AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Hei! Har fått tilbud om 100% fast stilling. Jeg jobber nå på et sykehjem 50% fast. Mitt dilemma er at jeg trives kjempe godt på sykehjemmet, det er utfordrende og lærerikt, og menneskene jeg arbeider med er helt supre! Den 100% stillingen, er et mindre utfordrende sted for meg å være, og jeg vet ikke om det er den retningen jeg ønsker å gå for. Jeg ønsker senere å ta en videreutdanning innen kreft, og det kan jeg ikke hvis jeg takker ja til 100%. Hva burde jeg gjøre?? Være der jeg stortrives og håpe at det dukker opp noe fulltidsstilling etterhvert, eller ta en jobb jeg vet jeg ikke kommer til å trives i, men som er fulltid? Da kan jeg jo få boliglån også... Frustrert.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 ja, det var litt av ett dilemma. Men som spl er det ikke så vanskelig å få full stilling fast på spennende steder som du tror. men så er det noe med sykehjem. Det er som oftest veldig tung jobb i lengden fysisk.. Jeg jobber som helsefagarbeider , jobbet mange steder, fått masse erfaring, men nå jobber jeg innen hjemmesykepleien. kjæmpebra miljø, utfordrende og slettes ikke kjedelig. Men jeg tror nok at du kan jo ta videreutdanning selv om du har 100 % fast. for du kan be om permisjon for 50 % av stillingen i utdanningperioden.. lykke til med valget ditt.
Gjest SemperFi Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 100% jobben, du er litt dumsnill og lar det gå ut over deg økonomisk om ikke. Det er 100% som lønner seg i lengden!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 100% jobben, du er litt dumsnill og lar det gå ut over deg økonomisk om ikke. Det er 100% som lønner seg i lengden! Det kommer litt an på prioriteringer det. Ts trives, og hun vil videreutdanne seg, det er mulig med 50% jobb. I 100% stilling vil hun ikke trives like mye, det er mindre utfordrende, fordelen er mer penger. Penger ekke alt skjønner'u 2
altflyter Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Ta 100% jobben, og søk om permisjon når du skal begynne på videreutdanningen:) 1
Grønt blad Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Når tenker du å videreutdanne deg? Snakker vi innen et par år eller om 5-10 år? Deltid eller fulltid? Hva med boliglån? Er det noe som haster? Hvordan tror du at du vil trives i 100%-stillingen? Kjenner du til hvordan arbeidsmiljøet er der? Dersom du planlegger å ta videreutdanningen ganske snart, så ville jeg faktisk valgt å bli der du er nå. Trivsel er enormt viktig, og det å kunne glede seg til å gå på jobb mens man svetter over pensum kan føles bra, i alle fall bedre enn å grue seg til jobb. Dersom du på lengre sikt ønsker å videreutdanne deg, og kun jobbe de neste årene heller jeg nok mer mot 100%-stillingen. Hvis du kjenner til arbeidsmiljøet der og vet at det er pyton, så ville jeg uansett ikke valgt det, men dersom du ikke vet noe, så hvorfor ikke? Kanskje er det like bra som der du jobber nå, selv om arbeidsoppgavene er litt kjedeligere. 100% stilling gir betydelig mer økonomisk forutsigbarhet, og da kan du søke om (ubetalt) permisjon når tiden kommer for videreutdanning. Det kan også hende at en ny stilling gir nye perspektiver når det gjelder valg av videreutdanning. Lykke til med valget! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå