Gå til innhold

Dere som har reist/reiser til Thailand o.l

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst å reise til Thailand med typen, men er usikker på hvor det er best å lete etter billetter. Er ikke så flink å søke rundt selv, så mye tålmodighet har jeg vel ikke. Har sett på Startour og Apollo, men det er jo helt sinnsyke priser, og det bare med hotell.

Har også sett en del på finn.no, under pakkereiser, men har hørt av mange at det aldri lønner seg å kjøpe pakkereiser. Men slik jeg har sett til nå, er det mye billigere å lete på finn.no, enn de svindyre billettene på Startour og apollo.

Så da lurer jeg bare, hvor ser dere på billetter? Bestiller dere fly og hotell gjennom to helt forskjellig firma?

Håper på svar! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Det lønner seg som regel å legge opp ferien selv. Når jeg har reist på lengre turer, har jeg bestilt fly gjennom søkemotorer som finn.no, expedia, kayak osv. Sist jeg dro til Thailand bestilte jeg med Thai Airways via finn.no.

Hotell har jeg brukt forskjellige søkemotorer, og så sjekker jeg ut reviews på tripadvisor.com

På sistnevnte er det ikke slik at det på toppen alltid er best, men man får se de besøkendes egne bilder, ikke bare de redigerte bildene til hotellet.

Noen ganger har det faktisk lønt seg å bestille hotell via hotellets egne sider også, men på feks hotels.com kan man få forskjellge rabatter som tredje natten gratis osv.

Det tar litt lenger tid å bestille på denne måten, men man får mye mer for pengene og blir som regel mer fornøyd :)

Gjest Nanette
Skrevet

Badabing, hvor mye måtte du betale tilsammen for reisen når du satte den opp selv?

Gjest Badabing
Skrevet

Badabing, hvor mye måtte du betale tilsammen for reisen når du satte den opp selv?

Til Thailand tenker du? Det har variert, og sist hadde jeg ikke returbillett, for da reiste jeg rundt. Betalte vel 6000 en vei med Thai Airways, men mener å huske at det ikke var så enormt mye dyrere med tur-retur. Forøvrig var Turkish Airways billigere, men de tør jeg ikke fly med :gjeiper:

Så lette jeg lenge rundt på hotels og tripadvisor, og fikk en uke ved stranden i ganske fine bungalower til vel 100 dollar natten før vi reiste videre. Men ofte er jo kjedehoteller som Novotel osv billigere, men ikke så veldig sjarmerende i mine øyne. Reiser man også litt utenfor turistområdene kan man også få veldig mye for pengene.

Bodde i fine bungalower i Asia på stranden til 70 dollar natten, og helt kurante bungalower uten eget bad til 7 dollar natten også. Men noen steder må man sende mail direkte til hotellet også. Det kommer jo helt an på hvilken måte man ønsker å reise, men for min del vil jeg aldri dra på pakketur igjen.

Skrevet

Jeg har veldig lyst å reise til Thailand med typen, men er usikker på hvor det er best å lete etter billetter. Er ikke så flink å søke rundt selv, så mye tålmodighet har jeg vel ikke. Har sett på Startour og Apollo, men det er jo helt sinnsyke priser, og det bare med hotell.

Har også sett en del på finn.no, under pakkereiser, men har hørt av mange at det aldri lønner seg å kjøpe pakkereiser. Men slik jeg har sett til nå, er det mye billigere å lete på finn.no, enn de svindyre billettene på Startour og apollo.

Så da lurer jeg bare, hvor ser dere på billetter? Bestiller dere fly og hotell gjennom to helt forskjellig firma?

Håper på svar! :)

Må bare føye til at prisene på f.eks Apollo og Starttour er både med hotell og fly. Noen ganger lønner pakkereiser seg, andre gange ikke, du må nesten gjør en god del research. Selv ville jeg aldri reist til Thailand uten at det var pakkereise, men det er fordi det for meg virker "tryggere" og enklere.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Thailand er et enkelt land å sette sammen reise selv. Vi bruker også finn.no for å sammenlikne priser, men momondo.com er også en fin søkemotor. Sist gang vi reiste kjøpte vi flybilletter gjennom orkide.no, som er spesialister på Thailand og forhandler seg til gode priser. Og så fant vi et hotell hos Apollo, som vi bestilte selv på deres hjemmeside på nettet. Dermed hadde vi også tryggheten med skandinavisktalende reiseledere, og smugtittet på utfluktsprogrammet deres, som vi selvfølgelig også bestilte på egenhånd og sparte penger!

For en 17 dagers tur (inkl. tre netter i Bangkok)til Phuket sparte vi dermed ca. kr. 12.000,- for en familie på fire, og fikk som sagt tre dager i Bangkok på kjøpet. Be om å få en pris hos orkide, wreiser og espnes, som alle er flinke på Thailand. Bor du i rimelig nærhet til Gøteborg, kan det også være verdt å sjekke prisene derfra. Lykke til!

Skrevet

Kan også føye til at jeg akkurat har vært på min første og siste langtur med charter. Årsak? Mye trangere benplass på flyet, måtte betale ekstra for TV-skjermene ombord, og maten/servicen var myye dårligere enn på rutefly (Thai Airways f.eks.!

Skrevet

I april har Thai Airways salg på billetter til desember, greit å vite.

Eller titter jeg på alle portaler som reiser dit.

Restplass.no

Finair.com (de går konkurs snart)

Sas.no

klm.com

swiss.com

airfrance.com

austrian.com

lufthansa.com

ebookers.no

travellink.no

britishairways.com

Jeg er over alt og samenligner dag etter dag. Det er mye å tjene på å lete på en tirsdag i stedet sitte å lete på en fredag. Hvorfor det forstår jeg ikke.

• Liker 1
Skrevet

Har nettopp vært der. Fløy med Turkish airlines (kåret til verdens beste flyselskap i 2011). Veldig grei flyreise. Betalte 4000,- tur/retur for en person

Skrevet (endret)

Mange gode svar her allerede men jeg kan jo bidra med mitt:

1. Jeg er fleksibel. Bestemmer vi oss for å reise et sted så venter jeg med å bestille flybilletter til det kommer opp en kampanje hos et flyselskap jeg liker. Til Bangkok har det vært kampanjepriser i hele høst / vinter og ikke noe problem å finne billetter til rundt 4500.

2. Bruker primært Momondo.com til å søke etter flybilletter da de sjekker hos alle flyselskap og reisebyråer. Når jeg har funnet reisen jeg vil ha prøver jeg å booke enten direkte hos flyselskap eller via wideroe.no, da får du bedre kundeservice. Unngår nettreisebyråer som Supersaver der oppfølgingen er elendig og de tar ekstra betalt for setevalg og ofte kredittkortgebyr.

3. For hoteller søker jeg via Hotelscombined. En bra side som viser hvem som har beste pris på hotellet og også en grei rangering. Leser i tillegg om hotellene på Tripadvisor før jeg bestemmer meg. Eller finnes det også sider som Hotwire og Priceline hvor du kan bestille uspesifiserte hoteller i storbyer til opp mot halv pris

Endret av reiselyst72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...