Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjenner til Varde Bæremeis ?

Blir sittestillingen til barnet riktig?

Er den god å bære i?

Fra hvilken alder kan den brukes?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Vi har denne. Jeg har ikke brukt den selv, for jeg bærer minsten mens mannen bærer storejenta med meis. Han syns den er veldig god. Vesla vår er vel en 11-12 kilo og ho trives godt oppi meisen. Sitter godt og er fornøyd. Naboene være har en gutt som sikkert veier litt mer. Der bruker begge foreldrene denne meisen, og begge sier den er god.

Du kan vel begynne å bruke den samtidig som barnet kan bruke høystol. Altså når det kan sitte selv.

Skrevet

Takk :)

Skrevet

Du kan vel begynne å bruke den samtidig som barnet kan bruke høystol. Altså når det kan sitte selv.

Stemmer ikke, barnet må kunne sette seg selv opp før du kan bruke meis, og selv da skal den kun brukes i tilsvarende lang tid som barnet kan sitte selv. Kan barnet sitte i 10 min på gulvet, så kan h*n sitte 10 min i meis. Høystol er ok i korte perioder under måltider fra 6 mnd-alder. Det er jo HELT annen belastning å sitte litt rolig i en høystol, enn å slenge fram og tilbake i en meis (for de sitter jo ikke helt fast), det krever langt mer muskler.

Barn setter seg opp i snitt rundt 9 mnd-alder, selv om selvsagt noen er raskere enn andre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...