med den ene, men da får de finne en av samme kjønn som denne. Det går ikke an at ungdommene skal føle seg observert på denne måten. Og ja jeg er helt enig i at hadde det vært jenter og mannlig lærer så hadde det vært skreket og ropt. Så her er det bare å skrike og rope. Ta det opp i FAU, her må foreldrene gå sammen mot skolen/støttelæreren.
Gjest Offensive Pie Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Kan ikke denne eleven benytte seg av en lærergarderobe? 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Er det lov at en kvinnelig lærer sitter å ser på at guttene dusjer og skifter i garderoben? Jeg har en sønn som går i 7. klasse og i klassen så er det en gutt som det er et eller annet med, jeg vet ikke hva, men han må ha en lærer som fotfølger han heletiden og det ender da me at læreren må være i garderoben, hun er heller ikke gymlærer eller har noen fag. Tror hun er bare asistentlærer eller noe. Dette er jo ogå en veldig ung lærer, i 20-årene noe som min sønn synes er ekstra ille og hun har jo en veldig sånn "kamerataktig" væremåte fremfor elevene, hun er liksom mer en av dem enn lærer på en måte. Hun er ny i år og årene før det har det vært ei dame på over 40, noe sønnen min takler bedre. Jeg har sagt i fra før, men det nytter jo ikke som om dette var helt naturlig. Er kanskje verdt å nevne at jeg har ei datter som gikk 7. i fjor og da fikk de ny gymlærer, en mann og han gikk inn i garderoben en gang bare for å gi en bedskjed og det ble rett og slett et stygt bråk for å si det mildt og han beklaget seg. Er dette så må mye anderledes da? Problemet har vært der siden 5. klasse, men nå har det utviklet seg til et stort problem og sønnen min nekter å gymme pga grunn av det. Eller egentlig så er det å skifte og dusje han nekter og det endrer med at gymlæreren nekter han å gymme. Om ikke hovedlærer ser problemet,så får du gå høyere opp. Elevene er jo satt i forlegenhet.....meldfra straks
Gjest Adriane Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 Dette ville jeg gått videre med ja. Jeg husker vi hadde en kvinnelig gymlærer da vi gikk i 5.klasse. Hun dusjet konsekvent inne hos guttene. Hun var riktignok i begynnelsen av 40-årene, men det ble sak ut av det allikevel, for guttene syns det var skikkelig ubehagelig (forståelig nok). I slike saker må man bare sette hardt mot hardt. Det må kunne finnes andre løsninger på dette. (Og hva syns forresten foreldrene til gutten som trenger assistent, om at det er en ung kvinnelig assistent?)
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #8 Skrevet 5. januar 2012 Jeg husker vi hadde en kvinnelig gymlærer da vi gikk i 5.klasse. Hun dusjet konsekvent inne hos guttene. JAeg lurer veldig på hvorfor hun gjorde det og ikke jentegarderoben? Husker selv at gymlæreren som var en mann gikk inn i jentegarderoben og vet at det var veldig vanlig på barnaskolen jeg gikk på, men har aldri hørt noe om at en lærer dusjer med elevene av det motsatte kjønn. 1
kissmequick Skrevet 5. januar 2012 #9 Skrevet 5. januar 2012 Enkeltelever som trenger assistanse skal helst få bruke en separat garderobe, og en assistent av samme kjønn er en selvfølge, ihvertfall etter tredje klasse.. Pga. assistentmangel ble jeg en gang satt opp på en elev som trengte hjelp i garderoben. Jeg sa ifra om at jeg ikke var komfortabel med dette, og fikk svar om at dette var en feil, og at jeg ikke engang hadde hatt lov til å bli med. Dette var 8. klasse, og privat garderobe. 1
Gjest lærer Skrevet 5. januar 2012 #10 Skrevet 5. januar 2012 Hei Jeg er helt enig i at det ikke bør være en kvinnelig lærer i guttegarderoben i 7. klasse. Ideelt sett bør det alltid være en av samme kjønn i gymgarderobene, men det er ikke alltid dette lar seg gjøre i praksis. Derfor synes jeg det er greit på småskoletrinnet synes jeg det er i orden, men ikke når guttene nærmer seg pubertetsalder. Jeg har selv jobbet på småskoletrinnet i mange år. Er i guttegarderoben fra 1-4 klasse, men sier fra/banker på, og sier at jeg er der, slik at de som vil kan skifte bak håndkle. I dursjen går jeg ikke inn etter 2. klasse. Der går jeg bare inn dersom det skulle være noe som som skjer, og jeg må. Eller at jeg hører veldig bråk, men da banker jeg alltid på slik at de får anledning til å ta håndkle rundt seg. Har vel bare vært nødt til det en gang, da noen plaget en jevnladrende gutt. Vi er ikke noen manlige lærere på trinnet, og det er derfor vi må gjøre det slik. Vi kan ikke la elevene være alene i garderoben. Støynivået blir da altfor høyt, og de tuller og tøyser, det blir også lett terging og erting. Mange synes det er svært ubehagelig.. (Vi har prøvd) og de trenger også hjelp til å knyte skolisser o.l. Jeg synes du skal ta opp dette med skolen. Nå som de går i 7. klasse, og er i pubertetsalder så bør det gå ann å finne alternative løsninger. Det er sikkert ikke et enkelt problem for skolen, siden de har valgt en slik løsning, men her bør hensynet til de andre elevene ikke gå forann hensynet til denne ene eleven. De bør se om han ev. kan få skiftet et annet sted eller om han kan få en mannlig assistent i gymtimene.
Gjest Adriane Skrevet 6. januar 2012 #11 Skrevet 6. januar 2012 JAeg lurer veldig på hvorfor hun gjorde det og ikke jentegarderoben? Husker selv at gymlæreren som var en mann gikk inn i jentegarderoben og vet at det var veldig vanlig på barnaskolen jeg gikk på, men har aldri hørt noe om at en lærer dusjer med elevene av det motsatte kjønn. Du er ikke den eneste som lurer/lurte på det... Hun sluttet på skolen etter det skoleåret, og det er vel en mulighet for at dette var relatert til denne saken.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #12 Skrevet 6. januar 2012 Hvordan kan en syvende klassing som går på vanlig skole ikke klarer seg selv i garderoben? 1
Kanutte Skrevet 6. januar 2012 #13 Skrevet 6. januar 2012 Hvordan kan en syvende klassing som går på vanlig skole ikke klarer seg selv i garderoben? Det kan være en elev med fysiske utfordringer (ulike handicap) eller det kan være en elev med utagerende/farlig atferd. Det er veldig mange forskjellige elever i norsk skole. Det store flertallet av 7. trinnselever klarer seg selv, men noen trenger hjelp. Der jeg jobbet før hadde vi en elev som trengte hjelp med sokkene for eksempel. På grunn av et handicap var det vanskelig for denne eleven å kle på seg selv. Men eleven var i stand til å delta på mye av undervisningen. Jeg ville, som andre over her; ikke vært i en guttegarderobe. Jeg har måttet gå inn, men har alltid banket på. Da har de som ville dekket seg til (ikke alle som er sjenerte). 3
Salander Skrevet 6. januar 2012 #14 Skrevet 6. januar 2012 Hvordan kan en syvende klassing som går på vanlig skole ikke klarer seg selv i garderoben? I Norge har vi noe som heter "enhetsskolen", det betyr at flest mulig skal gå i vanlig skole. Det skal mye til at barn havner i spesialskoler, så fremt ikke foreldrene aktivt prøver å få dem inn i en slik skole. Det er nok mer vanlig enn man skulle tro at elever (i 7.klasse som i dette eksempelet) må ha tilsyn / hjelp i garderoben. Det kan være mange grunner til dette: Erting, mobbing, utagerende adferd, fysiske handicap, hjerneskade etc. Til TS: Synest at dette virker uhørt. Læreren / assistenten må være av samme kjønn. Hvordan skolen fikser dette er ikke ditt problem. Ser at det er mange som skriver om separate garderober her. Vel, det er ikke alle skoler som har det. Vår skole har en jentegarderobe og en guttegarderobe - thats it! 3
Gjest pysepusen Skrevet 6. januar 2012 #15 Skrevet 6. januar 2012 Jeg hadde absolutt tatt dette opp med rektor! Enten får de finne noen andre som kan følge denne eleven i garderoben eller så får eleven bruke en annen garderobe.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2012 #16 Skrevet 7. januar 2012 Er det lov at en kvinnelig lærer sitter å ser på at guttene dusjer og skifter i garderoben? Jeg har en sønn som går i 7. klasse og i klassen så er det en gutt som det er et eller annet med, jeg vet ikke hva, men han må ha en lærer som fotfølger han heletiden og det ender da me at læreren må være i garderoben, hun er heller ikke gymlærer eller har noen fag. Tror hun er bare asistentlærer eller noe. Dette er jo ogå en veldig ung lærer, i 20-årene noe som min sønn synes er ekstra ille og hun har jo en veldig sånn "kamerataktig" væremåte fremfor elevene, hun er liksom mer en av dem enn lærer på en måte. Hun er ny i år og årene før det har det vært ei dame på over 40, noe sønnen min takler bedre. Jeg har sagt i fra før, men det nytter jo ikke som om dette var helt naturlig. Er kanskje verdt å nevne at jeg har ei datter som gikk 7. i fjor og da fikk de ny gymlærer, en mann og han gikk inn i garderoben en gang bare for å gi en bedskjed og det ble rett og slett et stygt bråk for å si det mildt og han beklaget seg. Er dette så må mye anderledes da? Problemet har vært der siden 5. klasse, men nå har det utviklet seg til et stort problem og sønnen min nekter å gymme pga grunn av det. Eller egentlig så er det å skifte og dusje han nekter og det endrer med at gymlæreren nekter han å gymme. Ja dette er noe som har utviklet seg i skolen som i resten av samfunnet. Kvinner kan gjøre som de vil, som andre har skrevet her blir det oppstyr om en mann hadde gjort dette i jentegaroben. Han hadde vel mistet jobben og blitt anmeldt for voldtekt. Ja slik er det blitt ette 40 år med statsfeminismen. Dette er et resultat som har ført til undertrykkelse av menn, dette er unge forsvasløse gutter som blir utnyttet som her TS skriver. Utnyttet i den grad at det ikke får konsekvenser for den kvinnlige læreren. En mannlig lærer hadde kommet på første siden av lokalavisen. Unge menn og gutter ser dette og får et mindre sunt inntrykk av kvinner. Dette ser en også barnefordelsingssaker der kan kvinner gå fram som de vil, det hele er ikke holdbart. Videre blir halve norges befolkning ankalget for voldtekt av politikere som holder taler og appeller. Hver enkelt må ta ansvar. Menn kan ikke ta ansvar for en annens manns handlinger. Som sagt dette blir bare værre og værre. Lær din sønn og bli mann TS,la han stå og tisse. 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #17 Skrevet 7. januar 2012 Jeg opplevde noe liknende selv på barneskolen. Vi hadde en mannlig gymlærer en stund som var inne på et eget rom i guttegarderoben og aldri var i jantegarderoben utenom å kanskje sjekke at ikke noen hadde glemt noe etter at alle hadde gått. Men så fikk vi etterhvert en kvinnelig gymlærer og hun kom innom guttegarderoben helt umotivert og som regel akkurat den tiden når vi hadde begynt å komme ut av dusjen. Og hun banket heller ikke på eller noe slikt. Vi konfronterte denne kvinnelige læreren med dette flere ganger, men hver gang bare lo hun det bort med "tror dere ikke jeg har sett en naken guttekropp før". Jeg lurer på hvor godt det argumentet hadde blitt mottatt hvis jeg som mann hadde gått inn i damegarderoben på SATS... Men slik er feministstaten Norge blitt (eller hele vesten egentlig) en kvinne kan gjøre hva hun vil uten noe som helst konsekvenser, men går en mann inn i jentegarderoben på en barneskole så er han visst pedo, gris, ol. og han vil straks få sparken og henges ut i forsidene på alle avisene og åke rett i fengsel. Og hvis du er kvinne og leser dette. Ikke gå i skyttergraven med en gang, men tenk over at dette systemet vil din egen sønn utsettes for...
