AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Jeg har ny kjæreste og i starten brukte vi kondom eller hopp-av-i-svingen (sjeldent sistnevnte). Nå har jeg begynt på p-pillen, har gått på de før og vet at jeg tåler de bra, og at det er et gunstig prevansjonsmiddel for meg. Fortalte han i går at nå har pilla begynt å virke (tar jo 7 dager fra første pilla) og tenkte han skulle bli glad. Slippe kondomen og slippe stresse med å hoppe av i svingen (og være bekymret iom at det er en usikker metode). Men isteden sa han at vi kunne jo fortsette med kondom av og til, så slapp jeg å dusje etter sexen og "sånn styr"... Tror han tenkte på at det ble grisete uten kondom og at det er mer praktisk med. Begynte å lure på om han ikke stoler på meg? Er jo nok av gutter som har blitt lurt av jenter som sier de går på pilla, så skjønner bekymringen hans sånn sett. Uansett litt skuffet, fordi jeg trodde han stolte på meg og visste at jeg ikke var sånn. Det siste i verden jeg vil er å bli gravid liksom, og hadde det skjedd hadde jeg tatt abort. Jeg vet at jeg husker pillen hver dag, pga har som sagt gått på den i flere år før da jeg var sammen med exen. Aldri glemt den!
Cathrine88 Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 (endret) Du vet at du husker å ta den hver eneste dag, men det kan jo ikke en helt ny kjæreste være sikker på at du gjør. Han trenger vel mer tid før han klarer å stole på at han ikke ufrivillig blir far fordi du er litt distré. Fornuftig fyr. Dessuten er ikke p-piller 100 % sikre, så hvis han er veldig redd for at du skal bli gravid, kan jo det være grunn nok til å bruke begge deler. Endret 5. januar 2012 av Cathrine88 2
Mr.Omg Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Syns han høres veldig fornuftig ut, jeg. Som Cathrine88 sier, så er det ikke 100% sikkert med p-piller. Og selv om du syns det er greit med en abort, så er det ikke sikkert at du syns det hvis du faktisk skulle bli gravid. Og det er ikke sikkert at han syns abort er så greit heller...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå