Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen Jehovas V medlemmer her,eller som er i fam. med de?

Når skjønner de at de ikke er ønsket på døren?

Hvordan plukker de ut folk de oppsøker?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bustenskjold
Skrevet

1) Nei

2) Aldri

3) Ringer på hver eneste dørklokke de finner

:popcorn:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

For all del aldri slipp de inn, da kommer de tilbake!

Har mye slekt som er jehovas vitner, og noe så skremmende som den religionen har jeg aldri sett før.

Måten de behandler hverandre og hvor en slik en vanvittig tankegang som mange av de har finner jeg helt hårreisende!

• Liker 2
Gjest Grønnblomst
Skrevet

En lærer fortalte en gang om en nabo som bodde i et nabolag der det krydde av dem. En gang han visste at de kom på døra, kledde han seg helt naken, og når de kom på døra, åpnet han den bare rolig, og sa Hallo. Med et stort smil selvfølgelig. :skratte:

Han fortalte også en annen ting. En gang han stod og vasket med ei dame fra jehovas vitner, fortalte hun ham at de hadde et kart. Dette var et kart over boligfelter, og alle som bodde i husene. De prøver noen ganger. Etter hvert setter de kryss over hus de mener det ikke er noen vits i å gå lenger.

• Liker 8
Skrevet

Er det bare jeg som har hatt hyggelige erfaringer med Jehova's Vitner? Jeg har aldri opplevet de som verken påtrengende, frekke eller uhyggelige. Tvert imot.

Jeg snakket med de en liten stund, takket for at de kom og fortalte at dette var ikke noe for meg. Aldri hørt igjen fra de siden.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Misjon

"fra latin: missio, «å sende», blir brukt om utadrettet virksomhet for å omvende, bevisstgjøre eller styrke menneskers forhold til den religionen og trosretningen misjonen har utgangspunkt i"

1: Irrelevant. Se over.

2: Hjernen analyserer objektet og vurderer om det tilhører kategorien "folk". Hvis ja; Oppsøk.

Skrevet

er det ikke bare å si hade bra og lukke døra?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kjempeglad at jeg ikke kjenner slike mennesker. Og at de ikke kan nå døren min uten at noen slipper dem inn i blokken.

Skrevet

unskyld kan jeg spøre noe, hvorfor kommer de på døra? er de det samme som jeg har fått på døra mi, som kommer med bøker om religionen, vanligvis 2-3 personer, kjempe hyggelige folk, de er flink til å snakke flere språk også, har hatt dem 3 gang på døra mi, jeg tar det dem gir, meg. selv om jeg leser ikke så synes jeg det blir uhøflig å si kontant Nei. :sjenert:

Skrevet

For lenge siden kom det et par indere med noen bøker om hinduisme eller gud vet hva det var, noe indisk iallefall. De var høflige og ville selge bøkene til meg. Prisene var ganske rimelige. Vanligvis ville jeg ikke kjøpe noe jeg ikke er interessert i, men jeg kjøpte den billigste og begynte å lese, men skjønte ingenting av det som sto der. Det var miks av engelsk og indisk og så så det ut som tekster av sanger (?). Uansett, jeg kastet boken senere. Det var også en dame som ville selge kjøkkenbøker til meg, men vi har masse allerede. Religion er jeg ikke noe særlig interessert i så hver gang noen stopper meg på gata og prøver å opplyse meg om sin tro, sier jeg bare: Nei, takk, jeg har min egen tro.

AnonymBruker
Skrevet

De tar soft oftest en klar beskjed når den er klar nok.

Husker jeg var liten (4-5 år), og hjemme alene med min mor da Jehovas kom på døren. Min mor prøvde å være hyggelig og plutselig stod de inne i gangen og forkynnet etter beste evne. De gikk nå etterhvert, og dukket opp igjen et par tre ganger inntil en dag min far også var hjemme. Han ble regelrett forbannet, ba dem dra til helv*%te av hans eiendom og aldri vise seg der igjen. Det funket.

De prøvde seg hos meg kort tid etter at jeg flyttet for meg selv. Jeg var nok ikke noe snillere enn min far den gang var, og har aldri sett dem igjen. Dvs. av og til ser jeg de går forbi, men alltid rett forbi og på andre siden av gaten.

Ryktet sprer seg tydeligvis blant disse soldatene. :fnise:

Jeg tror de ringer på alle dører til å begynne med, så gjentar besøkene der de ikke blir blankt avvist. Gir man lillefingeren tar de hele hånden og vel så det.

• Liker 1
Skrevet

Har en fast her gjennom 20 år som har blitt som en familievenn. Har vi tid så blir det en kaffikopp og snakk om løst og fast før han legger igjen et eksemplar av Vakttårnet og Våkn opp

Dårlig misjonær kansje når ingen har blitt omvendt enda men kjekk å ha når det kommer andre jehovas. Da sier vi at xxxxxx bruker å gå her...

• Liker 2
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Har bare møtt hyggelige jehovas vitner jeg. En av dem gav meg til og med skyss i tre timer fordi jeg var for full til å skjønne hvor bussen var. Syns gamle damer og barnevognmafiaer er mere plagsomme :fnise:

Skrevet

Har en fast her gjennom 20 år som har blitt som en familievenn. Har vi tid så blir det en kaffikopp og snakk om løst og fast før han legger igjen et eksemplar av Vakttårnet og Våkn opp

Dårlig misjonær kansje når ingen har blitt omvendt enda men kjekk å ha når det kommer andre jehovas. Da sier vi at xxxxxx bruker å gå her...

Du skal bare se at h'n liker å få "fylt kvoten" hos noen som oppfører seg som folk mot h'n ;)

• Liker 2
Gjest Johanne
Skrevet

For noe tull. Hvis man på en høflig måte sier at man ikke er interessert, og at man ikke ønsker flere besøk, så respekterer de dette.

