AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Hei! Jeg er ei jente på 23 år og 157 cm lang. Saken er at jeg har begynt å spise ganske bra, og nå har jeg sakte men sikkert gått ned nesten 6 kg i løpe av 6 måneder.. altså, laaangsomt. Likevell renner det inn bekymringsmeldinger fra familie, svigerfamilie og type om at jeg begynner å bli for tynn. Ærlig talt, er jeg for tynn når jeg er 157 cm høy og veier 51-52 kg? Kan det heller være fordi jeg ikke har veid 51 kg siden...ehm.. barneskolen?
Gjest *Maja* Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Hei! Jeg er ei jente på 23 år og 157 cm lang. Saken er at jeg har begynt å spise ganske bra, og nå har jeg sakte men sikkert gått ned nesten 6 kg i løpe av 6 måneder.. altså, laaangsomt. Likevell renner det inn bekymringsmeldinger fra familie, svigerfamilie og type om at jeg begynner å bli for tynn. Ærlig talt, er jeg for tynn når jeg er 157 cm høy og veier 51-52 kg? Kan det heller være fordi jeg ikke har veid 51 kg siden...ehm.. barneskolen? BMI'en din er 21.1 så sånn sett er du ikke undervektig, men helt perfekt. Kan jo hende det er fordi de er vant å se deg større og det tar litt tid for dem å venne seg til det? Og så kler jo folk vekt forskjellig, kanskje du har en beinbygning som gjør at du ser mager ut? Det viktigste er at du er fornøyd med deg sel. Du har jo gått ned på riktig måte og vekta er sunn i forhold til høyden din. 1
violet92 Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 (endret) Hei! Jeg er ei jente på 23 år og 157 cm lang. Saken er at jeg har begynt å spise ganske bra, og nå har jeg sakte men sikkert gått ned nesten 6 kg i løpe av 6 måneder.. altså, laaangsomt. Likevell renner det inn bekymringsmeldinger fra familie, svigerfamilie og type om at jeg begynner å bli for tynn. Ærlig talt, er jeg for tynn når jeg er 157 cm høy og veier 51-52 kg? Kan det heller være fordi jeg ikke har veid 51 kg siden...ehm.. barneskolen? Du er nok ikke for tynn, men heller godt slank. Jeg ville ikke gått ned noe mer nå hvis jeg var deg. Endret 4. januar 2012 av violet92
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Jeg veide 47kg og er 166 før.. Så du er ikke for tynn, men helt passe:)
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #5 Skrevet 6. januar 2012 Jeg veide 47kg og er 166 før.. Så du er ikke for tynn, men helt passe:) Hva er det for et argument? Jeg er enig i at hun ikke er for tynn, men skal jeg si at jeg har en venninne som veier mer og derfor er hun for tynn, og at jeg har en venninne som veier mindre og derfor er hun for tykk?
Gjest Tigress Skrevet 6. januar 2012 #6 Skrevet 6. januar 2012 Det høyrest ut som om du har ganske rett vekt for høgda di. Men folk får ofte litt noia når jenter går ned i vekt, for det er jo ein del som blir litt fanatiske og ikkje heilt sluttar...
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #8 Skrevet 6. januar 2012 Hei! Jeg er ei jente på 23 år og 157 cm lang. Saken er at jeg har begynt å spise ganske bra, og nå har jeg sakte men sikkert gått ned nesten 6 kg i løpe av 6 måneder.. altså, laaangsomt. Likevell renner det inn bekymringsmeldinger fra familie, svigerfamilie og type om at jeg begynner å bli for tynn. Ærlig talt, er jeg for tynn når jeg er 157 cm høy og veier 51-52 kg? Kan det heller være fordi jeg ikke har veid 51 kg siden...ehm.. barneskolen? Jeg er 160 høy og veger 49 kg og ser normal ut,så nei, jeg synes ikke du er for tynn
la Flaca Skrevet 6. januar 2012 #9 Skrevet 6. januar 2012 For å ha noen mening om du er for tynn eller ikke må man nesten måle fettprosenten. Tallet bmi i seg selv sier ingen ting, det er forholdet mellom muskler, fett og alt det øvrige som har betydning. Jeg er 165 høy og veier 52kg.(36 år) Ser bare slank ut. MEN da jeg var yngre og hadde samme vekt så jeg tynn ut, fordi muskelmassen var mye høyere og fettprosenten på 18-19. Uansett, hvis du føler deg i fin form og har overskudd er det ingen grunn til å være bekymret.
metempsychosis Skrevet 6. januar 2012 #10 Skrevet 6. januar 2012 Du virker da ikke skremmende tynn med det tall-forholdet? Jeg er 2 cm lavere en deg og da jeg begynte å bli skremmende tynn (ufrivillig) så var jeg nede på 42 kg... 157/52 kg høres heller normalt ut etter min oppfatning Så lenge du føler deg i fin form er vel alt i orden?
Lalunaa Skrevet 6. januar 2012 #11 Skrevet 6. januar 2012 Helt passelig tynn vil jeg si kjenner igjenn at familie/venner blir bekymret da- gikk selv ned 17 kilo på 7-8 mnd bare ved å spise sunnere og gå flere turer og er helt normalvektig 176cm og ca 60 kilo. Altså 19,5 i bmi og er godt over 18 i bmi som regnes som undervektig. Har holdt samme vekten i over et år no og no er det sluttet å komme kommentarer på det, fordi de er vandt med at jeg ser sånn ut, veide det samme før jeg fikk barn og slik så det er min trivselvekt Du er helt passelig tynn, ikke bry deg om bekymringsmeldinger, men du trenger heller ikke ta av noe mer
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #12 Skrevet 6. januar 2012 Jeg ville heller trodd at du var litt SMÅlubben..? Jeg er 168 og veier 50 kg., og jeg er slettes ikke for tynn. Veldig slank og bør ikke gå ned noe mer, vet det, men jeg ser definitivt ikke undervektig ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå