Glawii Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Noen som har erfaring med Praha tur? Noe hotell å anbefalle som er sentralt? Noe spesielle ting vi må innom for å oppleve?
Yvonne86 Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Henger meg på her Vurderer en langhelg med kjæresten der i mai 1
FancyPants Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Vil anbefale å lenge dere med på en guidet tur til fots. Tar ca 4 timer og man får med seg så utrolig mye på den tiden. Det høres kanskje pensjonistaktig ut, men anbefales. Får vite mye om historien til de forskjellige stedene jeg ramser opp nedenfor noe jeg syns er viktig. Stedene får en helt annen betydning når man faktisk vet noe om betydningen de har. Restauranten Kobe i den nye delen av byen er FANTASTISK! Det er nesten så jeg kunne bestilt en tur til Praha bare for å spise der. Prisnivået er heller ikke så verst:) Jeg kan kun gå god for den på Wenceslas Square, da det er den jeg besøkte. link: http://www.koberestaurant.cz/en/contact.php regner med dere vil shoppe? Det ligger et par kjøpesentre utenfor bykjernen, ta t-banen dit. T-banesystemet er enkelt å forstå seg på, og billig. Ellers så finner man den berømte 7 etg. skobutikken Banta i sentrum (den var ganske skuffende i mine øyne), og en stor New Yorker-butikk. Regner med at resepsjonistene på hotellet dere skal bo på er behjelpelige med å forklare dere veien.. Kommer jo litt an på hva som er målet med turen deres, men hvis dere er der for severdigheter kan jeg anbefale Praha-borgen, Gamlebyen, Lillesiden.Det aamle bytorget med rådhuset og den astronomiske klokken (med apostelfigurer), jødisk bydel, Karlsbroa, St. Vituskatedralen og den Gylne gaten med små hus.
Glawii Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2012 Åh så flott tilbakemelding. Den turen høres ikke dumt ut. Vi skal bare være der torsdag til søndag, men må få til sånn tur. Har du peiling på hvor vi kan bestille det eller er det slik info på hoteller ol? Har du kansje hotell tips? Er jeg som på en måte skal arrangere dette og jeg er ikke såå flink til å finne ting
freddy Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Enig i det FancyPants lister opp av severdigheter, og vil tilføye en ting til: Ta kabelbanen opp til parkområdet og rusle rundt der. Utrolig flott utsikt og mye koselig å se på. Praha er en kompakt by med gangavstand til alt. Elvecruise er oppskrytt, og noe jeg ikke ville brukt tid og penger på. Anbefaler å laste ned byguide fra reiseplaneten.no eller aftenposten.no. Kjøp også Topp Ti Praha - den er hendig og brukervennlig. Vi bodde på et hotell som heter Green Lobster og lå helt oppe ved borgen. Billig og overraskende bra rom (fikk hele toppetasjen m/hems til to personer selv om vi bare hadde bestilt standard dobbeltrom). Frokosten var ikke så mye å skryte av. Kan også anbefale en meksikansk restaurant som heter Cantina - billig og kjempegod mat. Det lønner seg å bestille bord på forhånd (NB! Røykeloven har ikke kommet til Praha enda). Det er enkelt og billig å komme seg fra flyplassen og inn til sentrum med buss nr. 119.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå