AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Hei! I morgen skal jeg i politiavhør som vitne i en kriminell handling som skjedde for 4 måneder siden. Jeg har ikke gjort noe galt selv, men er dritnervøs fordi. Kommer til å si sannheten selvfølgelig, men lurer på om de kommer med sånne ekle spørsmål som kan vries på senere. Er det noen som har opplevd noe av det samme, eller som har noen gode råd til hva jeg skal si under avhøret? På forhånd takk.
Gjest badeand1 Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Under hobby-kategorien? Bare prat sakte, prøv å være rolig. 1
Gjest O___o Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Kommer an på advokaten og hva saken gjelder. Men det vil være et poeng for den prosessfullmektige å melke deg for såpass med svar, at det blir lite igjen for den siktedes advokat å gå på. Noen advokater gjør hva de kan for å svekke vitnets tillit. Og noen advokater har sett litt for mye på amerikanske tv-serier/filmer.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 Under hobby-kategorien? Bare prat sakte, prøv å være rolig. Fant ingen annen kategori som passet synes jeg Ja, skal prøve å snakke rolig
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #5 Skrevet 4. januar 2012 Kommer an på advokaten og hva saken gjelder. Men det vil være et poeng for den prosessfullmektige å melke deg for såpass med svar, at det blir lite igjen for den siktedes advokat å gå på. Noen advokater gjør hva de kan for å svekke vitnets tillit. Og noen advokater har sett litt for mye på amerikanske tv-serier/filmer. Er ikke så seriøs at det kommer noen advokat inne i bildet altså. Jeg er bare et vitne som skal forklare meg. Men takk for svar da
Gjest Mahareth Skrevet 4. januar 2012 #6 Skrevet 4. januar 2012 Jeg har vært vitne i politiavhør flere ganger. De ber deg om å fortelle om det du har sett, og stiller noen spørsmål. Mens du snakker, skriver de ned det du sier. Etterpå leser du gjennom det de har skrevet ned, og skriver under. Ingen av gangene har jeg fått ekle spørsmål, og ingenting av det jeg har sagt har blitt forsøkt vridd på.
Gjest Best Skrevet 4. januar 2012 #7 Skrevet 4. januar 2012 Det går så fint, så Jeg har vært i avhør en gang pga noe noen kompiser hadde gjort. Politimannen var hot
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 Jeg har vært vitne i politiavhør flere ganger. De ber deg om å fortelle om det du har sett, og stiller noen spørsmål. Mens du snakker, skriver de ned det du sier. Etterpå leser du gjennom det de har skrevet ned, og skriver under. Ingen av gangene har jeg fått ekle spørsmål, og ingenting av det jeg har sagt har blitt forsøkt vridd på. Takk. Er ikke like nervøs lenger nå etter svaret ditt
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #9 Skrevet 4. januar 2012 Det går så fint, så Jeg har vært i avhør en gang pga noe noen kompiser hadde gjort. Politimannen var hot Har en dame jeg, huff.. håper hun ikke har en dårlig dag
Gjest Best Skrevet 4. januar 2012 #10 Skrevet 4. januar 2012 Har en dame jeg, huff.. håper hun ikke har en dårlig dag Det går helt sikkert veldig fint. Avhøret mitt var saklig og greit. Akkurat sånn som Mahareth har beskrevet det:)
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #11 Skrevet 4. januar 2012 Det går helt sikkert veldig fint. Avhøret mitt var saklig og greit. Akkurat sånn som Mahareth har beskrevet det:) Okay Takk for svar :D
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #12 Skrevet 4. januar 2012 Det går helt sikkert veldig fint. Avhøret mitt var saklig og greit. Akkurat sånn som Mahareth har beskrevet det:) Okay Takk for svar :D
Gjest O___o Skrevet 4. januar 2012 #13 Skrevet 4. januar 2012 Åh! Sårriii. Tenkte vitne i straffesak, ikke i avhør. Sorry. Litt lang dag - se vekk i fra svaret mitt
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #14 Skrevet 4. januar 2012 Åh! Sårriii. Tenkte vitne i straffesak, ikke i avhør. Sorry. Litt lang dag - se vekk i fra svaret mitt Det går helt fint ;D Takk for at du svarte, selv om det ikke hjalp meg så masse
Namine Skrevet 4. januar 2012 #15 Skrevet 4. januar 2012 jeg har også vært i politiavhør flere ganger (pga jobben), og blitt avhørt som både vite og fornærmet. det er ikke noe å grue seg til. aldri opplevd noe kvalme fra de. de ber deg fortelle, spør noen spørsmål, og resten er egentlig bare gjennomgang av det du sa og diverse. bare si sannheten, og husker du ikke, så vær ærlig. prøv å få med så mange detaljer som du husker som mulig. husk at du ikke har gjort noe galt, du er der for å fortelle det du så, og ikke noe mer. dette kommer til å gå så bra skal du se.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #16 Skrevet 4. januar 2012 jeg har også vært i politiavhør flere ganger (pga jobben), og blitt avhørt som både vite og fornærmet. det er ikke noe å grue seg til. aldri opplevd noe kvalme fra de. de ber deg fortelle, spør noen spørsmål, og resten er egentlig bare gjennomgang av det du sa og diverse. bare si sannheten, og husker du ikke, så vær ærlig. prøv å få med så mange detaljer som du husker som mulig. husk at du ikke har gjort noe galt, du er der for å fortelle det du så, og ikke noe mer. dette kommer til å gå så bra skal du se. Takk for svaret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå