AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Ja, hva er +/- med hurghada? Da tenker jg på shopping, mat osv...hadde vært ålreit å hørt litt fra noen som har vært der..
Wonders Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 + er vel at du slipper å gå ut av hotellet og kan nyte all inclusive 100% uten å gå glipp av en døyt. Det er da best å være ved 5 stjernes hotell med skikkelig badeanlegg og spa... Det er jo så varmt. - er mye etter hva jeg har hørt. Det er veldig arabisk, med slitsomme selgere, dårlig service og streng kleskode. Du blir lurt trillrundt på det meste utenfor hotellet. Jeg har vært i Egypt maaaange ganger. Og trives best i Sharm el Sheikh så klart.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 hmm...men hvis det er etter hva du har hørt, har du vært i hurghada da? ønsker meg noen tips til bra handlesteder og bra restauranter..
Fantomina Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Hurghada er kåret til verdens styggeste reisemål.
Moscato Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Jeg var i Hurghada i juni/juli 2008, og skal definitivt ikke tilbake dit. Bodde på 5-stjerners hotell, men maten der var ikke mer enn middelmådig. Negative ting: - Lokalbefolkningen. Det er så stress å blir mast på hele jævla tiden. De følger jo pokkermeg etter et langt stykke hvis man går videre, og tar ikke nei for et nei. - Varmen blir fort for mye av det gode, spesielt når man skal på utfluktet bort fra sjøen (vi dro til Luxor og opplevde 50 grader i skyggen. Hadde aldri trodd jeg skulle trives bedre i et gravkammer enn ute i friluft). - Sanden på stranden er så mørk at den blir dritvarm å gå på. Gjør det kjipt å drive med aktiviteter på stranda. - Maten vi fikk (både på og utenfor hotellet) var sjelden noe bra. Bakteriefloraen gjorde dessuten sitt til at vi gikk rundt med konstant mageirritasjon (selv om vi ikke ble direkte syke). - Hurghada er et godt stykke unna de store severdighetene. Luxor (med Kongenes Dal) tar en hel dag med kjøring og ulike stopp. Ganske stressende tur igrunn, og det var vanskelig å få spist nok i løpet av dagen. Kairoturer går over to dager, så vidt jeg kan huske. Det er mye venting pga det intrikate systemet de har for turistbussene (må gjennom diverse kontroller osv). Positive ting: - Veldig, veldig, veldig fine dykkemuligheter. Vi tok dykkerlappen der nede, og det var supert! - Billig drikke på lokale barer som ligger utenfor turistområder (men vær obs på hygiene og denslags).
CathFoto Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 + klima + stortsett høy standard på hotellene - Mye salgsmas og generell mas på gaten - alltid svindelforsøk i taxier
CathFoto Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 Moscato: At man får magevondt pga annerledes bakterier er jo ikke bare typisk for Hurghada, men Egypt generelt ligger på topp 3 i verden hvor flest nordmenn blir syke( sammen med India og Mexico)Men kan lett unngås (i veldig mange tilfeller)ved drikkevaksine, idoform og god håndhygiene.
Moscato Skrevet 5. januar 2012 #8 Skrevet 5. januar 2012 Moscato: At man får magevondt pga annerledes bakterier er jo ikke bare typisk for Hurghada, men Egypt generelt ligger på topp 3 i verden hvor flest nordmenn blir syke( sammen med India og Mexico)Men kan lett unngås (i veldig mange tilfeller)ved drikkevaksine, idoform og god håndhygiene. Joda, men det er jo definitivt en av tingene som er negativt med reisemålet. At det også gjelder flere steder er ganske uvesentlig. Vi ble heller ikke syke, og hadde ikke magevondt som egentlig hindret oss i noe, men det er ganske irriterende å hele tiden være litt sånn halvveis i magen, i alle fall hvis man har lyst til å gjøre litt forskjellig av aktiviteter. Noen er mer sensitive enn andre, men jeg har virkelig aldri hatt problem andre steder enn i Hurghada, og jeg har vært en god del rundt omkring. Dermed var det absolutt med på å trekke ned opplevelsen av reisemålet for vår del.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #9 Skrevet 5. januar 2012 Jeg har vært i Hurghada to ganger, og har nå bestemt meg for å aldri dra dit igjen. Er virkelig ikke fornøyd med det stedet. Grunnen til at jeg har reist tilbake til Egypt er fordi det er varmt og alltid sol der. I Hurghada så ble jeg plaget av selgere overalt. Når jeg lå og solte meg kom selgere, når jeg gikk utafor hotellet kom selgere og taxier som tuta etter oss. Nei fy, jeg var lei det stedet. Ikke var det noe god mat på hotellet heller. Men nå i November var jeg i Sharm El Sheikh, og det området rundt heter Soho Square. Det stedet er jeg super fornøyd med !! INGEN selgere som plager deg. Når du går utafor hotellet, det området heter altså Soho Square hvor det er flere restauranter, puber og butikker, så har ikke selgerne lov til å mase på kundene. Så du kan gå å titte i butikkene uten å bli plaget. Det er selvfølgelig masse uekte-klær der, så du kan bli litt lurt når det gjelder priser. Men er man flinke til å prute, så går det bra. Så hadde jeg vært deg burde du dra til Sharm El Sheikh, ikke til Hurghada
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå