lilje23 Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Sålangt har vi - Bestilt lokale - Bestilt kirke og prest - Har allerede gifteringen på som forlovelsesring (skal pusses og graveres senere) - Bestilt catering (men ikke funnet ut hva vil skal spise, bare at det blir treretters) - Bestilt blomster (snakket litt om hvordan buketten skal se ut, men ikke bordpynten) - Bestilt bryllupskake, det blir tre-etasjes oreokake! - Bestilt invitasjoner (som skal hentes i morgen) og laget et tilleggsark med info - Ringt til frisør, men de måtte ringe meg tilbake en dag snart.. - Har gjestelisten klar - Tenkt litt på bordplassering - Funnet noen sanger som skal surre på spotify - Bestilt time for brudekjoleprøving som skjer nå på lørdag! - Har valgt forlover, spurt henne og fått ja (han spør sin venn i morgen) - Valgt toastmaster, han har ikke svart ja/nei enda Lurer litt på hva som er neste prosjekt når vi har sendt ut invitasjonene og når jeg har funnet meg kjolen min? Gjestene har frist på seg til å svare innen 1. mai forresten. Tror det er ok tid, både for gjestene og får oss, vi sender ut invitasjonene nå i helgen tror jeg. Vi skal prøve å lage et så billig bryllup som vi får til, men likevel et fantastisk et! Ber rundt 90 gjester, så det blir mange! Tror dette blir min lille dagbok! Bare kjekt med innspill om dine planer dersom du også skal gifte deg 21. juli :D
ivorybride Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Jeg skal også gifte meg 21.07.12! Så langt har vi kommet: Bestilt kirke (Nidarosdomen! Jeei!) Bestilt lokalet (som er en restaurant, all mat samt kake og all drikke fikser de) Kjøpt gifteringer Kjøpt brudekjole og alt tilbehør Kjøpt smoking og tilbehør til brudgommen Lagd og levert ut invitasjoner (og mottatt RSVP) Reservert time hos frisør og make up artist Begge har valgt to forlovere hver som har sagt ja Funnet sopran til vielsen Valgt toastmaster som har sagt ja Startet med liste over sanger (vi bruker ipod, musikken må lastes ned :S) Booket fotograf for dagen Avtalt med bestemor at hun ordner blomsterdekorasjoner for oss (kreativ bestemor) Booket tid til reisebyrå for å finne bryllupsreise Andre prosjekt som kommer etter hvert for oss vil være bordkort, bordplasseringskart, pynt og candy bar :D Føler vi har kommer veldig langt i planleggingen. Vi blir også veldig mange, regner med rundt 100ish. Det blir mye logistikk, så regner med det blir litt mer intensivt når det nærmer seg mai/juni
fridr Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Vi gifter oss helga etter, men er jo nært :gjeiper: Vi har så langt fikset -kirke -lokale -sanger i kirka -kjole+slør+sko+smykker -hår+sminke -band -fotograf -bryllupsreise -bartender -bil -mat -blomster er i boks, men må avtales -forlovere Så er det invitasjoner og alt det andre småplukket + toastmaster og ringer og dress til ham, som hovedsaklig står igjen...
Amens Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Vi gifter oss 11.August og har booket lokaler... De ordner og med mat og drikke og slikt. Jeg føler jeg henger skikkelig langt etter når jeg se hvor mye dere andre har fått på plass...
