Gå til innhold

Er det flaut å like Country&western?

Anbefalte innlegg

Gjest Indianlady
Skrevet

Hei :D

Jeg liker veldig godt 50 og 60 tallets musikk altså "The Real Nashville Sound"

Mine store favoritter var Jim Reeves,Chet Atkins,Bobby Bare,Marty Robbins,Charlie Pride og mange flere.Det er vel for at jeg har opplevet dem live i konsert.Patsy Cline og Loretta Lynn var også store artister på damesiden.

Bjøro Håland ser jeg på et plagadiat av en større artist og har gjort seg berømt på Jim Reeves sine låter.

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Hvorfor skal det være flaut å like en form for musikk?

Jeg hører på den musikken som jeg liker, og kunne aldri falle meg inn å kritisere noen for noe de hører på.

Gjest Indianlady
Skrevet
Hvorfor skal det være flaut å like en form for musikk?

Jeg hører på den musikken som jeg liker, og kunne aldri falle meg inn å kritisere noen for noe de hører på.

Har merket at folk ute på byen har reagert på at en likre country &Western da er en ikke inn lissom.Her på Kg også har det vært slik og dratt inn Heidi Hauge og annet bensinstasjon musikk.Jeg har ikke plater av henne selv men har hørt henne på radio.

Skrevet

Vet ikke helt, men mulig det er teit med boots, cowboyhatt, frynsjeskjorter og den slags i Norge? Musikken er jo litt bonde aktig med lukt av fjøs? Sangene er jo joddle inspirert...

Kanskje folk umiddelbart reagerer på det?

Selv så må folk høre på hva de vil hvor de vil, så lenge ingen prakker på andre sin egen smak, det er akkurat som kristne misjonærer...liker ikke den slags. Så ikke bry deg IndianLady, du liker hva du liker, nothingelse matter...(den sangen liker jeg btw)

=)

Skrevet

Klart det ikke er flaut!!

Hør på den musikken du liker best du, det gjør jeg :digge:

:wink:

Skrevet

Cowboy musikk føler jeg hører til en annen generasjon enn meg-dvs. 40 år og oppover :lol:

Skrevet

Ikke flaut i det hele tatt. Hva andre liker bør ikke være mal for hva som er flaut eller ikke flaut. Mye flauere å ikke kunne like det man virkelig liker på en måte. Hehe - det blir nesten som å si at det er flaut å like pultost for der er så mange gamle som liker det, eller flaut å like pils for det drikker redneckene i tennessee :)

Men det er kanskje ikke så veldig vanlig at nordmenn liker contry musikk. Selv om jeg må si at der er jo noe bra, men masse sånn standard kjedelig musikk.

Jeg liker for eksempel godt Bjørn Eidsvåg - åååh, mange får nesten krepling når jeg begynner spille det da. :) hehe

Skrevet (endret)

.

Endret av Gundel Gaukeley
Skrevet

Country er kult!

Jeg har klina med lillebroren til Johnny Cash. Han heter Tommy.....

En skikkelig kjekkas, og jeg var heeeelt edru..... :oops:

(eh... kanskje ikke heeeelt, da...) :oops: :oops:

Skrevet

nei country er kult så lenge det er den gode gamle originale countyen.

men det som Heidi Hauge, Jenny Jensen og Co har kommet med i det siste, det må vel være noe av det flaueste man kan like..... de gjør jo narr av hele countryen. kan vel ikke kalles country engang. spymusikk kanskje?

Skrevet

Alle disse som går rundt og påstår at countrymusikken er "harry" o.s.v. vet ikke hva de snakker om! De har nesten uten unntak aldri giddet å sjekke hva country er for noe, men tror liksom de vet ut i fra sin egen forutinntatte oppfatning.

Helt greit at folk ikke liker denne musikken, men det blir liksom noe annet å snakke nedsettende om andre på grunn av musikksmak!

Gjest Madam Felle
Skrevet
Cowboy musikk føler jeg hører til en annen generasjon enn meg-dvs. 40 år og oppover :lol:

:o Da ble jeg plutselig mye eldre enn det jeg er.

Skrevet

Folk får like den musikken de vil for min del...Personlig synes jeg country er helt på trynet, ergo kjøper jeg meg ikke den typen musikk... hva andre kjøper seg og hører på er deres smak...musikk er en personlig greie, selv om jeg liker Ramstein forventer jeg på ingen måte at alle andre digger det.....Koz deg med den musikken du liker, hva andre mener er revnede likegyldig!!!

Skrevet
Alle disse som går rundt og påstår at countrymusikken er "harry" o.s.v. vet ikke hva de snakker om! De har nesten uten unntak aldri giddet å sjekke hva country er for noe, men tror liksom de vet ut i fra sin egen forutinntatte oppfatning.

Helt greit at folk ikke liker denne musikken, men det blir liksom noe annet å snakke nedsettende om andre på grunn av musikksmak!

Er det meg du snakker til? Jeg har hørt mye på country jeg - både frivillig og ufrivillig, og jeg VET hva jeg snakker om. Jeg liker ikke denne musikktypen... rett og slett. Jeg rakker ikke ned på personer som hører på country, jeg respekterer dem som andre individer.

Men jeg hater country og må få ha den meningen selv om kanskje det provoserer.

Skrevet
Er det flaut å like Country&western?

Jeg vet ikke :klø: Er det noen som er flaue her? Rekk opp hånden :lol:

• 10 år senere...
Skrevet (endret)

nei country er kult så lenge det er den gode gamle originale countyen.

men det som Heidi Hauge, Jenny Jensen og Co har kommet med i det siste, det må vel være noe av det flaueste man kan like..... de gjør jo narr av hele countryen. kan vel ikke kalles country engang. spymusikk kanskje?

Nei det er ikke flaut. Ja den gode gamle orginale countryen, der sa du det :-) Det er det som er country :-)

Endret av Mona83
Skrevet

Jeg er skikkelig countryfan og hører ikke på annet :laugh: Ikke flau over det heller :fnise:

Gjest Anastasia
Skrevet

Jeg elsker country og drar til Nashville på countryfestival om 6 uker! Mange som syns det er harry men det bryr jeg meg ikke noe om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...