AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Hei Et spm ang jus, jeg vet at man ikke kan bruke jus fra utlandet for å bli advokat i Norge, men er det det samme motsatt også?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Unnskyld at jeg er litt spydig nå, men hva tror du egentlig? Norge har sine lover, Frankrike har sine, og Kina noen andre igjen... 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Så utrolig dumt er det vel ikke, og man må få lov til å spørre... Hvis du retter utdanningen mer internasjonalt, kanskje mot menneskerettigheter, og tar litt videreutdanning i utlandet, kan du sikkert bruke jusutdanningen din i utlandet også, men kanskje ikke som advokat. Mye av jusutdanningen handler om å lære seg rettssystemet, men svært mye er tilegnelse av selve lovverket (lovene). Slik sett kan det nok bli vanskelig hvis du ønsker å jobbe som advokat. 1
Drizzt Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Hei Et spm ang jus, jeg vet at man ikke kan bruke jus fra utlandet for å bli advokat i Norge, men er det det samme motsatt også? Generelt sett, nei. Med mindre du spesialiserer i menneskerettigheter og noe mer internasjonalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå