AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Jeg ble litt inspirert av et annet innlegg her og jeg har hørt mange som er i mot bikini på barn uten pupper, ofte med begrunnelsen "hva har de å skjule". Men hvorfor er badedrakt helt greit? Hvorfor er det bedre at de går i badedrakt enn i bikini, eller i det hele tatt bruker bh til daglig? En badredrakt skjuler jo også brystene og litt til. Hvorfor lærer vi egentlig opp jentene til at de må skjule brystene når dem ikke har? Gutter trenger jo ikke det og for meg i hbvertfall så ser en gutt og en jente helt lik ut på overkroppen (uten å vite om det egentlig er noe forskjell da). Jeg synes nå det høres veldig rart ut å nekte barna bikini, eller kanskje bedre sagt, BH, med begrunnelsen at de ikke har noe å skjule for så å tre på dem en badredrakt som stort sett skjuler mer. Selv har jeg ikke noe i mot hverken badedrakt, bikini, toppløshet eller hva det måtte være og mener egentlig barna bør bestemme sånne ting selv, i hvertfall fra skolealder. Men lurer for det om for vet mange ganger at det er foreldrene som bestemmer og trykker sin mening på barna. Noen som har noen gode svar på dette? 10
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Noen som har noen gode svar på dette? Ser ikke sånn for lurer faktisk på det samme og sitter å venter i spending og så lang ventetid er jo ikke vanlig her på kg :gjeiper: . Men en badedrakt er jo litt mer barnslig da enn en bh som lissom skriker ut at her er det pupper. Kan jo være det?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Anbefaler dere å se Apejentene i denne forbindelse.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Anbefaler dere å se Apejentene i denne forbindelse. Hva er det?
Gjest "gjest" Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Må man vise seg frem bare pga man ikke har kommet i puberteten?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Må man vise seg frem bare pga man ikke har kommet i puberteten? Klart man ikke må. Men det var ikke spørsmålet heller. Selv synes jeg det er noe tull at man absolutt må dekke seg til. Men om det er det den enkelte vil, så vær så god. Men er jo ren fakta at vi oppdrar jentene våres til å skjule pupper som de ikke hat fått. Og samtidig nekte dem bikini fordi de har ikke noe å skjule, men å la de gå i badredrakt som dekker mer er greit. Sorry, men jeg ser bare ikke logikken... for de som har det argumentet i hvertfal noe jeg har sett og hørt selv er en del som har. 3
Tweak Skrevet 6. januar 2012 #7 Skrevet 6. januar 2012 Jeg vet at jeg selv ble bevisst på min egen nakenhet veldig tidlig! Da jeg var 4 hadde jeg på meg et veldig kort skjørt, men 4 åringer bruker jo vanligvis ikke bry seg stort om sånt. Men jeg ble observert mens jeg gikk og dro i skjørtet for å dekke meg til mer. Mamma kastet det skjørtet for å si det sånn. Da jeg var 6-7 år så nektet jeg å vise meg uten en bikinitopp, jeg følte meg rett og slett naken uten! Kan ikke forklare det! Min far var uforstående og pekte på mine venninner som løp rundt kun i bikinitrusa og sa at det ikke var noen fysisk grunn til å gjemme meg enda. Mamma var mer forståelsesfull og sa at hvis jeg følte det slik så skulle jeg selvfølgelig få ha på meg toppen og pappa var jo enig, han bare forsto ikke helt. Vi har ikke vært noen familie som var ekstreme på å dekke seg til for hverandre, men fra en viss alder så sluttet vi å sitte i badekaret sammen pappa og jeg for eksempel, og vi har ikke vist oss naken for hverandre noen av oss med mindre vi var i felles garderobe. Da jeg var 5-6 år så gikk jeg også alene i garderoben i svømmehallen for jeg begynte å reagere på de nakne mennene hvis jeg gikk sammen med pappa (mamma er allergisk mot klor og var ikke med inn). Jeg tror at dette med nakenhet bare kom naturlig for meg og jeg er glad for at jeg ble respektert og ikke presset til å gå UTEN bikinitopp! 2
Kara W Skrevet 6. januar 2012 #8 Skrevet 6. januar 2012 Bikinitopper fremhever brystene mer enn de skuler dem. Veldig mange voksne ser på en bikinioverdel som et plagg som fremhever seksualiteten, og de færreste liker å tenke på barna sine som seksuelle vesener. Husker forøvrig da jeg selv kom i puberteten og begynte med bikini, hvor ufattelig teit jeg syntes det var med de som var yngre enn meg som gjorde det samme. Ikke bare hadde de ikke noe å vise frem, men de hadde heller ikke noe som holdt overdelen på plass, så den skled ofte opp mens de badet. Som TS er jeg enig i argumentet "du har ikke noe skjule" er et tåpelig motargument mot bikinioverdel. Det må være opp til barnet selv om de ønsker å dekke seg til eller ikke. Plagg som skal få dem til å se mer sexy ut, har jeg derimot et større problem med.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #9 Skrevet 7. januar 2012 Folk tenker for mye på sex og seksualisering i dag.. Er rett og slett helt sykt synes jeg. Jeg har brukt bh siden 5 siden jeg var 5 da jeg badet. Begynte å bruke det hver dag fra jeg var 8-9 år selv om jeg ikke fekk pupper før jeg var 12. Tror jeg hadde blitt veldig lei meg om noen skulle nekte meg det. Hadde nok følt meg naken om jeg ble tvungen til å bade uten bh når jeg var 5-6 år, men det er kanskje for di der jeg bodde var det vanlig så hadde kanskje fåt komentarer fra anre barna.. Er da helt uskhyldig at barn bruker bh synes jeg hvis de vil det . 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #10 Skrevet 8. januar 2012 Barn under 12 synes jeg er alt for ung til å gå med bh. Og man setter da ikke på en bh på en 5-6 åring når man går i svømmehallen eller stranda. Foreldre bør tenke litt på hva slags signaler det sender til enkelte menn.
Zoë Castillo Skrevet 8. januar 2012 #11 Skrevet 8. januar 2012 Jenta mi er snart 4, og hun bruker badedrakt fordi den har skjørt på og hun synes den er fin. Hun kunne like godt brukt bikinitruse, men de selges kun i bikinisett og det ønsker jeg ikke å bidra til etterspørselen av. Hun får med andre ord gå i det hun vil av badetøy.
Zoë Castillo Skrevet 8. januar 2012 #12 Skrevet 8. januar 2012 Barn under 12 synes jeg er alt for ung til å gå med bh. Og man setter da ikke på en bh på en 5-6 åring når man går i svømmehallen eller stranda. Foreldre bør tenke litt på hva slags signaler det sender til enkelte menn. Barn UTEN PUPPER bør ikke bruke bh,mener du vel. Jeg hadde en b-cup allerede som 11-åring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå