Dubbedingsen Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 har vært der? Og som kan si litt om byen, shopingmuligheter etc. Jeg leter også etter gode reiseblogger herfra men finner ikke no, bare en masse sider med bilder av kanaler og gondoler. Venzia må jo være mer en der?
Miki Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Nei, det er ikke noe sted for en som har tenkt å shoppe noe særlig. Mer et sted for noen som vil se spesielle bygninger og sånt. I selve Venezia er det kun butikker som selger masker. Du finner nesten ikke noe annet.
Gjest Linaria Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 I selve Venezia er det ikke mange shoppingmuligheter med mindre du har maaasse penger. Er bare dyre merkebutikker der og suvenirbutikker. Venezia er faktisk ikke mye mer enn kanaler, gondoler, suvenirbutikker, gaterestauranter, Louis Vuitton, Chanel... Og masse masse masse folk. Det er en veldig liten by arealmessig med utrolig mange turister. Gondol er skitdyrt og det kryr av duer som stjeler mat ut av hendene paa deg, men det er et sted som bör besökes en gang i livet. Om man gaar utenom de "störste" gatene kan man finne noen koselige og stille omraader. Har aldri sett saa mange folk paa et sted, og jeg var der i oktober.
Nusseli Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Venedig är hur mysigt som helst! Verkligen en plats där man kan "drömma" sig bort lite grann.. Du borde verkligen åka dit men inte för att shoppa, utan för att äta på mysiga restauranger, åka gondol (ett måste!!) och köpa fina små souvenirer. Om du har tänkt att åka dit med din partner så blir det en oförglömlig resa men kanske lite "tråkigt" annars...?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Trenger ikke kjøre gondol annet enn for romantikkens del, svindyrt og samlebånd. Ta "bussen" i stedet, billig og går i ett kjør. Ta bussen til Murano, gå innom alle glassblåseriene, snakk med innehavnerne og finn butikken full av siamesesrkatter som ligger innimellom kunstverkene i glass og aldri har knust noe. Er du heldig får dere slippe inn i det aller helligste og se de virkelige kunstverkene. I Venezia by kan dere gå utenfor turistløypa og oppdage en helt annen by. Mat og drikke er alltid vesentlig bedre bare noen få meter unna, bruk smugene og de små gatene - uante skatter mange steder. Legg merke til porter og bakgårder - kan hende du finner en femstjerners restaurant som ser ut som noens bakhage, hvor hovmesteren tar deg imot med hvite hansker på. Rimeligere shopping kan dere evt. gjøre i Mestre, første sted på fastlandet og siste togstopp før Venezia.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Mat og drikke er alltid vesentlig bedre Billigere, mente jeg.
Dubbedingsen Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2012 Ok. Så da kan Venezia være litt "kjedelig" en uke? Men høres ut som en romantisk by allikevel. Dere som har vært der, hvor langt er det til nærmeste storby eller liten by?
Lana Del Rey Skrevet 6. januar 2012 #8 Skrevet 6. januar 2012 Jeg hadde aldri orket være der en uke! Var der en dag og det holdt i massevis. Er så mye folk der at man kommer seg ikke fram. Var morsomt og se byen, det var det! Jeg hadde ikke dratt tilbake ditt. En dag holdt for meg =) 1
Dubbedingsen Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2012 Da blir det et par dager bare i Venezia og resten i en annen by 1
Gjest Consensio Skrevet 9. januar 2012 #10 Skrevet 9. januar 2012 En hel uke i Venezia er kjedelig og dyrt! Alt koster mer der fordi det er et ettertraktet turiststed. Kjempekoselig for en dag eller to, men ikke særlig mer enn det.
Jerle Skrevet 9. januar 2012 #11 Skrevet 9. januar 2012 Kan bli i meste laget med en uke ja, men jeg elsker Venezia og er der gjerne en tur hvert år. Kom dere utenfor turistløypende som sies over her og dere finner fine, litt billigere restauranter. Og selv om alle mener det er så dyrt, så hadde jeg tatt en gondoltur, gjerne når det er blitt mørkt. Da er det ekstra koselig. At det er dyrt bør ikke bety mest i alle fall, det er verdt å gjøre det en gang i livet.(tenker det koster rundt 100 Euro for en tur) Og en tur til Murano er virkelig noe man bør få med seg. Ellers så er jeg enig med de over her, shopping er ikke det der er mest av om du ikke har veldig mye penger.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #12 Skrevet 9. januar 2012 Jeg blir aldri lei av Venezia. En fantastisk by med en helg egen atmosfære. Har vært i mange andre byer i Italia, men ingen andre har gått til hjertet på meg som Venezia. Man oppdager stadig noe nytt, bare ved å vandre rundt på måfå. Klart, skal du bare shoppe kan det hende du vil like Milano bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå