Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg mottar AAP og studerer fullt. Jeg tenker å etter hvert forsøke å få en helgejobb for å spe på økonomisk siden det blir mange store utgifter fremover som jeg ikke kommer utenom. I flg skattekortet så må jeg trekke 36% av biinntekt. I tillegg vil jo Nav trekke i stønaden og det er jo forsåvidt greitt nok. Men, hvor mye blir man trekt? Trekker de per krone man tjener slik som ved overg.stønad eller en dagsats par dag på jobb?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt NAV så får du svar.

Hvorfor får du AAP når du er frisk nok til både å studere og å jobbe ved siden av, forresten?

• Liker 1
Skrevet

Det har du strengt tatt ikke noe med men yrkesskade og null utsikt til andré jobber uten kvalifikasjoner.

Gjest Consensio
Skrevet

Null utsikt til andre jobber, men du kan jobbe ekstra ved siden av studie? Da kan du jo jobbe da?

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg mottar AAP og studerer fullt. Jeg tenker å etter hvert forsøke å få en helgejobb for å spe på økonomisk siden det blir mange store utgifter fremover som jeg ikke kommer utenom. I flg skattekortet så må jeg trekke 36% av biinntekt. I tillegg vil jo Nav trekke i stønaden og det er jo forsåvidt greitt nok. Men, hvor mye blir man trekt? Trekker de per krone man tjener slik som ved overg.stønad eller en dagsats par dag på jobb?

Hei. Du trekkes time for time (evt halvtime). Det vil alltid lønne seg med ordinær inntekt dersom jobben lønner etter tariff. Du finner ut hva som er " timesatsen" din på AAP ved å dele dagsatsen på 7.5. :) jobber du over 60% faller AAP bort den meldeperioden.

Skrevet

Null utsikt til andre jobber, men du kan jobbe ekstra ved siden av studie? Da kan du jo jobbe da?

Har du svar på deg jeg spør om eller er du bare ute etter å ta meg? Jeg har mitt på det tørre bare så det er sagt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...