Det er rett og slett fascinerende å se alt dette hatet mot kristne i Norge.

Man fordømmer og hater vennlige mennesker som Jehovas vitner, samtidig som man opphøyer det flerkulturelle islam som har en religion som gjør Jehovas Vitner til rene barnehagen i forhold.

Jehovas vitner "plager" folk ved å besøke dem på døren. Dette har ikke muslimene tid til, da de må bruke tiden sin på å håndheve sine sharia-lover med henrettelser, voldtekter og andre grusomhetet, og sørge for at kvinnene ikke viser hud i offentligheten....

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jehovas vitner kommer ikke om du ikke ønsker det,

hvis du gir beskjed på en skikkelig måte.

De har et kart hvor de krysser ut hus som ikke ønsker besøk som de som tilhører samme menighet bruker når de går rundt.

Skrevet

For noe tull. Hvis man på en høflig måte sier at man ikke er interessert, og at man ikke ønsker flere besøk, så respekterer de dette.

Man fordømmer og hater vennlige mennesker som Jehovas vitner, samtidig som man opphøyer det flerkulturelle islam som har en religion som gjør Jehovas Vitner til rene barnehagen i forhold.

Jehovas vitner "plager" folk ved å besøke dem på døren. Dette har ikke muslimene tid til, da de må bruke tiden sin på å håndheve sine sharia-lover med henrettelser, voldtekter og andre grusomhetet, og sørge for at kvinnene ikke viser hud i offentligheten....

Jeg er muslim, ja jeg har ikke tid til å gå ringe på dørene til folk, ikke fordi jeg er optatt med sharia, men fordi at jeg er student også jobber etter skoletida. Du må bare holde tunga rett i munnen, enn å slenge dritt på andre.

• Liker 8
Skrevet

unskyld kan jeg spøre noe, hvorfor kommer de på døra? er de det samme som jeg har fått på døra mi, som kommer med bøker om religionen, vanligvis 2-3 personer, kjempe hyggelige folk, de er flink til å snakke flere språk også, har hatt dem 3 gang på døra mi, jeg tar det dem gir, meg. selv om jeg leser ikke så synes jeg det blir uhøflig å si kontant Nei. :sjenert:

Hvis det som oftest er to personer, pent kledd, og de høres ut som de kommer fra utlandet er det sikkert mormonere. Da jeg var litt yngre fikk vi noen mormonergutter på døra, jeg hadde egentlig ikke noe i mot det siden de var så kjekke :fnise:

Men enig i at det er fryktelig plagsomt med disse som kommer på døra igjen og igjen, og ikke tar nei for et svar. Ei som kom og banka på til oss en gang hadde med seg ei lita jente på rundt 3 år, som ble dytta inn i gangen vår så vi ikke kunne lukke døra :hakeslepp:

Gjest Kjell Propell
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan du har det, men jeg personlig hater ikke kristne. Ikke opphøyer jeg Islam heller, jeg påpeker snarere all den ondskapen den fører med seg.

Jeg anser absolutt ALL relegion som fordummende, og som et stort hinder for samfunnsutvikling.

Jeg kjenner til et par unge damer, særdeles oppegående, som tilhører Smiths Venner. De er vel mer eller mindre født og oppvokst på Brunstad i Stokke. Jeg mistenker disse to damene, som er søstre, at de tviler sterkt på sin egen tro. For som en av dem sa; "man må ville sterkt for å ha en tro, for veldig mye kan i dag bevises vitenskapelig noe man ikke kunne før!" Disse søstrene har vett nok til ikke å diskutere sin relegion med meg.

Desverre er ikke alle relegiøse som disse to damene, som holder sin tro for seg selv.

Jehovas Vitner og Mormonere synes jeg det er artig å snakke med. Jeg klarer alltid å vri samtalen over på noe annet, og ender som oftest opp med å få dem til glemme hva de egentlig kom for.

Muslimer unngår jeg konsekvent. På min forrige arbeidsplass var det ca 25 muslimer, som alle sammen syntes det var helt hårreisende at kvinner får lov til å kjøre bil, gå ute alene og slike ting. De var stort sett fra Balkan, et par fra Afrika.

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Bare si klart ifra så respekterer de det?

Vel, ilke alle i så fall for jeg har hatt flere på døra - ofte! Og jeg begynte å svare høflig og i klartekst at jeg IKKE er interessert, men nå etter flere år har tålmodigheten min tatt slutt.

De fortsetter å komme, nekter å gi seg, presser seg bokstavelig talt inn døra her og gikk ikke før jeg sendte bikkja på dem.

Og etter hendelsen hvor jeg var nødt for å true dem med bikkja, så kommer dem jammen meg tilbake med andre som sier at de forrige var redd for hunder, men at de ikke er det slik at den saken var løst!

Hva?! Jeg ropte på bikkja (som er stor og av en typisk vokterrase) og ba henne om å si ifra (som betyr flekke tenner og bjeffe), og de turte til og med da å gå rett mot bikkja mi for å komme seg inn. Ikke før bikkja skjønte at dette var ikke noe jeg ville og angrep foten til han ene så gikk de ut igjen (min hund er meget godt trent i bl.a IPO og skader ikke, men biter tak i f.eks sko og bukseben bare i slike situasjoner for å advare)

Tro det eller ei, men de fortsetter å komme på døra.

Har til og med hatt politiet her for å be dem om å fjerne seg fra eiendommen når de så at jeg var hjemme men nektet å lukke opp døra, så de satte seg på trappen og ventet.

Og alt dette skjer etter at jeg mange ganger har høflig og bestemt bedt dem om å gå fordi jeg ikke er interessert.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...