lilje23 Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2012 Ivoribride: Nidarosdomen, wow! Det blir nok kjempefantastisk! Du/dere har kommet langt i forberedelsene! Candy-bar? Hva er dette? :D Det er veldig kjekt med noen kreative i familien sin! Jeg er ikke kreativ! Hvordan ser kjolen din ut?! (legg ut bilde!!! hehe) Lykke til videre, bare å oppdatere etterhvert som ting skjer for dere også! Fridr: Liveband? Stilig! Hvordan ser din brudekjole ut? :D Du/dere har også kommet langt ser jeg! Hvilke sanger skal dere ha i kirka? Jeg er veldig i tvil. Æsj, jeg som ville ha Mitt hjerte alltid vanker -den er så fiiin! Men så er det en julesang... Amens: Bare heng deg på! Kjekt å høre hvordan andre skal bryllupet sitt :D Hvordan mat tenker dere å ha? Sånt synes jeg er vanskelig:)
Amens Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Vi skal ha tapas buffet^_^ Og siden vi tenker å ha runde bord i lokalet, så blir det ganske enkelt å si at først kan bord 1 begynne også følger resten på. Det blir og en dessert buffet med kaker og slikt. Mange kresne mennesker i min familie så det blir enklest slik;)
ivorybride Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 Hos oss blir det tre retters middag, restauranten har ikke lagt ut menyen for 2012 enda, men jeg regner med det blir en forrett fra sjøen, oksefilet til hovedrett og kanskje noe lett til dessert (sorbet, is eller noe sånt). Det blir jo mye kaker senere på kvelden uansett Candy buffet mente jeg egentlig http://lesfleursvisualjoy.blog.com/tag/candy-buffets/ Se på noen av disse bildene :D Det ser så lekkert ut! Hvor i landet er det du skal gifte deg da?
fridr Skrevet 6. januar 2012 #8 Skrevet 6. januar 2012 Sanger bestemmer vi når vi skal ha møte med organisten i sommer, tenker jeg. Har ingen spesielle ønsker, annet enn at jeg skal komme inn til "Bruremarsj fra Lødingen" Veldig usikker på utgangsmarsj... Hva skal dere ha? Ja, jeg er så heldig å ha flinke musikere i klassen min som stiller opp med band! Kjolen min er egentlig en brudepikekjole, bare i fargen elfenben, slik at den ser ut som en brudekjole. Det var den fiiiineste kjolen i salongen, og jeg falt pladask for den! Billig var den og! "Mitt hjerte alltid vanker" blir kanskje litt rart, ja
lilje23 Skrevet 8. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 8. januar 2012 Tapas buffet høres godt ut :D Candy buffet så veldig fancy ut! Det blir nok godt likt blant gjestene dine Jeg skal gifte meg på Bømlo, der han er i fra. De har så flott kirke! (ikke så flott som Nidarosdomen da, hehe) Og nydelige omgivelser Har ikke bestemt musikken for inn- og utgang enda, synes det er vanskelig... Ja da er du utrolig heldig!! :D :D Så greit da, jeg prøver også å finne en billig brudekjole. Ville se etter noe mellom 7000-2000 kr, men billigste de hadde på Brudehuset i Bergen var til 8200,- kr. Likte den godt da, så tror det blir den, skal bare se hva de har på Belle Amie også før jeg bestemmer meg.
lilje23 Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 16. januar 2012 Hurrahurrahurra!!! I dag har jeg kjøpt meg min drømmebrudekjole!!! Den var dyr, men jeg skal prøve å få solgt den etter den store dagen Her er en oppdatering på hva som har blitt gjort nå i det siste: - Skrevet invitasjoner og sendt ut - Nå har han også fått seg forlover - Fått oss servitører - Kjøpt/bestilt brudekjole og underskjørt Det som skal bli gjort videre er: - Kjøpe slør, sko, diadem, undertøy, og kanskje smykker - Kjøpe dress - Lage ønskeliste hos Tilbords - Finne toastmaster, hvem som skal pakke opp gavene osv - Trene?? Her er brudekjolen min(skal ha den i ivory): Carrie
Gjest Solstråla88 Skrevet 16. januar 2012 #11 Skrevet 16. januar 2012 Vi gifter oss 23.06.12 og har hittil fått gjort dette: * Kirke er bestilt *Lokalet er bestilt *Catering og meny er bestilt og satt opp og prøvesmakt *Viner har vi valgt, men ikke kjøpt *Barvarene er i boks *Kjolen min er kjøpt sammens med slør og tiara *Forlovere er valgt *Frisør er bestilt *Sjakett til mannen er bestilt *Bryllupskake er bestilt Toastmaser er spurt og sagt JA *Borddekorasjoner har vi begynt og kjøpe *Gjesteliste er laget *Begynt på bordkortene til de som har meldt ankomst *Brudepike kjoler er bestilt *Blomsterdekoratør har vi valgt *Søskenbarnet mitt skulle skaffe bil til oss Invitasjonene er sendt ut Dette er hva jeg kan komme på at vi har gjort nå i farta:) Morro og se hvor langt andre har kommet også
Bongo11 Skrevet 17. januar 2012 #12 Skrevet 17. januar 2012 Vi gifter oss også 21 juli :D Vi gifter oss i Sverige, på mine foreldres herregård, så vi har ordnet mye allerede pga dette. -Kjolen kjøpte jeg i starten av desember -prest og kirke ble booket og klarert forrige uke -fargetema er valgt -blir 3-retters, men vet ikke helt hva enda. Mest sannsynlig min stefars laksepatè til forrett, elg til hovedrett og sjokolademousse/vaniljepanacotta til dessert -lokale er selvfølgelig i boks -forlovere er i boks for både meg og han Ellers arrangerer mine foreldre mange bryllup i året på herregården, så de har kontakter når det kommer til blomster, musikk, hår og sminke + kaker. Så alt det er jo i orden, bare at det ikke er heeelt avtalt hvordan og hva det skal være enda Jeg sliter litt med gjestelista, men den må jeg jo bare få ferdig slik at invitasjoner kan bli sendt ut snart. Jeg har en veldig stor venninnegjeng, og det er egenltig ikke plass til de alle inkludert kjærester. Ikke alle jeg har like god kontakt med heller, men de er jo liksom en del av "gjengen". Så får ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre Føler det blir mye sure miner og snakk bak ryggen hvis jeg ikke tar med alle...
kathrine_81 Skrevet 18. januar 2012 #14 Skrevet 18. januar 2012 Hei hei. Slenger meg på her jeg:-) Vi skal gifte oss 21.07.2012 :-). Vielse skal være i Hamardomen, festen på sagbladfabrikken, mat fra Hamar catering og vi vet hvem som skal lage bryllupskaka og brudebuketten, samt oppsats på bordene. Vi mangler fotograf og musikk av de "store" tingene. Det største problemet er egentlig hvem som skal synge og spille i Hamardomen, for der må vi ordne alt selv. Så hvis noen leser dette ,som er fra rundt her er det veldig fint hvis dere kommer med innspill.:-). Inbydelsene er snart bestilt. Mangler når maten skal være og når svarfristen er. Når skal dere ha middagen? Vi har vielsen kl 14. Forresten veldig fin Maggie Sottero kjole over her.:-)
CathFoto Skrevet 18. januar 2012 #15 Skrevet 18. januar 2012 Kathrine: Sagbladfabrikken er så fint. Kjempebra lokale.
lilje23 Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #17 Skrevet 30. januar 2012 Takk for det :D Vi skal ha vielse kl 15.00 og middag kl 17.00. I dag kjøpte jeg meg et diadem - på accessorize! 180 kr! Håper ingen legger merke til det, men den var jo fin nok, synes det er dyrt å kjøpe for over tusen kr. Jeg synes det er vanskelig å finne sko, når de må være i fargen ivory...
ivorybride Skrevet 31. januar 2012 #19 Skrevet 31. januar 2012 Jeg har kjøpt meg en lilla clutch veske som jeg tenker å bruke på bryllupsdagen. Kommer nok ikke til å gå rundt med den, men ha med meg litt småting som lip gloss etc, og la den bare ligge på bordet eller noe
lilje23 Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #20 Skrevet 1. februar 2012 Ja, det var det jeg også tenkte :D Leste en annen gammel tråd og der var det noen som skrev at det ikke var vits med veske, men jeg går alltid med det, så tror jeg kjøper om det er vanlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå