Gå til innhold

Dere som har fått startlån gjennom husbanken.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye lån fikk du?

Hvor mye egenkapital hadde du?

Hva betaler du på lånet pr måned?

Tusen takk for svar! :D

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lånte ca 500 000, null i egen kapital. Betaler litt over tusen pr mnd. Vanlig inntekt. Måtte stå på for å få det, fikk det siden vi var i etableringsfasen

AnonymBruker
Skrevet

Siden det bare var på 500, tok dere resten i banken?

Eller er det noen år siden dere fikk det lånet?

Takk for svar! :)

AnonymBruker
Skrevet

Fikk resten av banken:)

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at bare unge i etableringsfasen og førstegangslånere som kan låne i husbanken?

Skrevet

Dytter denne, da jeg også er nysgjerrig på disse tingene.

Selv har jeg en årsinntekt på 280 000,- (fort over 300 000,- medregnet overtid, men det ser jo ikke banken på), 20 000 på BSU, ingen gjeld, men heller ingen egenkapital utover BSUen.

Her hvor jeg bor (og ønsker å bo), vil jeg ikke finne noen leilighet for under 1,7mill. Og jeg er ikke dummere enn at jeg forstår at med min inntekt + ingen egenkapital, er for dårlig til å få lån på 1,7 mill i en bank, med mindre jeg får godt med hjelp fra foreldre.

Noe jeg selvfølgelig vil få, til dels.

Men kan det i mitt tilfelle lønne seg å be om startlån i husbanken? F.eks hvis jeg hadde fått 250 000,- der, så ville det være innenfor 15% egenkapital for et lån på 1,7 mill. Og hvis jeg kunne fått noen tusener i sikkerhet hos foreldrene, i tillegg til å ha lånet avdragsfritt i ett eller to år, så er det vel ikke pin umulig å tenkes at jeg kunne fått et slikt beløp. Eller?

TS, ikke meningen å kuppe tråden din - jeg tenker bare det er unødvendig å starte en helt ny tråd basert på så mye av det samme. Håper det går greit :)

AnonymBruker
Skrevet

dytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...