Gyda Skrevet 24. desember 2003 #1 Skrevet 24. desember 2003 Hvor lang tid tar det å dampe pinnekjøtt??
Gjest Madam Felle Skrevet 25. desember 2003 #2 Skrevet 25. desember 2003 Jeg lar det dampe i 4-5 timer, men noen bruker mindre tid. kanskje dette svaret kom litt seint, men men kan være godt å vite til en annen gang. Kjøttet skal løsne fra beina, da er det best
Gyda Skrevet 25. desember 2003 Forfatter #3 Skrevet 25. desember 2003 Takk for svar. Men som du sier; det kom litt seint. Men jeg fannt ut av det selv. Ha en fortsatt god jul.
Cand alt Skrevet 25. desember 2003 #4 Skrevet 25. desember 2003 Bruker bare to timer på kjøttet. Når du ser at kjøttet slippe beinet så er det ferdig
Gjest Tex Skrevet 26. desember 2003 #5 Skrevet 26. desember 2003 -men kjøtt som får ligge i fire fem, ihverfall hvis gryta er stor of full, blir mye berde enn kjøtt som får ligge i bare to. Og utvanning er en uting.
Gyda Skrevet 26. desember 2003 Forfatter #6 Skrevet 26. desember 2003 Mitt kjøtt sto og stima i 4-5 timer. Ble gode greier det. Hadde heller ikke mye i kjelen, så det var godt om plassen og dampen kom til overalt.
Gjest Tex Skrevet 26. desember 2003 #7 Skrevet 26. desember 2003 Også blir det absolutt best smak hvis man bruker nyspikka bjørkepinner i bunnen. Rist gir kjedelig smak, ferdigpinner fra Rimi funker fint. Men nyspikka er best....
Gjest Nicoline Skrevet 26. desember 2003 #8 Skrevet 26. desember 2003 Jeg vil også legge til at jeg ikke lenger kjøper de ferdige posene med pinnekjøtt på supermarkedet. De siste årene har jeg kun kjøpt fenabog - det er mye bedre - masse deilig kjøtt og ikke bare de fettete "pinnene" som ligger i de ovennevnte posene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå