Aramee Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Jeg har et tilbakevennende problem når det kommer til jogging og rask gange - jeg reiser på treningssenteret med et mål om 30 minutter, 45 minutter eller 60 minutter cardio, og ender opp med å "kjede meg" såpass underveis at jeg gir opp etter 20-25 minutter. Ikke klarer jeg å jogge hele tiden heller, men det er jo et annet problem Hvordan kan jeg holde motivasjonen oppe når jeg når 20 minutter og presse meg selv til å faktisk gjennomføre den planlagte tiden? Det er ikke noe problem når det kommer til styrketreningen, men jeg syns cardio er så fordømrande kjedelig. Jeg hører på god og inspirerende musikk, ser på tv, tenker at jeg skal gjennomføre og presser meg så godt jeg kan, men allikevel gir jeg opp hver gang! Noen tips?
Gjest UngKalven Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Mener du direkte kjedsomhet eller føler du deg litt "plaget" av økten? Hvis det er direkte kjedsomhet må du nok løpe litt fortere. Du skal jo ikke kunne kjede deg hvis du hører på god og inspirerende musikk, det er en selvmotsigelse. Det kan hende du har gått lei musikken din og at du trenger ny. Selv lagde jeg en playlist med låter som ga meg veldig mye i treninga før, men som jeg naturlig nok har gått litt lei av i det siste. Driver hele tiden og bytter ut låter for å få noe fresht og nytt.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Jeg ville aldri hatt motivasjon til å holde på med samme apparatet i mer enn 25 min selv. Langkjøring tar jeg utendørs, eller så varierer jeg på maskinene. Sykler, crosstrainer og tredemølle om hverandre.
Aramee Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2012 Mener du direkte kjedsomhet eller føler du deg litt "plaget" av økten? Hvis det er direkte kjedsomhet må du nok løpe litt fortere. Det er vel en fin blanding av både at jeg direkte kjeder meg (jeg er egentlig ikke glad i løping, men prøver å jobbe meg opp til å like det ) og at jeg begynner å bli sliten. Tenker stadig at "jeg kan ta bare noen minutter pause og så løpe videre etterpå", men da kommer jeg meg liksom aldri på mølla igjen etterpå Musikken bytter jeg til stadighet Jeg ville aldri hatt motivasjon til å holde på med samme apparatet i mer enn 25 min selv. Langkjøring tar jeg utendørs, eller så varierer jeg på maskinene. Sykler, crosstrainer og tredemølle om hverandre. Hvordan får du til langkjøring utendørs når det er is, snø og slaps på veier og stier?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Jeg løper på en fotballbane av grus/sand som blir flattrykt for snø av skoleelever. Har et par løpesko med pigger også, men bruker ikke de så mye. Også må jeg ha varmemaske ellers tar kulden knekken på hals og lunger. I ferier når banen er lite brukt og gjensnødd (noe som ikke skjer så ofte her på kysten), så tar jeg det som nevnt inne med forskjellige apparat.
meesaa Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Hei:) Jeg er enig i det som ble sagt angående å løpe ute når det er langøkter. Personlig blir jeg litt svimmel av å løpe for lenge på mølle, og det gir en litt falsk følelse av meter jeg har løpt, men vet ikke om du syns det samme:)? Jeg syns det er bra av deg å holde deg på mølla i 20-25 min, jeg, men jeg tror du ville løpt enda lengre ute, fordi der får du den faktiske turen, og ikke bare den stillestående inneklemte følelsen man raskt får på studio. Kanskje du rett og slett trenger noen uteturer for å bli vant til lengden du må tilbakelegge uten å kjede deg?
Ninnin86 Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 Jeg er helt enig med deg i at rolig langkjøring på mølle er kjempekjedelig! Tiden går utrolig sakte uansett hvilken musikk man hører på.. Så jeg løper oftere ute! Vil anbefale dette dersom du har mulighet Mål opp en runde du har lyst til å løpe, og løp i vei! Dersom du ikke har muligheten til dette, kan du jo prøve andre cardio-aktiviteter? Hva med spinning?! Kjempetrening!! Ellers vil jeg anbefale BodyStep eller BodyAttack, som er høypulstimer i sal
Frk. Belle Skrevet 5. januar 2012 #8 Skrevet 5. januar 2012 Signerer tips om løping ute Med ullundertøy, brodder (har akkurat kjøpt YakTrax) og varmemaske er det bare å sette i gang Har venninner som løper en del på mølle og de løper mye intervaller av ulike slag og sier de da lettere holder motivasjonen oppe. Noe å teste ut? Goole litt så finner du masse info om intervalltrening.. Jeg holder meg stort sett til 4x4, men har også testa ut 30-15 (fortrekker definitvt 4x4).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå