Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :-)

Er det noen her som studerer øk/administrasjon og kan fortelle litt om det? Gjerne om noen kjenner til det på ene eller andre måten vil fortelle. Samme hvordan tilknytning dere har, takker for alle erfaringer og info!

Jeg er veldig nysgjerrig på studie, men trenger litt konkrete erfaringer for å avgjøre om dette er noe for meg. Spesielt fordi dette virker som et tungt studie.

Gjerne si litt om

Studie hverdagen (9-16 dager?) hele uker?

Tungt/lett

Positivt/negativt

Evt. om noen kan si hvordan sin skole er/var

annet? tuuuusen takk :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Studie hverdagen, 0 timer noen dager, 12 timer andre dager. Noen perioder helgestudering, andre perioder bare forelsning pluss litt.

Tungt/lett, Noe er tungt, noe er lett.

Positivt/negativt, Noe er veldig morsomt, noe er veldig kjedelig.

Noen forelesere er veldig bra, noen veldig dårlige.

Det viktige er å studere noe man liker. Ellers blir alt kjedelig og tungt - og man får dårlige resultater.

Skrevet

En bekjent tok dette ved HiO. Studentene fikk raskt beskjed om at det første året var arbeidskrevnde, slik at de kunne sile ut de som ikke burde fortsette. Min bekjent følte også at førsteåret krevde mye, men det ble bedre de to neste årene. Spesielt de som kom rett fra vgs fikk litt sjokk over arbeidsmengden.

Det er mer undervisning på høyskolen enn universitetet, men ikke hele dager. Det er noen forelesninger her og der og litt jobbing i grupper der de kan få hjelp. Tror min bekjent hadde forelesninger hver dag, men det var ofte snakk om bare to timer. Det er et litt fast løp, og man blir kjent med medstudentene. Mange lager også kollokvier og samarbeider om/hjelper hverandre med oppgaveløsning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man blri ikke siviløkonom lenger. Det var en tittel etter 4 års økonomiutdannelse. Nå er det bachelor etter 3 år eller master etter 5 år. Master in economics sidestilles ofte med siviløkonom.

Det er viktigere ta du velger et studie som du kan jobbe med resten av livet, og trives, enn hvor lange studiedagene er.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på deg, det. Jeg studerer økonomi, og ser at vi alle er forskjellige. Jeg prøver å studere ca 8 timer 5 dager i uka, men skal innrømme at det ikke blir så mye... :sjenert: Men jeg får for det meste A. Synes ikke det er slitsomt og veldig vanskelig, mens andre medstudenter finner det mye mer vanskelig. Hvordan du opplever det er umulig å forutsi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...