Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør at den vestlige verden er sekulær og kristendommen ikke lengre har stor innflytelse på samfunnet og enkeltmennesker slik det var før?

Hvorfor skjer ikke dette i midtøsten og med islam?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mangel på intelligens?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Innavl?

• Liker 5
Skrevet

Hva gjør at den vestlige verden er sekulær og kristendommen ikke lengre har stor innflytelse på samfunnet og enkeltmennesker slik det var før?

Renesansen.

Jeg vet ikke hvorfor det ikke skjer innen islam.

Kanskje har de ikke lenger noe å vende tilbake til ?

Skrevet

Renesansen.

Fordi muslimene tror at koranen er skrevet av gud selv, og ikke en stavelse er feil. Den er helt perfekt, og rom for tolkning blir minimalt. De kristne derimot er mer realistiske slik sett, siden de innser at deres eventyrbok er menneskeskapt.

• Liker 2
Skrevet

Fordi islam er en mye "yngre religion" enn kristendommen. De er noen hundre år bak kristendommen i religiøs evolusjon. Deres renessanse og opplysningstid kommer. Og da vil de bli sekulariserte.

En annen ting er analfabetismen - fantastisk grobunn for mørkemennene innen islam.

Kristendommen var fan ikke god i den samme tidsepoken de heller!

• Liker 4
Gjest SummerJudith
Skrevet

fordi islam er sann og ikke kristendommen :L

Skrevet

Fordi islam er en mye "yngre religion" enn kristendommen. De er noen hundre år bak kristendommen i religiøs evolusjon. Deres renessanse og opplysningstid kommer. Og da vil de bli sekulariserte.

En annen ting er analfabetismen - fantastisk grobunn for mørkemennene innen islam.

Kristendommen var fan ikke god i den samme tidsepoken de heller!

Tiden går ikke like sakte lengre som under middelalderen. Den moderne tidsalder har innhentet islam forlengst, og resultatet ser vi: Enorme mindreverdighetskomplekser fordi islamske land som jo består av guds egen befolkning er så bakstreberske sammenliknet med de gudløse hedningstatene i østen (Japan, Korea, Kina osv) og vesten.

Dersom ikke vesten hadde presset på for å gjøre slutt på slaveriet så hadde muslimene fremdeles handlet vantro slaver på markedene i Midt-Østen og Tyrkia slik de gjorde helt siden islam ble oppfunnet.

• Liker 3
Skrevet

Renesansen.

Hvorfor kom renesansen til det kristne mijø og ikke det muslimske?

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser, avsporinger og spekulasjoner.

Kråkesaks, moderator.

Gjest MorAase
Skrevet

Utdannelse, utdannelse, utdannelse!

Vitenskapen er eneste veien ut fra overtroens destruktive favntak.

• Liker 4
Gjest SummerJudith
Skrevet

Utdannelse, utdannelse, utdannelse!

Vitenskapen er eneste veien ut fra overtroens destruktive favntak.

hmmm, alle muslimene jeg vet om går på skole og ønsker å utdanne seg høyt. Som jordmor, lege, sykepleier osv så dårlig teori (:

Skrevet

Hvorfor kom renesansen til det kristne mijø og ikke det muslimske?

Kanskje fordi det Athenske og Romerske alltid har vært en del av vår kulturbakgrunn ?

Men det har det ikke i typisk muslimske land .

Skrevet

fordi islam er sann og ikke kristendommen :L

Det er jeg ikke enig i, ingen av dem er sanne .

• Liker 3
Skrevet

fordi folk endelig oppfatter at bibel og religion i seg selv, er bare humbug og fører med seg skit.

• Liker 1
Skrevet

hmmm, alle muslimene jeg vet om går på skole og ønsker å utdanne seg høyt. Som jordmor, lege, sykepleier osv så dårlig teori (:

Du har ikke forstått trådens tema.

Skrevet

At muslimer forsøker å holde fast på tradisjoner som foreldrene deres tok med fra hjemlandet er velkjent.

Men muslimene i Norge er i hovedsak muslimer fra bygda i hjemlandet med elendig utdanningsnivå. Det er ikke den øvre middelklassen fra de muslimske landene og de intellektuelle i byene som drar til Norge. Hadde det vært det så hadde muslimene i Norge hatt et langt mer avslappet forhold til religion.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...