Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det er mange som skriver om at de har fått igjen mensen etter prenvensjonsslutt, men ikke vet om de har EL, og kan bli gravide...har man ikke alltid EL når man har mensen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hender kroppen får en blødning uansett, ofte som følge av at den trur den har hatt eggløsning (LH stigning og progesteronstigning, uten at egget faktisk slipper). Alle har en syklus uten eggløsning innimellom. Jeg har eggløsning ca to av tre sykluser.

AnonymBruker
Skrevet

Kroppen min tror den får eggløsning, men egget slipper ikke. Jeg får el-slim og alle andre symptomer, men blodprøver viser at jeg ikke har eggløsning.

AnonymBruker
Skrevet

Men temping, er det sikker metode for å vite om man har eggløsning? Går det an å produsere progestron og få tempøkning uten å ha hatt eggløsning?

Skrevet

Men temping, er det sikker metode for å vite om man har eggløsning? Går det an å produsere progestron og få tempøkning uten å ha hatt eggløsning?

Man vil se det på temping, om man har tempet litt og vet hvordan en kurve skal se ut. Progesteron vil få et hopp, men så synke igjen etter noen dager. Dette kan skyldes progesteronsvikt, eller manglende eggløsning - uansett kan man ikke bli gravid om dette skjer.

AnonymBruker
Skrevet

Takk :) Du kan alt du, Athene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...