Gå til innhold

Bryllup i utlandet bare oss to...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal gifte oss på vårparten en gang et sted i sør-europa. Det blir vielse i sjømannskirken bare oss to, og deretter ut for å spise på restaurant. Jeg skal ha en enkel hvit kort brudekjole, og han skal ha dress. Det jeg lurer på er hvilket tilbehør jeg skal gå for? Perlekjede skal jeg ha, også perleøredobber(selv om jeg alltid bruker det til hverdags. Blir det da litt kjedelig?) Men hva med slør og diadem? Siden det kun er oss to er jeg redd hvertfall slør blir alt for mye, hvertfall på restauranten.

Og hvordan i all verden finner man den perfekte og ikke alt for dyre fotograten når man skal gifte seg i utlandet? Tips? Redd for å bli lurt på noe vis.. F.eks. at han/hun ikke dukker opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder fotograf må du nok bare ta i bruk Google. Jeg fant den perfekte fotografen i Roma på den måten. Ja, det er alltid en sjanse for å bli lurt, men du må bruke litt sunn fornuft. Sjekk først graden av profesjonalitet på nettsiden til fotografen, se på tidligere bilder osv. Deretter googler du selve fotografen og ser hva du finner.

Like viktig er selvfølgelig kommunikasjonen. For meg er det veldig viktig at hun svarer på mail innen rimelig tid, gir god info osv.

Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Vi skal gifte oss på vårparten en gang et sted i sør-europa. Det blir vielse i sjømannskirken bare oss to, og deretter ut for å spise på restaurant. Jeg skal ha en enkel hvit kort brudekjole, og han skal ha dress. Det jeg lurer på er hvilket tilbehør jeg skal gå for? Perlekjede skal jeg ha, også perleøredobber(selv om jeg alltid bruker det til hverdags. Blir det da litt kjedelig?) Men hva med slør og diadem? Siden det kun er oss to er jeg redd hvertfall slør blir alt for mye, hvertfall på restauranten.

Og hvordan i all verden finner man den perfekte og ikke alt for dyre fotograten når man skal gifte seg i utlandet? Tips? Redd for å bli lurt på noe vis.. F.eks. at han/hun ikke dukker opp.

Hvis det føles viktig og riktig for deg å ha slør, så syns jeg du skal ha det :) Det finnes jo korte og relativt diskret slør man kan ha, som ikke trenger å virke "for mye" på noen måte. Skal dere bestille bord, og skal restauranten vite at dere har giftet dere? Isåfall er det jo absolutt ikke for mye ifht restauranten iallfall. Dessuten - i sør-Europa har de gjerne et litt annet forhold til brudepar enn her i "kalde nord"; så jeg tror nok at uansett vil dere bli tatt imot og gjort stas på som kongelige ;)

Jeg er av den oppfatning at den dagen man gifter seg, så er det ens egne ønsker og preferanser som står i høysetet. Hva andre måtte tenke/mene/føle om saken er egentlig ganske irrelevant, så lenge dere to er enige :yvonne:

Noen eksempler på små søte slør ;)

Eks 1

Eks 2

Eks 3

Edit:

Ang fotograf, så kan du jo sjekke på google etc om du finner andre som har giftet seg samme sted som dere skal gifte dere, og som kanskje dermed har erfaring med fotograf? Veldig kjekt om man kan bruke en fotograf andre har brukt og vært fornøyd med :)

Endret av Adriane

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...