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #18 Skrevet 7. januar 2012 Jeg opplevde noe liknende selv på barneskolen. Vi hadde en mannlig gymlærer en stund som var inne på et eget rom i guttegarderoben og aldri var i jantegarderoben utenom å kanskje sjekke at ikke noen hadde glemt noe etter at alle hadde gått. Men så fikk vi etterhvert en kvinnelig gymlærer og hun kom innom guttegarderoben helt umotivert og som regel akkurat den tiden når vi hadde begynt å komme ut av dusjen. Og hun banket heller ikke på eller noe slikt. Vi konfronterte denne kvinnelige læreren med dette flere ganger, men hver gang bare lo hun det bort med "tror dere ikke jeg har sett en naken guttekropp før". Jeg lurer på hvor godt det argumentet hadde blitt mottatt hvis jeg som mann hadde gått inn i damegarderoben på SATS... Men slik er feministstaten Norge blitt (eller hele vesten egentlig) en kvinne kan gjøre hva hun vil uten noe som helst konsekvenser, men går en mann inn i jentegarderoben på en barneskole så er han visst pedo, gris, ol. og han vil straks få sparken og henges ut i forsidene på alle avisene og åke rett i fengsel. Og hvis du er kvinne og leser dette. Ikke gå i skyttergraven med en gang, men tenk over at dette systemet vil din egen sønn utsettes for... Ingen grunn til å gå i skyttergraven, som du ser er det fleste av oss enig i at en lærer ikke skal gå i garderoben til ungdommer at motsatt kjønn. Dette gjelder uansett om læreren er kvinne eller mann. Det skal ikke forekomme. 4
Gjest Nysgjerrig_Per Skrevet 7. januar 2012 #19 Skrevet 7. januar 2012 Kan noen av dere som er negative til at lærere av motsatt kjønn er i garderoben si noe om hvorfor? Antar at dette har noe med seksualitet å gjøre. Ville det vært negativt om læreren av samme kjønn var homofil/lesbisk? Hadde det vært positivt hvis en lærer av motsatt kjønn var homofil/lesbisk? Eller tror dere at barna skal reagere seksuelt på læreren? (Hva med barn med homofile/lesbiske tendenser?) Eller går dette bare på følelser i forhold hva man er vant med og dermed føler er tryggest? Så hvis barna hadde vært vant med begge kjønn hele tiden så hadde dere ment at det var greit/best å fortsette med det?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #20 Skrevet 7. januar 2012 Kan noen av dere som er negative til at lærere av motsatt kjønn er i garderoben si noe om hvorfor? Antar at dette har noe med seksualitet å gjøre. Ville det vært negativt om læreren av samme kjønn var homofil/lesbisk? Hadde det vært positivt hvis en lærer av motsatt kjønn var homofil/lesbisk? Eller tror dere at barna skal reagere seksuelt på læreren? (Hva med barn med homofile/lesbiske tendenser?) Fordi ingen person har noe med å se det motsatte kjønn naken, derfor. Og dette kan jo være veldig flaut for elevene også og kan skape psykiske problemer når de må være naken forran det motsatte kjønn med mindre de ikke er sammen, noe de alt for små til uansett her, eller er helt nødvendig som f.eks en lege, men det er jo også litt anderledes da. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå