AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Hei på dere der ute! Jeg og en kompis bor i en leilighet, og har 1 års kontrakt på boligen. Flyttet inn i august, og har bodd der siden. I desember var vi litt for seine med å betale husleien som skal være betalt innen den 2.desember. Fikk et nytt brev der det ble purring på 56 kr + at om vi ikke betaler innen 14 dager blir vi kastet ut! Da betalte vi innen fristen. Men hva betyr egentlig dette? Må vi forsette med å betale husleie om vi hadde blitt kastet ut, siden vi har 1.års kontrakt? Det jeg mener er at vi hadde flyttet en annen plass, men om vi måtte forsette å betale husleie på denne boligen siden vi har en kontrakt. (Vi har skrevet under på at vi må bo der et helt år, og at vi ikke kan flytte ut). Vi er forresten 19 år! Det er kanskje et dumt spm å spørre om, men hjelp!
Gjest Nuppdupp Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 sjekk kontrakten nøye. hva står det som oppsigelsestid? jeg har huskontrakt 3 år av gangen, men har 1 måneds oppsigelse
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Oppsigelsetiden er på 3 mnd. Men siden vi har kontrakt på å bo der et år, betyr det at vi må betale husleien helt til den går ut? Eller må vi bare betale i 3 mnd siden det er oppsigelsetiden? - ts
Chelmon Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Dere kan heller ikke bli kastet ut på grunnlag av at dere har betalt husleia sent en eneste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå