The Kitten Skrevet 6. januar 2012 #41 Del Skrevet 6. januar 2012 Ok? Så vis meg det muslimske landet der omskjæring ikke er vanlig. Siden det ikke har noenting med islam å gjøre, må det da være noen land der flertallet går rundt med hetta på? Jada, det er andre religioner som støtter uvesenet, men da må man ihvertfall innrømme at det har noe med religion å gjøre, i det minste. Det er vanlig i muslimske land, der skal jeg ikke krangle med deg. Likevel er det ikke noe i de islamske skriftene som påbyr omskjæring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 6. januar 2012 #42 Del Skrevet 6. januar 2012 Det som gjør meg mest forbannet når det gjelder Islam er hvordan de ikke kan innrette seg etter VÅRE regler. Nå snakker de jo om å åpne for mannlig omskjæring på NORSKE SYKEHUS, barnemishandling betalt av skattebetalere. Jeg blir kvalm!! Og hva da med USA, hvor folk reagerer mer på de som ikke er omskjært, enn de som er? Uavhengig av religion. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 6. januar 2012 #43 Del Skrevet 6. januar 2012 Det er vanlig i muslimske land, der skal jeg ikke krangle med deg. Likevel er det ikke noe i de islamske skriftene som påbyr omskjæring. ...and that. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady GaGa Skrevet 8. januar 2012 #44 Del Skrevet 8. januar 2012 Det som gjør meg mest forbannet når det gjelder Islam er hvordan de ikke kan innrette seg etter VÅRE regler. Nå snakker de jo om å åpne for mannlig omskjæring på NORSKE SYKEHUS, barnemishandling betalt av skattebetalere. Jeg blir kvalm!! Kan du forklare litt mer hva mener du med norske Regler? Noges Grunnloven sier at alle har Rett til praktisere troen sin, og har religions frihet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 8. januar 2012 #45 Del Skrevet 8. januar 2012 Det som gjør meg mest forbannet når det gjelder Islam er hvordan de ikke kan innrette seg etter VÅRE regler. Nå snakker de jo om å åpne for mannlig omskjæring på NORSKE SYKEHUS, barnemishandling betalt av skattebetalere. Jeg blir kvalm!! Ja, Kaptein Stålull, kan du ikke fortelle hvilke av "våre" regler de ikke innretter seg etter? Det hadde vært interessant å vite hva du mener, du er nemlig veldig vag, noe jeg opplever at mennesker som deg ofte er. Du er fordomsfull, det er forresten noe som gjør meg kvalm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villanda Skrevet 8. januar 2012 #46 Del Skrevet 8. januar 2012 Hva får deg til å spørre på den måten egentlig? I Innlegget ditt la du til grunne for at det fantes nedsettende holdninger imot muslimene, så da "sa jeg meg enig" i det og brukte "vi" som i "vi nordmenn". For hvem ellers er det snakk om? Jeg er aldri negativ til individet hvis ikke det er grunn for det. Men jeg er jo helt enig med problemene trådstarter beskriver f eks. Synes du en muslim i gjennomsnitt gagner landet like bra som en etnisk nordmann? Og nå vil jeg ha et presist svar, at du enten for si at nordmann eller muslim gagner mest. For de gagner jo ikke nøyaktig like mye uansett. Jeg tror ikke du tør å svare uten å rettferdigjøre valget ditt etterpå. Og hvorfor ikke det? Jo, fordi du er redd. Jeg reagerer på ordbruken din her. Man kan fint være etnisk norsk og muslim. Det ene eksluderer ikke det andre, og det du sier her skaper en unødvendig "vi mot dem" kultur. Det er direkte kunnskapsløst og skremmende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 9. januar 2012 #47 Del Skrevet 9. januar 2012 Det er vanlig i muslimske land, der skal jeg ikke krangle med deg. Likevel er det ikke noe i de islamske skriftene som påbyr omskjæring. Det er ikke noe krav, om omskjæring. Det er visstnok heller ikke nevnt i koranen, men det er nevnt flere ganger i haditene. Uansett, det er mer enn nok til at det er en norm i muslimske land, noe som tyder på at dette er knyttet til religionen, som også var mitt poeng. Alle de tre abrahamittiske religionene blander seg opp i kjønnsorganer og sexliv. Sånn er det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 9. januar 2012 #48 Del Skrevet 9. januar 2012 Og hva da med USA, hvor folk reagerer mer på de som ikke er omskjært, enn de som er? Uavhengig av religion. Helt vanvittig praksis, spør du meg. Der borte finner man jo foreldre som er oppriktig bekymret for om gutten deres vil bli mobbet, om han ikke er omskjært. Heldigvis er uvesenet i tilbakegang. Jeg syns det veldig i utakt med verden at man nærmest velger å innføre det her i landet. Viktig å huske på at også praksisen i USA har sitt utspring i religiøst vanvidd, dyktig promotert av cornflakes guruen Kellogg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå