Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har allerede begynt å glede meg til sommeren, blir våres første ferie utenlands med barnet våres. Vi drar i juni og lillegutt er såvidt 1 år da. Med det kommer jo spørsmål HVA SKAL JEG TA MED MEG!?

1) Hvilken trille kan dere anbefale? Vil gjerne ha en god en siden vi går mye, men den skal også være lett og ta lite plass så jeg kan få den med meg på flyet. Og hvis den ikke koster så alt for mye hadde det vært toppen. :jepp:

2) Andre tips om hva jeg MÅ ha med meg av slikt utstyr?

Takk for svar... håper å få kjøpt trille nå, januarsalg :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Gjest EryMax
Skrevet

Skal du ha liggestilling og kalesje på vogna?

Gjest EryMax
Skrevet (endret)

Tror det er bare de helt små paraplytrillene man får med inn på flyet. Så det du skal ha er en lett vogn som lett kan sendes i lasterommet? noe ala de vognene som Chicco har? Chicco er et mye brukt merke i hele Europa å er nok billigere å kjøpe der også. Så har du også Maclaren som er verdens første produsent av helt standard paraplytriller. Her er en link til en av Maclaren sine vogner http://biteringen.no/produkter2/barnevogner/type/paraplytrille/tilbud-maclaren-techno-xt/

Endret av EryMax
Gjest EryMax
Skrevet

Her har du link til en Chicco trille som ikke er så dyr og som tar veldig liten plass. Jeg ville nok ha gått for noe liknende som den Maclaren eller denne Chicco trilla om jeg skulle feriere utenlands. I varmere land er det genialt at stoffene i vogna ikke er så tykke som i Norge. Det blir fort varmt nedi der. Å så er det som regel veier som er bare og ikke fulle av snø og is, så da kommer man ganske langt med sånne helt ordinære triller som de som bor der selv bruker.

Skrevet

Jeg har ikke reist utenlands med så store barn enda, men dette tipset har jeg hentet fra en blogg jeg følger.

Kan være lurt å ha med mat fra Norge om du ikke hadde tenkt det. Noen unger kan nekte å spise annen mat enn den de er vandt til. (men da har du kanskje en aning på det allerede).

Ellers så har vi brukt "drikki" samt ulike typer smoothie (poser) her hjemme som fine mellommåltider. Selv får jeg dårlig matlyst når det er varmt, og det samme skjer med mange barn. Begge disse produktene er fine da siden de gir litt næring og mye væske, samtidig syns iallefall gutten min at de er kjempe stas å få.

http://www.frumaela.com/2010/08/pakkeliste-syden-med-1-aring.html

http://www.frumaela.com/2010/08/hva-trenger-man-egentlig-en-uke-pa.html

http://www.frumaela.com/2010/08/noen-tips-og-rad.html

Du kan jo lese gjennom disse inleggene om du vil. Hun har skrevet hva de hadde med og hva som ble brukt, sikkert noe nyttig info å hente =)

Skrevet

Tusen takk for svar og tips :)

Skrevet

Hør med stedet dere skal reise til om de kan stille med babyseng, ellers må dere ha med dere en egen reiseseng.

Bleier er billigst i Norge, så ta med nok av det. Etterhvert som man bruker dem opp blir det plass til mere shopping ;) )

En reisestol er også kjekt. Ikke alle steder som har egne barnestoler.

Som andre sier så er det lurt med mat hjemmenifra, særlig hvis de fortsatt spiser mest grøt og barnemat på glass.

Skal dere leie bil eller kjøre mye så husk å undersøke om de har ordentlige bilstoler.

Bæreseler er veldig kjekt å ha, særlig til flyplasser hvor dere ikke kan ha med dere trille.

Ekstra pysjer. Av en eller annen grunn så lekker alltid bleiene ekstra mye på tur :sjenert:

Er det jeg kommer på akkurat nå. God tur!

Skrevet

1) Hvilken trille kan dere anbefale? Vil gjerne ha en god en siden vi går mye, men den skal også være lett og ta lite plass så jeg kan få den med meg på flyet. Og hvis den ikke koster så alt for mye hadde det vært toppen. :jepp:

Vi har 4ME Fusion reisetrille og kan ikke få fullrost den nok! Vi brukte den på ferie til Island og den klarte brasene på humpete stier langs geysir og alt mulig :) Vi pakket ned vogna i vesken som fulgte med og tok den med inn på flyet. Den fikk fint plass i bagasjeluken både hos SAS og Wideroe.

