AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Hvor mye lån fikk du? Hvor mye egenkapital hadde du? Hva betaler du på lånet pr måned? Tusen takk for svar! :D
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Lånte ca 500 000, null i egen kapital. Betaler litt over tusen pr mnd. Vanlig inntekt. Måtte stå på for å få det, fikk det siden vi var i etableringsfasen
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Siden det bare var på 500, tok dere resten i banken? Eller er det noen år siden dere fikk det lånet? Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Er det slik at bare unge i etableringsfasen og førstegangslånere som kan låne i husbanken?
Coby23 Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Dytter denne, da jeg også er nysgjerrig på disse tingene. Selv har jeg en årsinntekt på 280 000,- (fort over 300 000,- medregnet overtid, men det ser jo ikke banken på), 20 000 på BSU, ingen gjeld, men heller ingen egenkapital utover BSUen. Her hvor jeg bor (og ønsker å bo), vil jeg ikke finne noen leilighet for under 1,7mill. Og jeg er ikke dummere enn at jeg forstår at med min inntekt + ingen egenkapital, er for dårlig til å få lån på 1,7 mill i en bank, med mindre jeg får godt med hjelp fra foreldre. Noe jeg selvfølgelig vil få, til dels. Men kan det i mitt tilfelle lønne seg å be om startlån i husbanken? F.eks hvis jeg hadde fått 250 000,- der, så ville det være innenfor 15% egenkapital for et lån på 1,7 mill. Og hvis jeg kunne fått noen tusener i sikkerhet hos foreldrene, i tillegg til å ha lånet avdragsfritt i ett eller to år, så er det vel ikke pin umulig å tenkes at jeg kunne fått et slikt beløp. Eller? TS, ikke meningen å kuppe tråden din - jeg tenker bare det er unødvendig å starte en helt ny tråd basert på så mye av det samme. Håper det går greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå