Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å søke deltids jobb som resepsjonist på hotell. Anbefales det for dere som har/jobber med det?

Har jobbet 9 år i butikk, så tenkte jeg skulle prøve noe annet. Har også utdanning innen språk og kultur, er fortsatt student så det blir bare en deltidsjobb.

Hvordan er arbeidstidene? Er det grytidlig og veldig sent? Vil helst ikke jobbe natt...

Hvordan er lønna? Tjener for øyeblikket 141kr i timen i butikk (lønnstrinn 5), Håpte det kanskje var litt mer...

Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet som det en sommer. Var en spennende jobb :) Der jeg jobbet hadde vi tre vakter; 8-16,16-24 og 24-08. Jeg gikk dag og kveld, da det var en fast nattevakt. Lønna var ikke så høy, tjente vel litt over 100 kr/t.

AnonymBruker
Skrevet

På hotellet jeg jobber på er vaktene sånn ca 07-15, 15-23 og 23-07.

Har inntrykket av at de fleste hotellene har faste nattevakter.

Om du skal jobbe på hotell så anbefalles det å søke på hotell som er store nokk til at det er flere på jobb hele tiden. Kan bli kjipt å stå på jobb alene dag ut og dag inn.

Lønna er ikke noe bra. Eller timeslønna mi er helt grei med 148kr/timen med 4års ansenitet, men tileggene er elendige, rett og slett latterlige!

Og har du umulige kunder så må du forholde deg til de så lenge de bor der, mens på butikk så går de iallefall etterhvert.

Skrevet

Helt enig med innlegg over, søk på et litt større hotell hvor dere er flere på jobb samtidig.

Vi har hvertfall faske nattevakter, og vakter fra 06 om morgnen til 2330 om kvelden. Men de som jobber deltid jobber også natt iblant om de blir spurt. Vi har både faste deltidshjelper og ringevikarer som jobber i ferier og helger, og kvelder hvis de kan.

Lønna er ca. 140-150 + tillegg kvelder, helger og natt.

Jeg synes det er en ok jobb, men kommer til å finne meg noe annet etter endt lærlingtid. Hotellet er for stort til at man får noen kontakt med gjestene, og det er veldig ensformig og hektisk. Det blir også veldig slitasje på kroppen om man jobber 100%, og manglende døgnrytme siden vi jobber både dag, kveld og har fri samme uke. Men de fleste der jeg jobber trives hvertfall.

Skrevet

Spennende å jobbe som resepsjonist på et hotel. Gjerne et større hotel. Vaktene jeg har hatt som resepsjonist er som regel mellom kl 7-15 og 15-23. Annen hver helg. Spørs hvor mye du vil jobbe. Er du glad i å jobbe med mennesker og kan språk, så er det bare å søke.

Skrevet (endret)

Det er ikke en jobb jeg kunne tenke meg å ha resten av mitt arbeidsliv (har to og et halvt år i bransjen), men for en viss periode? Hvorfor ikke? Min erfaring er at det er vanskelig å ikke ta med seg jobben "hjem" dersom man har hatt en vanskelig gjest i løpet av skiftet. Det har blitt en del tårer fra en utslitt resepsjonist. Og verre ble det forsåvidt da jeg ble promotert til manager.

Endret av loosediamonds
Skrevet

Virker greit alt det dere sier:) Men lange arbeidstider er det jo, uansett så får deltidsarbeidere og ekstrahjelper jobbe 8 timer, noe som er greit. Deltid i butikk er ofte bare rundt 6-5 timer pr dag man er på jobb.

Nå flytter jeg til byen jeg er i fra, som er liten så da kommer jeg nok ikke til å måtte booke ett busslass med turister, i hverfall ikke ofte. Er arbeidsoppgavene slik at tiden går fort? Eller kan man ofte stå lenge opp og ned å se på klokka?

Tror dere jeg kommer til å tjene rundt 141kr i timen eller mer? Er 26 år og har jobbet i bakeri, kafe og butikk i løpet av 9 år. Tjener jeg mindre holder jeg fortsatt på butikk jobb...

Skrevet

Tror ikke du vil tjene noe mindre enn 140,- nei.

Der jeg jobber går dagene veldig fort, skjer alltid noe.

Skrevet

Nå flytter jeg til byen jeg er i fra, som er liten så da kommer jeg nok ikke til å måtte booke ett busslass med turister, i hverfall ikke ofte. Er arbeidsoppgavene slik at tiden går fort? Eller kan man ofte stå lenge opp og ned å se på klokka?

Jeg jobbet på hotell på en bitteliten plass (ei lita bygd en halvtime fra kommunesentrum i en kommune med 10 000 inb), men vi fikk busslass med turister hver uke om sommeren ;-)

Om tiden går fort eller ikke kommer an på hva man gjør. Noen dager hadde jeg mye å gjøre, andre dager var det helt stille. Dagvaktene var mere aktive enn kveldsvaktene.

Skrevet

Og vi har mer å gjøre på kveldsvaktene, så det varierer nok fra sted til sted..

Skrevet

Virker greit alt det dere sier:) Men lange arbeidstider er det jo, uansett så får deltidsarbeidere og ekstrahjelper jobbe 8 timer, noe som er greit. Deltid i butikk er ofte bare rundt 6-5 timer pr dag man er på jobb.

Tror dere jeg kommer til å tjene rundt 141kr i timen eller mer? Er 26 år og har jobbet i bakeri, kafe og butikk i løpet av 9 år. Tjener jeg mindre holder jeg fortsatt på butikk jobb...

Kommer helt an på hvor fullt hotellet er. Selv syns jeg arbeidsoppgavene er veldig ensformige. Det er de samme oppgavene dag ut og dag inn, men noen liker jo det og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...