Har også brukt vogna mye på trilleturer her hjemme!

Altså en vogn som både kan brukes på asfalt, lett grus og på shopping. Vogna veier bare 6 kg og hjulene har støtdemping. Forhjulet er svingbart (men kan låses) og er veldig lett å styre/trille. Vi kjøpte den i butikk og det fulgte med både fottrekk, regntrekk og adapter til Maxi-Cosi. Setet har liggestilling.

Skrevet

Vi har 4ME Fusion reisetrille og kan ikke få fullrost den nok! Vi brukte den på ferie til Island og den klarte brasene på humpete stier langs geysir og alt mulig :) Vi pakket ned vogna i vesken som fulgte med og tok den med inn på flyet. Den fikk fint plass i bagasjeluken både hos SAS og Wideroe.

Altså en vogn som både kan brukes på asfalt, lett grus og på shopping. Vogna veier bare 6 kg og hjulene har støtdemping. Forhjulet er svingbart (men kan låses) og er veldig lett å styre/trille. Vi kjøpte den i butikk og det fulgte med både fottrekk, regntrekk og adapter til Maxi-Cosi. Setet har liggestilling.

Den vogna så mistenkelig lik ut som Titanium Breeze (nå Zero2Four Breeze). :klo: Vi har kjøpt den til vår ferietur nettopp fordi vi er 100% sikker på at vi får den med oss på flyet. Trenger den nemlig på en transitflyplass.

De har tilbud på denne på Barnas Hus til 999 nå. Det er inkludert regntrekk og bilstoladapter. :tommelsmil:

Skrevet

Vi kjøpte babyjogger city micro på ebay. FIkk den da sendt i posten, og da tok vi vare på esken den kom i. Dette er en veldig snerten vogn som tar lite plass.

Fikk den noen uker før vi reiste, så fikk kjørt den inn. Så da vi reiste til tyrkia i sommer sendte vi den bare på flyet i esken den kom i. Kjempe smart!

Jeg skulle egentlig kjøpe babyjogger city MINI, ikke Micro. Mini er større kallesje på. Såg ikke feilen før jeg fikk den:p

Andre ting jeg var gladd jeg tok med hjemmefra;

-Grøt, den de har i utlandet er veldig søt og jenta mi likte den ikke så godt, kjøpte bare for å teste:p

-Små imsdalflasker herfra, som vi fylte med kjøpe vann der nede

-Lunsjglass og middagsglass- godt for henne med smoothie og most frukt i varmen:) PRaktisk å ta med seg når man gikk ut, og for å få i henne veske. Hun var bare 8-9mnd da vi reiste, så hun spiste ikke skikkelig middag enda.

-Babybadering og lite badebasseng

-soldrakt og hatt, umulig å holde henne i skyggen hele tiden

-jeg tok med for lite håndduker til henne

-Bøker, greit å ha på buss, taxi og på stranden så hun satt i skyggen

Tips: Vi fikk reservert solsengene på fremste rad med strandkanten hver dag, så d sto klart til vi kom etter frokost. Da hadde vi stranden forann oss med god plass. Så ene strandgutten lagde det litt flatt og satt en parasoll forann oss. Under den satte vi det lille bassenget vi hadde med til snuppa. Så der kunne hun sitte leeeeenge å kose seg med bøtte, spade og andre badeleker. Krabbet litt ut og inn selv:)

Skrevet

Hør med stedet dere skal reise til om de kan stille med babyseng, ellers må dere ha med dere en egen reiseseng.

Bleier er billigst i Norge, så ta med nok av det. Etterhvert som man bruker dem opp blir det plass til mere shopping ;) )

En reisestol er også kjekt. Ikke alle steder som har egne barnestoler.

Som andre sier så er det lurt med mat hjemmenifra, særlig hvis de fortsatt spiser mest grøt og barnemat på glass.

Skal dere leie bil eller kjøre mye så husk å undersøke om de har ordentlige bilstoler.

Bæreseler er veldig kjekt å ha, særlig til flyplasser hvor dere ikke kan ha med dere trille.

Ekstra pysjer. Av en eller annen grunn så lekker alltid bleiene ekstra mye på tur :sjenert:

Er det jeg kommer på akkurat nå. God tur!

Takk :)

Vi skal til Sør-Frankrike, kan ikke tenke meg at babymaten der er så mye verre en her i Norge? Eller? :sjenert:

Skrevet

Leste en plass på nett at når dem veide vognen hjemme så veide den nesten 9kg! :s Du har vel ikke veid den dere har?

Denne står på toppen av listen nå hvertfall, tusen tak for tipset :takke:

Er den glatt å sitte i? Og skjuler den greit for sol? Vi skal på ferie i Sør-Frankrike, så vil at den skal beskytte litt for sola.

Skrevet

Takk :)

Vi skal til Sør-Frankrike, kan ikke tenke meg at babymaten der er så mye verre en her i Norge? Eller? :sjenert:

Jo, den er stappfull av sukker. Husk at det blir veldig varmt i sør-Frankrike, så pass på å bo et sted med masse skygge. Babyer har det jo ikke noe godt i solen.

Skrevet

Hei!

Mine anbefalinger til tur:

angående trille, så får du som oftest trillet helt til gaten og levere vogna der, så da trenger den ikke være så liten at du får den med inn på flyet.

http://www.lilleprinsen.no/product/486592/Aussie_Sun-Shade-UPF50%2B.html

Løs solskjerm som du kan trekke langt ned om barnet sover.

ta med et lite badebasseng eller kjøp et mini-badebasseng eller badestamp der du skal. vi kjøpte en litt stor stamp, som vi hadde ved bassenget. barnebassenget var litt dypt og i kaldeste laget for mini. fylte i stampen tidlig på morgenen, så ble det godt og varmt utover dagen.

Mange skift med body, tynne bomullsbukser dersom det er varmt der dere skal.

http://www.bleieboden.no/display.aspx?menuid=62

badebleie, så slipper du de klissvåte bleiene som du må kaste hver gang mini har hatt stumpen i vann.

God tur!

Skrevet

Jo, den er stappfull av sukker. Husk at det blir veldig varmt i sør-Frankrike, så pass på å bo et sted med masse skygge. Babyer har det jo ikke noe godt i solen.

Ok. Syns det er rart at det e kun Norge som har "godkjent" mat!

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke barnematen på glass er så ille, altså. Men utvalget er ofte ikke så stort og smaken anderledes enn hjemme. Så det er ikke sikkert barnet ditt vil spise maten. I Spania var hvertfall all babymat på glass veldig finmost, ikke en klump å se. Den så utrolig uapetittelig ut (var nok mest et problem for meg ;)), og jenta vår var ikke overbegeistret for smaken/konsistensen.

Jeg har også pleid å ha med en bitteliten vannkoker, havregryn/grøtpulver og skål og skje. Selv om det er praktisk å kunne ordne grøt på rommet om morgenen, går det nok også fint å be om tevann, en skål og skje på restaurant og blande der. Tror heller ikke barnet omkommer om det får grøt med litt sukker i et par uker, men for vår del handler det om at hun ikke tåler melk og jeg vil være sikker på at jeg finner noe som er melkefritt.

Min erfaring er at vi tar med alt for mye "bare i tilfelle". Men det er også greit å slippe å lete rundt etter ting, spesielt om en ikke forstår språket så godt og/eller har spesielle krav til mat/bleier etc.

Skrevet

Vi var på Sicilia i sommer med vår gutt som da var 8 mnd.

Jeg ville tatt med nok mat, greit å slippe å lete og gruble på om det er rett type osv. Myggnetting, pledd, solkrem, tynne bomullsbukser (vi kjøpte med noen tynne fra Cubus)

På sportsbutikkene har de en liten termos/kaffekopp med kun et skrulokk, den brukte vi masse! Varmet vann før vi dro så slapp vi å spørre på resturangene ( og lure på om de brukte varmt vann fra springen) Masse smoothier og frukt på glass.

Skrevet

Det jeg skulle skrive er at vi har en Mac laren trille, veldig fornøyd. Taket kan glides helt opp så det kan draes over hele vognen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...